Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Пятница, 09.12.2016, 21:25 Гость | RSS  
Рейтинг cайтов
Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com
Это важно!

Новые критерии оценивания (2016 год) СКАЧАТЬ

Нова інструкція щодо заповнення журналу 1-4 класів ВИКАЧАТИ
Коллегам
Категории раздела
Методична допомога [99]
Всі матеріали цього розділу знайдені у мережі інтернет які вільно розповсюджуються.
Тесты [2]
Цікавинки [14]
Доклады [1]
Проекты [3]
характеристика класса [0]
характеристика ученика [0]
ИКТ в работе учителя [0]
Календарне планування [1]
Поиск по сайту
Пообщаемся?
 
200
В портфолио!
Для того, чтобы получить сертификат, который подтвердит публикацию Вашего материала на сайте, заполните форму на ФОРУМЕ
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 6
Гостей: 5
Пользователей: 1
ann96love СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 3231
Новых за месяц: 83
Новых за неделю: 13
Новых вчера: 4
Новых сегодня: 1

Из них

Администраторов: 2
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 17
Обычных юзеров: 3189

Из них

Парней: 530
Девушек: 2701

У нас в гостях:
Сейчас ищут:
Качество сайта

Каталог webplus.info
Поддержка сайта

продвижение сайта бесплатно

Урок ремонта и отделки стен: декоративная штукатурка своими руками – работа, требующая терпения, аккуратности и мастерства.

Этот сайт защищен «Site Guard»
Главная » Статьи » Учитель -учителю » Методична допомога

Методи активізації навчально – творчої діяльності.
Запропоновані види навчально – творчої діяльності можна впроваджувати на уроках початкової школи за допомогою евристичних методів навчання.
Евристичних методів навчання – це упорядковані способи взаємопов’язаної діяльності вчителя й учнів, спрямованої на розвиток інтуїції учнів у розв’язанні навчально – творчих завдань. Пропоную методи, які використовую в своїй практиці ті з них.
Метод « Мозковий штурм»
Він створений американським психологом
А. Осборном у кінці 30-х років.
Під час проведення мозкового штурму створюються 2 групи учасників: «генератори» та «експерти». На першому етапі проведення — генеруванні — заборонена будь-яка критика, навіть невербальне несхвалення. Навпаки, кожну ідею варто розвивати, якою б абсурдною вона не здавалася. Хід штурму обов'язково записується вчителем.
На другому етапі — оцінці — кожна ідея піддається експертизі і вибираються оптимальні варіанти вирішення поставленої проблеми.
Застосування цього методу допомагає активізувати творчу думку учнів, розвинути гнучкість мислення, діалогічні ланки в структурі мислення, а саме :
мислення насамперед для себе – формування певної ідеї;
мислення насамперед для іншого – вміння стати в позицію іншого і мислити ніби як він;
мислення спільно з іншим – спільний вибір раціональної ідеї і розробка остаточного рішення.
Також можна запропонувати дітям інший варіант творчої діяльності:
(5-7 учнів) за вільним вибором завдань.
Метод фокальних об'єктів. Запропонований у 1926р. професором
Берлінського університету Е.Кунце та вдосконалений в 1953р. американським спеціалістом І.Вайтингом. Суть методу полягає в тому, що вибирається об'єкт, систему тримають у фокусі уваги і переносять на неї властивості інших, що не мають до неї ніякого відношення, об'єктів. При цьому виникають незвичайні сполучення, які прагнуть розвивати далі шляхом асоціацій. Даний метод застосовують таким чином:
вибирають об'єкт, який необхідно вдосконалити;
формується мета його вдосконалення;
вибирають із книг, газет, журналів кілька випадкових об'єктів, записують їх ознаки;
ці ознаки переносять на даний об'єкт.
Наприклад: Об'єкт — річка
Випадкові об'єкти:
бджола к і ш к а
працелюбна гнучка
маленька зубата
кусюча пухнаста
Працелюбна річка має увесь час працювати, перевозити вантажі, крутити турбіни, напувати поля. Річка гнучка, має багато поворотів, звивається..
Метод фантограм був запропонований Г. Альтшулером. Прості прийоми перетворення застосовуються не лише до об'єкта та його частин, а й до універсальних властивостей предмета природи. При складанні фантограм по одній лінії записується характеристика предмета: речовина, фізичні властивості, місце існування і т.д., а по іншій — типові прийоми.
Карась риба Перенесемо у ліс:
вкрита лускою як буде рухатися?
тіло видовжене як дихати?
як рятуватися від ворогів?
живе у воді, плаває...
Метод інциденту сприяє виробленню адекватних способів поведінки у стресових ситуаціях – у момент дефіциту інформації, часу тощо. Метод інциденту використовується у процесі виконання завдань, де значення робота кожного учня для перемоги команди. Так під час усного рахунку учням можна запропонувати змагання між командами у розв’язанні «ланцюжкових прикладів», у яких відповідь є початком іншого. Під час вивчення словникових слів на уроках рідної мови, під час вивчення тем « Тварини лісу», « Лікарські рослини», з курсу « Я і Україна»
У 2 класі можна запропонувати завдання: « Складіть приклади на табличне множення і ділення , так щоб відповідь одного прикладу була початком іншого». Організовуються команди , які за короткий час безпомилково складе найбільше прикладів. У цьому перемога буде залежить від кожного учня. Дитина перебуває у своєрідній стресовій ситуації, відчуваючи певну відповідальність за свій результат. Дитина має сконцентрувати увагу, швидко і правильно відповісти, щоб не підвести команду.

Метод ключових ( евристичних) запитань застосовується як елемент проблемного навчання для того, щоб учні розглядали кожне завдання з різних точок зору. З цією метою, у процесі розв’язування певної навчальної задачі, треную дітей відповідати на евристичні запитання: Де? ,Чому?, Коли? ,Як?, Звідки?, Чим? ,Хто?, Що?, ставити їх перед іншими та
та перед собою.

Метод інверсії ( обернення) – це пошук ідей розв’язування творчого завдання у нових , несподіваних напрямках. Застосування цього методу сприяє розвитку діалектичного мислення учнів. На уроках математики застосовуємо цей метод під час рішення задачі іншим способом, скласти різні задачі до виразу – розв’язання, виконати завдання на кмітливість, конструювання, з логічним навантаженням тощо.
Фантазування
1. Типові прийоми фантазування:
а) інверсія або зробити навпаки. Змінити властивості, дію, принцип, закон на протилежний. Наприклад, гарячий вогонь став холодним (бо його намалювали на льоду); вовк став добрим (бо тепер він — травоїдна тварина);
б) збільшення або зменшення об'єкта природи. Збільшуємо комара до величезних розмірів. Що трапиться ?;
в) прискорення чи уповільнення дії об'єкта або його властивостей.
На Землі дерева майже не ростуть. Чому? Чим усе це закінчиться?;
г) перервні процеси зробити безперервними чи навпаки.
На Землі постійно світить Сонце. Що трапиться? Повітря буде подаватися порціями. Як жити?;
д) зміна середовища існування для певного об'єкта: риба живе в пустелі...;
е) надати живому об'єкту рис неживого та навпаки.
Метод асоціацій чи каталогу служить для перенесення властивостей одного об'єкта на інший. А потім за допомогою вільних асоціацій виводиться велика кількість наслідків, генеруються нові фантастичні ідеї.
Живий об'єкт Неживий об'єкт
крокодил стілець
зелений дерев'яний зубатий
складний плавучий м'який
Переносимо властивості одного об'єкта на інший:
Дерев'яний крокодил — сувенір.
Складний крокодил — іграшка.
Стілець зелений — пофарбований зеленою фарбою.

Вправа «Робінзон Крузо».
Ситуативні завдання, мета яких — знайти способи виживання в екстремальних умовах.
Вправа «Чорний ящик».Її мета: знайти секрет «чорного ящика» за допомогою мінімальної кількості запитань.У чорному ящику плід.
— Сухий чи соковитий? Великий чи малий?
— Круглий чи продовгуватий?
— Їстівний чи ні?
— Червоний чи зелений? і т.п.
Метод синектики – це синтез декількох чи всіх вищеназваних методів. Якщо застосувати метод синектики, то урок будується як цілісний творчий процес у формі , наближеній до ділової гри. Це може бути урок –подорож, урок – змагання, урок – звіт, урок - блок тощо. У ході забезпечується єдність змістового, операціонального і мотиваційного компонентів – необхідних елементів структури творчого мислення. Бо в процесі ділової гри для кожного учня характерне певне напруження думки, вольових зусиль, вияв емоцій. Все це допомагає долати труднощі під час розв’язування певного творчого завдання, яке лежить в основі гри. Успіх на шляху подолання труднощів зміцнює мотив досягнення, що надихає на подальшу творчу роботу.
Категория: Методична допомога | Добавил: INNA4886 (15.08.2013) | Автор: Інна лебедєва E W
Просмотров: 409 | Комментарии: 1
Всего комментариев: 1
avatar
0
1
Огромное спасибо, Инна Анатольевна! Чудесный материал! С удовольствием познакомилась с историей методов, которые сама же использую на уроках. Век живи-век учись!


СЕРТИФИКАТ ВЫДАН
avatar
Рассылка!
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:21:25

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
Начальная школа

«Методичний портал»

Информатика

«Методичний портал»

Мои сайты
Сайт 2-Б

КОПИЛОЧКА Рудаковой Лидии

Наша погода
Новотроицкое 
Календарь
Календар України
Регистрация сайта
Перейти на страницу каталогов

Учительский портал

ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК

Банк Интернет-портфолио учителей


Образовательные ресурсы для школьников и педагогов, выдача сертификатов, сайты учителей, скачать презентацию на сайте, уроки, планы, конспекты урока
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК_2016