Уважаемые гости!Cсылки для скачивания материалов с сайта видны только зарегистрированным пользователям.
Семінар-практикум для педагогів "Правове виховання дошкільників"
21.05.2013, 16:58
СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ
для вихователів на тему:
«Правове виховання дошкільників»
Мета семінару: Привернути увагу працівників дошкільного закладу до проблеми правової освіти дитини - дошкільника як складової спеціалізації, вчити педагогів працювати в тісній взаємодії з батьками використовуючи нетрадиційні форми та методи; активізувати працівників дошкільників на творчий пошук найоптимальніших засобів та прийомів виховання дітей у дусі поваги до прав людини.
Учасники семінару: завідуюча дошкільного навчального закладу, вихователь-методист, вихователі, музичні керівники, логопеди, практичний психолог, соціальний педагог.
1. Інформаційна частина
Навчання правам людини - це довготривалий процес і здійснюється він на всіх етапах навчання і виховання дітей.
Дошкільний навчальний заклад - це перша сходинка у ланцюжку безперервної правової освіти. Завданням педагогів є: активізація уваги батьків щодо підвищення інтересу до правового виховання дітей, збереження та захист прав дитини.
Правова освіта дошкільнят передбачає ознайомлення юних громадян з конкретними і зрозумілими їм правами.
Дітям доступні такі чотири групи прав:
1. Права на гідне існуванняі, виживання, що включає право на життя і здоров'я, житло, їжу, ім'я, родину, турботу батьків, громадянство.
2. Права на розвиток, освіту, відпочинок і дозвілля.
3. Права на захист від приниження, насильства та експлуатації, а також особливі права дітей-інвалідів та сиріт.
4. Права на свободу слова, думки та діяльності.
Знайомство дітей з їхніми правами доцільно здійснювати в двох напрямах: "Я мої права", "Я і права інших людей". Це сприяє розумінню таких простих і водночас складних істин, як: "Мої права - це мої можливості, мої свободи", "Мої права закінчуються там, де починаються права іншої людини".
Пропоную розглянути план-схему роботи з батьками щодо захисту прав і гідності дітей дошкільного віку в дитячому садку. (Див дод.1)
Мета: Активізація уваги батьків щодо підвищення інтересу до правового виховання дітей, збереження і захисту прав дитини.
Складові роботи (форми роботи):
профілактика, діагностика, корекція.
Профілактична робота
Ознайомлення з положеннями Конвенції ООН про права дитини, Законом України «Про охорону дитинства» через:
залучення батьків до освітньо-виховного процесу;
оформлення стендів;
організацію виступів фахівців;
розроблення відповідних пам’яток;
- проведення спільних свят з використанням літературно-музичних композицій;
Діагностична робота
- анкетування і тестування батьків;
- відвідування дітей удома, що допомагає вивчити емоційне самопочуття дитини в родині, соціально-педагогічні умови родинного виховання, ставлення батьків до своєї дитини.
Після аналізу та обробки одержаних результатів розробляються стратегія і тактика подальшої роботи з батьками.
Корекційна робота.
-залучення батьків до корекційно-педагогічного процесу;
-проведення зустрічей;
-проведення засідань;
-спеціальних тренінгів;
-консультацій фахівців.
Напрямки роботи: (Див дод.2)
Змістовні лінії: (див.дод 3)
2. Літературно-правовий квест «Пошук істини».
Мета: усвідомлення вихователями того, що кожна людина має права і їх не можна порушувати.
Правила гри:
Ведучий пропонує поділитися групі на 3 команди по 4-5 людей. Завдання кожному пригадати казки, де порушені права героїв. Назвати, яке саме право порушено. Обрати відповідний знак на плакаті. (Ш.Перо «Червона шапочка», «Гуси-лебеді», «Попелюшка», «Коза-дереза», Г.Андерсена «Гидке каченя»,тощо).
4.Брейн-ринг на тему:
«Правове виховання дітей у ДНЗ»
Мета: розширити знання педагогів про правове виховання дітей дошкільного віку
Умови проведення:
Створюються дві команди з 6-8 осіб, які відповідають на запитання. Запитання мають 3 рівня складності й зачитуються ведучим.
1 рівень – прості, за кожну правильну відповідь один бал.
2 рівень – середні , за правильну відповідь два бали.
3 рівень – складні, які потребують розгорнутої відповіді, три бали.
Журі, яке складається з 3 педагогів оцінює правильність, повноту відповіді й нараховує бали. У кінці гри оголошує переможця.
Запитання 1 рівня:
Коли була прийнята Конвенція ООН про права дитини?
В якому році прийнята Декларація прав людини?
В якому році ООН ухвалили Декларацію прав дитини?
В якому році Україна приєдналася до Конвенції ООН про права дитини?
Коли був прийнятий Закон України «Про дошкільну освіту»?
В якому році затверджена Національна програма «Діти України»?
Запитання 2 рівня:
Назвіть основний міжнародний документ, який захищає права дітей в усьому світі?
Назвіть головний документ, який забезпечує права дитини, людини в Україні?
У чому полягає різниця між такими нормативно-правовими актами як Декларація та Конвенція про права дитини?
Назвіть структуру Декларації прав дитини.
Для чого потрібно знати Декларацію, Конвенцію про права дитини, людини?
На кого Конвенція ООН покладає відповідальність за виховання й розвиток дітей?
Запитання 3 рівня:
Охарактеризуйте стилі виховання, який з них не поєднується з правами дитини. Доведіть свою думку.
Як ви розумієте «реалізація прав дитини»?
Яким чином здійснюється захист прав дитини в дошкільному закладі?
Назвіть основні завдання з правового виховання, які реалізуються в роботі з дошкільниками. Назвати 9 завдань.
Які методи роботи бажано використовувати у роботі з дітьми з правового виховання?
Яким чином можна провести роботу з батьками з правового виховання.
5. Демонстрація «Абетки з правового виховання» для батьків дошкільників, та розмальовки для дітей дошкільного віку «Права дитини в малюнках»;
- показ авторських картинок «Права дитини « на основі статей Конвенції ООН про права дитини, та частково розроблених дидактичих ігор з правового виховання дошкільнят.