Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Воскресенье, 22.12.2024, 03:18 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
Тесты, анкеты [6]
Беседы [67]
Документация [3]
другое [3]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4242
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4197

Из них

Парней: 746
Девушек: 3496

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » Работа с родителями » Беседы

Особливості організації навчального процесу підлітків(продовження)

Навчаємо підлітка навчатись

Що таке навчати навчатися самостійно? Це, по суті, постаратись допомогти дитині знайти власний, індивідуальний стиль роботи, що дозволив би якомога повніше розкрити юну особистість. Підлітків слід навчати тому, як опанувати новий матеріал підручника, законспектувати статтю, записати лекцію, їм треба дати навички самостійного пошуку потрібної інформації, пояснити, як користуватись довідковими матеріалами, каталогами та ін.

Якість роботи залежить і від уміння правильно організовувати її. Отже, будемо навчати дітей планувати свої справи, вибирати найбільш підходящих для занять режим дня, цінувати час, розумно розподіляти його.

Мета навчання, у тому числі і домашнього, не просто оволодіння знаннями, але й розвиток самостійності мислення, виховання здібностей, формування багатого духовного світу, морально здорової особистості.

Психологічний практикум для батьків

1. Батькам пропонується заповнити анкету.

Анкета для батьків «Вплив родинної атмосфери на успішність дитини».

1) Чи знаєте Ви, від чого залежить психологічний настрій дитини на весь день? (Оберіть потрібний варіант відповіді.)

а) Так.

б) Ні.

2) Яке запитання Ви ставите дитині, коли вона повертається зі школи?

а) Які оцінки ти сьогодні отримав?

б) Що було цікавого в школі?

в) Чи не накоїв ти сьогодні що-небудь?

3) Що ви знаєте про те, як слід реагувати на успіхи та невдачі дитини у школі?

а) Знаю багато, бо багато читав про це.

б) Я мало читав про це.

в) Нічого не знаю.

4) Чи знаєте Ви, що створює в родині атмосферу неспокою, що є перевантаженням для нервової системи дитини?

а) Так, знаю.

б) Знаю, проте хотілося б дізнатись більше.

в) Не знаю нічого.

5) Чи потрібна Вам порада щодо здійснення контролю за роботою дитини вдома і щодо надання їй розумної допомоги?

а) Так, необхідна.

б) Ні.

6) Чи вважаєте Ви, що підвищені й агресивні інтонації є невід’ємною частиною виховного процесу в родині?

а) Так, це єдиний спосіб впливу на дитину.

б) Так, але я обминаю цього.

в) Ні, це неприпустимо.

Після анкетування проводиться обговорення його результатів.

Пам’ятка «Правила домашньої роботи»

1) Побачити в тексті головне (виділити головну думку, правило, закон).

2) Діалог з автором (у процесі читання учень начебто веде розмову з автором, перевіряє, чи співпадають його припущення з матеріалом підручника).

3) Навчитись ставити запитання (в процесі читання у свідомості учня мають виникати запитання до тексту).

4) Складання плану (накидати пункти плану; пункт плану — це стисле, в одне речення, формулювання основного змісту частини тексту).

5) Суто запам’ятовування, самоконтроль (самоконтроль — необхідна умова і розуміння, і запам’ятовування).

Пам’ятка «Організуй самого себе»

1) Точно визнач мету своєї діяльності.

2) Зосередь свої зусилля на головному.

3) Вигадай собі стимули.

4) Навчись говорити «ні».

5) Використовуй час повністю.

6) Берися до справи одразу ж.

7) Слідкуй за тим, на що використовуєш вільний час.

8) Старайся урізноманітнити заняття.

9) Виховуй у собі повагу до власного часу.

10) Навчись слухати.

11) Набудь звички занотовувати важливу інформацію.

12) Даєш слово — тримай; даєш зобов’язання — виконуй.

Підсумки зборів

Причини низької зацікавленості підлітків до навчання, головною мірою, пов’язані із тим, що способи викладання і способи засвоєння матеріалу відстають від зростаючих

інтелектуальних потреб і можливостей учнів. Не люблять вони механічного заучування. А у повсякденній навчальній діяльності зберігаються два основні способи роботи: пояснення вчителя і самостійні заняття з підручником. Звідси й набридлива одноманітність. Не відчуваючи задоволення, радості від навчання, не вміючи самостійно, вільно користуватись різними засобами навчальної роботи, багато хто

зі школярів починає обтяжуватись навчанням.

Ось чому так важливо підлітку навчатися самостійно здобувати знання і вміти їх обробляти, обирати потрібні ві-

домості, добре запам’ятовувати їх, пов’язувати з іншими, бути на рівні сучасних досягнень науки. Тільки так може з’явитися справжній інтерес до пізнання, тільки у цьому випадку він буде стійким, таким, що спонукає діяти. І якщо ми, батьки, нині допоможемо юній людині розвинути потребу в знаннях, уміння набувати їх, то ці важливі якості залишаться з нею і після закінчення школи.

Категория: Беседы | Добавил: Лидия (07.01.2011)
Просмотров: 755
Всего комментариев: 0
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:03:18

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024