Урок навчання грамоти – 1 клас ( авторська розробка вчителя Комунального закладу « Нікопольська середня загальноосвітня школа № 23» Лебедєвої Інни Анатоліївни)
Тема: Звук [ф]. Буква «еф» Мета : закріпити звукове значення букви «Фф», формувати вміння робити звуко - буквений аналіз слів; удосконалювати навички свідомого, виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати критичне мислення, стимулювати творчу ініціативу; виховувати у першокласників інтерес до навчання, до рідного слова, повагу до книжки як джерела знань. Обладнання: предметні малюнки, схеми до звуко - буквеного аналізу слів, таблиці, картки для читання. Хід уроку I. Організація II. Мотивація навчальної діяльності. - Сьогодні перший день весни і я разом з сонечком запрошую на урок – гру. - Щоб всім було веселіше , привітаємось з Сонечком. Вчитель: Дзвенить піснями ранок, Купається росі, А сонечко з – за хмари Дивується красі. Хлопчики – Доброго ранку сонце ясне! Дівчатка – доброго ранку сонечко ясне! Всі – Доброго ранку, сонечко – друже! Ми тебе всі любимо дуже! Вчитель: Сідаємо зручно і відправляємось у цікаву подорож Школярії. - Вас чекають казкові герої, ігри, розваги, загадки літери «еф». 2.1 «Мозковий штурм» - А які завдання ми поставимо на сьогоднішній урок? - Чого очікуєте від нього? - Чого він навчить кожного з нас? 2.2 Артикуляційні тренувальні вправи. III. Удосконалення вмінь та навичок раніше набутих знань. 3.1 Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні ми будемо закріплювати слова і вимову слів зі звуком і буквою..., а з якою ви взнаєте, коли відгадаєте загадку. - Що ви запам'ятали про букву«еф»? (Буква Ф - 25 буква в алфавіті, вона позначає твердий приголосний звук [ф], який немає парного м'якого звука, але може бути пом'якшеним, залежно від позиції в якій він стоїть, коли перед і - пом'якшений). 3.2 Робота в парах. Гра « Ти мені, я тобі»». На дошці плакат « Країна літери «Ф»» - Назвіть слова з літерою « еф» Малюнки: факел, портфель, фарби, світлофор, телефон, фартух, жираф, фізкультурниця 3.3 Гра – імітація(промовляють вірш з фізичними вправами) ( З’являється дівчинка в костюмі – Літера « Ф» Руки в боки два підскоки. Буква « Еф» така струнка, Витинає гопака. 3.4 Гра «Мікрофон». Диктори називають слова з буквою Ф. (Фіалка, телефон, фантазер, фізкультура, фокусник, факір, фартух, кефір, фламінго, жираф, фара, фотограф, туфлі, фініки, форель, ліфт.)
3.5 «Ніч і день». «Ніч» - очі закриваємо, «день» - відкриваємо, називаємо слово. [ф е й а] - фея. [ф а н т а з і й а] - фантазія. Скільки складів? Який склад наголошений? Чим відрізняються букви від звуків? 3.6 «Знайди в якому будинку живуть слова».
[ = о о - - о ] [ - о — - - о =][ - о — - о - ] ( фіалка портфель футбол ) 3.7 Гра « Фонтан» - вимовляємо склади, придумуємо слова Фа – фа – фа - фара, фабрика, фарби. Фо – фо – фо – форма, фокус, фото.
3.8 Гра « Скоро – скоро говори» Скоромовки Флокси, флокси на фланелі – Фартушок зацвів у Нелі. *** Із шифону шарфик у Галочки, А на нім рясні фіалочки.
Чистомовки Ра – ра – ра – починається … (гра) Ва – ва – ва – читаємо… (слова) Ем – ем – ем – ми Букварики …(несем) Фон – фон – фон – задзвенів наш …( телефон) Ол – ол – ол – хлопці грають у …( футбол) АН – аф – аф – любить травку наш …(жираф) Ки – ки – ки – весело читати … (чистомовки) IV. « Грайлики - Читайлики» 4.1 Гра « Чарівний квадрат» - читання складів Фа, фо, фі, фе, фи, Аф, оф, уф, уф, еф, иф. Ва – фа ава – афа Во – фо ово – офо Ву – фу уву – уфу Ве - фе уву - уфу 4.2 «Заблукало слово». - Прочитати, знайти зайве. Фікус кофта фазан Фокус туфлі жираф Фініки ліфт фламінго фрукти форма фрукти Фіалка сарафан форель Флокси Словникова робота фініки — флокси - ліфт- а) робота над читанням слів: Читання слів з учителем. Вибіркове читання. Прочитати слова з [ф] на початку. Прочитати слова з [ф] в середині. Прочитати слова з [ф] в кінці. Прочитати слова, які відповідають на питання хто? Які слова заблукали? Фізкультхвилинка Знає дуже кожна буква, Що хворіти їй не можна. І тому на фіззарядку Всі піднялись без оглядки. Буква « еф» гукає збоку Всім узятися у боки І робіть, як я ,малятка, Починається зарядка. Фізкульт - ура (під музику) 4.3 Читання сторінок « Букваря» Героєм сьогоднішнього тексту буде тварина, яка на волі живе тільки в Африці. А в наших краях їх можна побачити в зоопарку. (Жираф) 4.4 Комбіноване читання І абзацу. - починає вчитель; - учні. а) розуміння змісту прочитаного. Які тварини найвищі у світі? Яка людина вільно стає між їхніми передніми ногами? - Завдяки чому жирафа може - дістати смачний листочок з високого дерева? 4.5 Самостійне напівголосне читання II абзацу. - Поки будете читати, подумайте, а потім скажете. - Що ви взнали нового з прочитаного ? 4.6 Диференційоване завдання. а) читання оповідання «Зоопарк». 1 ряд - читає додаткову літературу, оповідання «Зоопарк». б) читання тексту «Жираф» з «Супутника Букваря» V. Розвиток мовлення і творчих здібностей учнів 5.1 Гра « Поети – художники» а) Скласти речення за малюнками. б) Читання віршів, знайти відповідний малюнок. Федько знайшов фіалку синю, Яка ця квітка чарівна! Фіалка – дівчинці Фросині, Бо іменинниця вона. На майдані, де фонтани, У футбол грав фазан. Був би класним футболіст, Заважає пишний хвіст. Телефон ( Запам’ятати , хто дзвонив по телефону) Кіт Мартин Дзвонить лев, І слон Мирон ведмідь, куниця, Вдвох зробили заєць, вовк, Телефон. Їжак, лисиця, Ціну ніч і цілий день Дуже раді кіт і слон, Чути в хаті Що зробили телефон. Телефон. Дзень – дзелень Іван Бондарчук 5.2 Гра «Розумники і розумниці». До - ре - мі - наступна нота ... (фа). Гра з м'ячем - ... (футбол). Вони різнокольорові - ... (фарби). Тварина з довгою шиєю -... (жираф). Чим покривають дороги - (асфальт) Там доглядають за тваринами - ... Урок здоров'я - ... (фізкультура). Картка з твоїм зображенням - ... (фото) Рожевий птах - ... (фламінго). Скринька, вертушка, шнур і довге вушко - ... (телефон). 5.3 Гра «Тлумачний словник» Тема: Театр ( Гра в парах) Афіша - оголошення про спектакль, концерт. Фойє - приміщення в театрі, де глядачі під час перерви. Флейта, саксофон, арфа – музичні інструменти. Фольклор – усна народна творчість. Фінал – кінець події, справи. VI. Підсумок уроку - Мене цікавить ваша думка про сьогоднішній урок. - Чи сподобався вам урок? - Яка гра найбільше сподобалась? - Чи сподобалось працювати парами, групами? - Потрібно сказати, який урок, але коротко, влучно, зрозуміло. Цікавий! Веселий! Радісний! Повчальний! Творчий! - Ось і завершається наш урок. Мені дуже хотілося, щоб ви кожен сам оцінив свою роботу на уроці. Якщо вам було цікаво, добре, повчально, працював на всю силу - візьміть зі столу - сонечко, яке усміхається і радіє за вашу працю.
Урок замечательный, Инна Анатольевна! "Цікавий! Веселий! Радісний! Повчальний!" Спасибо Вам огромное за него! У меня в этом году как раз 1й класс, очень даже пригодится! А если к нему сделать мультимедийное сопровождение, он станет ещё интереснее. Удачи!
Ваш сертификат ЗДЕСЬ, он так же отправлен Вам по эл.почте. Заходите ещё, буду рада Вашим новым работам!
Мини-профиль
Гость
Группа:Гости
Время:01:40
Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!