Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Суббота, 04.05.2024, 01:40 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
Методична допомога [106]
Всі матеріали цього розділу знайдені у мережі інтернет які вільно розповсюджуються.
Тесты [2]
Цікавинки [14]
Доклады [1]
Проекты [3]
характеристика класса [0]
характеристика ученика [0]
ИКТ в работе учителя [1]
Календарне планування [2]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » Учитель -учителю » Методична допомога

ЩО ТАКЕ АУДІЮВАННЯ В РЕАЛЬНІЙ КОМУНІКАЦІЇ?

Сприймаючи мовленнєвий матеріал, слухач намагається пе­редбачити, що буде сказано далі. У випадку, коли ця гіпотеза неправильна, висувається нова. У своєму здогадуванні слухач орієнтується на мовні засоби — синтаксичні структури, їх лек­сичне наповнення, граматичне оформлення, інтонацію, тон, мі­міку, жести мовця, позу, повтори, звертання тощо, а також орі­єнтири, адекватні тим, які у внутрішньому мовленні утримують смисл речень і тексту в цілому (ключові слова, наочні образи). Треба зберігати в пам'яті початок висловлювання, щоб зрозумі­ти зміст і смисл почутого. Також у процесі аудіювання важли­вими елементами є здогадування, смислова орієнтація, еквіва­лентні заміни.

Головна умова, що визначає сформованість аудіативпого вміння, — інтуїтивне сприймання мовної форми при концен­труванні уваги на змісті мовлення, що сприймається на слух. Особливо це стосується спілкування рідною мовою, оскільки в рідній мові форма і зміст єдині.

У реальній комунікації аудіювання виконуї три основні функції:

1) використовується як мовленнєва дія, спрямована на за| доволення потреб людини вотриманні  інформації на

слух, що складає частину її особистої та професійної ді­яльності (слухання радіо- і телепередач, доповідей, ви­ступів, лекцій, перегляд фільмів тощо); 2) є компонентом усного спілкування в бесіді, діалозі, дис­путі, суперечці; 3).може виступати в ролі супроводжувальної мовленнєвої дії людини, що говорить, читає або пише; при цьому до­зволяє здійснювати контроль за власним мовленням під час говоріння, письма та контроль за розумінням чужого мовлення під час читання. В умовах реального спілкування сприймання інформації зумовлено ситуацією та метою, які ставить перед собою слухач. Із погляду на це науковці, зокрема Л. Куліш, вирізняють три види аудіювання.

Метою з'ясувального аудіювання є отримання певної, необ­хідної аудитору інформації. Воно може використовуватися під час занять, трудової діяльності та в індивідуальному спілкуван­ні. При функціонуванні даного виду аудіювання той, хто навча­ється, є ініціативним, його увага напружена, запам'ятовування довільне, оперативна пам'ять активна. Матеріал, що сприй­мається, поступає переважно у вигляді реплік діалогу під час одноразового пред'явлення, при цьому, однак, не виключається рамках етики спілкування) можливість перезапитування. Ві­домості, що з'ясовані, як правило, не призначені для передачі інформації.

Ознайомлювальне аудіювання може бути пізнавальним, розважальним і пізнавально-розважальним. Слухання проті­кає без напруження уваги аудитора, який може бути в роз­слабленому стані. Його запам'ятовування мимовільне. Завдяки емоційності та захопливості інформації вона фіксується в дов­гочасній пам'яті. При цьому виді аудіювання відомості посту­пають із таких повідомлень, як лекція, виступ, бесіда.

Професійне аудіювання припускає безпосереднє розумін­ня й запам'ятовування інформації, що призначена для негай­ного або відстроченого відтворення. Цей вид аудіювання, як правило, супроводжується писемною фіксацією інформації. Процес даного аудіювання потребує від аудитора великого розумового та фізичного напруження, увага максимально актив­на, запам'ятовування довільне. Під час негайного відтворенні отриманої інформації функціонуй оперативна пам'ять, під час відстроченого — довгочасна.Професійне аудіювання властиве діяльності перекладачів, наукових робітників, журналістів і ре­портерів.

Розрізняють також два способи слухання.

Пасивне (нерефлексивне) полягає в умінні не втруча­тися в чуже мовлення своїми зауваженнями, у здатності уваж­но мовчати. Цей спосіб вимагає значного фізичного та психо­логічного напруження, певної дисципліни. Пасивне слухання зазвичай використовується В таких ситуаціях, коли один із співрозмовників глибоко схвильований, бажає висловити своє ставлення до тієї чи іншої події. 

Активне (рефлексивне) полягає в активному зворотно­му зв'язку, наданні допомоги у вираженні думок. Цей спосіб особливо доречний, якщо партнер по спілкуванню чекає під­тримки, схвалення, якщо необхідно глибоко й точно усвідоми­ти інформацію. 

Категория: Методична допомога | Добавил: Лидия (07.01.2011)
Просмотров: 1388
Всего комментариев: 0
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:01:40

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024