Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Понедельник, 20.05.2024, 08:36 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
математика [27]
рисование [8]
украинский язык и чтение [48]
я и Украина [8]
Основы здоровья [5]
другое [20]
Информатика [3]
английский язык [4]
русский язык [7]
христианская этика в укр.культуре [1]
трудовое обучение [2]
Литературное чтение [4]
этика [1]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » Уроки » рисование

Малювання орнаменту у смужці. Композиція “Сонячні квіти”.
ТЕМА. Малювання орнаменту у смужці. Композиція "Сонячні квіти”.
МЕТА. Ознайомити учнів з елементарними прийомами декорування виробів на основі стилізації рослинних форм, дати поняття про повторюваність елементів при складанні орнаменту, прищеплювати любов до творів декоративного мистецтва, розвивати творчі здібності, фантазію, уяву дітей.
ОБЛАДНАННЯ. Зразки дитячих малюнків, керамічні вироби (тарілка, глечик), рушник, ілюстрації із зображенням предметів побуту майстрів декоративно-прикладного мистецтва, таблиці поетапного виконання малюнку.
ХІД УРОКУ

І. Організація учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда.
- Діти, порівняйте ці тарілки? Чи схожі вони між собою? Чим відрізняються? (Демонструю 2 тарілки. Одна з них розмальована інша – проста).
- Які ще глиняні вироби прикрашають наш клас?
- Народні майстри виготовляли предмети побуту з найрізноманітніших матеріалів: дерева, глини, пряжі, шкіри, металу тощо.
- Назвіть вироби, які можна прикрасити візерунками. (Рушник, сорочка, глечик, тарілка, ваза, килим). Такі вироби супроводжують щоденне життя людини, роблять її побут зручним, красивим. Це найбільш поширений вид мистецтва, бо його зразки є в кожній оселі. Вироби декоративного мистецтва виготовлялися в одиничному екземплярі. В них вкладали почуття, вміння та любов. Переглядаючи ці предмети нас зачаровує майстерність золотих рук народних митців. Художньо виконанні та оздоблені предмети побуту (одяг, посуд, меблі, килими), які мають не тільки практичне, а й естетичне значення, називають предметами декоративно – прикладного мистецтва.
2. Перегляд виробів декоративно-прикладного мистецтва (з коментарем вчителя).
3. Відгадування загадки.
Раз, весняною порою,
Сонце встало над горою,
В землю кинуло проміння
Мов посіяне насіння.
Так, а чи не так було,
Та промінячко зійшло.
Потихеньку підросло,
Сил набралось, зацвіло,
І за сонечком завзято
Повертає оченята.
Вибіг Женя у садочок:
- Гляньте, квітка мов віночок!
- Постривай, який віночок?
Я ж бо сонечка синочок,
Придивися краще друже,
Я на маму схожий дуже.
Відгадайте любі дітки,
Як же звалася та квітка?

(Соняшник)
4. Бесіда.
Соняшник. Хто не знає цієї чудової рослини з товстим високим стеблом, цупким листям і великими золотавими голівками – кошиками, завжди повернутими до сонця. Мабуть, не тільки через схожість із золотавим сонцем ця рослина отримала назву "Соняшник”. Якщо придивитися уважно, то соняшник робить не просто кругові рухи, а повертається чітко з заходу на схід і потім навпаки. Причому повертається не тільки квітка, а й стебло й листя.
Довгий час соняшник вирощували як декоративну рослину. Багато поетів оспівували його.
Дуже добре прижився соняшник на Україні. Зараз ми вже не уявляємо собі рідної землі без цих чудових, великих. Золотавих квіток. Художники часто малюють квіти і прагнуть правдиво відтворити розмаїття і багатство природних форм і кольорів.
Коли митці використовують у візерунках природні форми рослин, то зображують їх інакше, площинно, так, як ви бачите на засушеній квітці. (Демонструю). Щоб легше виконати візерунок, вони спрощують природні форми розташовують їх рівномірні, повторюють у тому самому положенні. На узорі кожна пелюстка така сама за розміром і формою, як наступна, а в природі вони різні; на візерунку за кольором усі пелюстки однакові, а в живих квіток вони мають різні відтінки. Художник може намалювати в узорі й такі елементи, яких у природі нема. Все це робиться для того, щоб візерунок виглядав гарно й цікаво.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
- Отже, учні, на сьогоднішньому уроці, ми будемо вчитися малювати візерунок з соняшниками.
ІV. Розкриття нового матеріалу.
1. Словникова робота.
Якщо узор утворюється шляхом повторювання, чергування елементів, то він називається фрагментом. Коли ж узор має довільну композицію, то його називають візерунком.
Орнамент (у перекладі з латинської «прикраса, оздоблення») призначається для прикрашення різноманітних предметів: посуду, тканини, меблів, книг, архітектурних споруд – усього, що можна оздобити.
Орнаменти, складені з рослинних елементів – квітів, ягід, плодів, листків, гілок, називають рослинними.
2. Аналіз зразка.
- В якій геометричній формі виконаний малюнок?
- Що потрібно зобразити візерунок чи орнамент?
- Які елементи малюнку більші, а які менші?
- Де розташовані великі елементи, а де малі?
- Які елементи повторюються?
- Які кольори підібрано?
3. Послідовність зображення малюнку.
- Зображуємо геометричну фігуру, в якій потрібно виконувати малюнок.
- Проводимо допоміжні лінії
- Зображаємо найбільші елементи малюнку
- Домальовуємо малі елементи. Витираємо допоміжні лінії
4. Аналіз різних варіантів рішень композиції.
- Якими можуть бути варіанти великі або малі елементи?
- Які можливі варіанти кольорового рішення?
(Демонструю різні варіанти рішень малюнку. На їх основі пропоную учням створити свою власну композицію, проявити фантазію).
V. Закріплення вивченого матеріалу.
- Як повертаємо листок?
- Що спочатку намічаємо?
- Що далі малюємо?
- Які елементи малюємо першими?
- Якими кольорами можна намалювати соняшники?
- А якими-листочки?
- Якими деталями можна доповнити орнамент?
VІ. Самостійна робота.
- А зараз відкрили свої альбоми і приступайте до роботи.
(Включаю музичний супровід – українські народні пісні. Надаю індивідуальну допомогу учням. Виправляю помилки. Допомагаю учням проявити свою фантазію).
VІІ. Підсумок уроку.
1. Аналіз учнівських робіт. (Викликаю 5 учнів)
- Чи правильно розмістили малюнок на аркуші?
- Добре підібрали розміри?
- Гарно виконали роботу кольором?
- Він одержує таку оцінку…
2 Підсумки уроку.
- Отже, що ми робили на сьогоднішньому уроці?
- Що таке орнамент?
- Що називають візерунком?
- Які це рослинні орнаменти?
- Вам сподобався урок?
3.Прибирання робочих місць.
- А зараз всі прибирають свої робочі місця.

Категория: рисование | Добавил: Pecko (09.03.2011)
Просмотров: 8057 | Комментарии: 3
Всего комментариев: 3
avatar
0
2 Ліна Миколаївна • 18:28, 30.11.2013
Лідіє Володимирівно, перш ніж повідомляти дітям окремі факти про соняшника, напевно варто було б самій переконатися у їх правдивості. Мої шестирічні козачата провели дослідження на тему " Чи повертає соняшник свою золотаву квітку за сонцем?". Результат дослідження - ні!!! Вони встановили, що закритий зелений кошик повертається за Сонцем, але щойно з'явиться на світ кілька золотавих пелюсток - рух за небесним світилом припиняється.
avatar
0
3 Лидия • 18:52, 30.11.2013
Широко поширена помилкова думка, що соняшники «тягнуться» до сонця (геліотропізм). Насправді, зрілі квітки соняшника зазвичай спрямовані на схід і не рухаються. Однак, бутони соняшника (до зацвітання) володіють геліотропізм. Вони змінюють свою орієнтацію зі сходу на захід протягом дня.
Джерело - Вікіпедія

avatar
0
1 Лидия • 19:12, 09.03.2011
Чудово! Спасибі Вам велике!
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:08:36

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024