В екології дитинства природне середовище не менш важливе, ніж соціальне, адже людина є часточкою природи, без якої не може існувати. В житті малюка природні об’єкти та явища — найкращі стимули і матеріали для розвитку фізичних можливостей, органів чуття, інтелекту, творчості. Діти мають зростати в різноманітному, багатому природному довкіллі, що живить фантазію, спонукає до умовиводів.
Допомогти дітям пізнавати світ і його закони, розвивати розумові операції, закласти добрий підмурівок для подальшого навчання — одне з важливих завдань дошкільної освіти. Втім, прагнучи бачити своїх випускників якнайрозумнішими, не можна забувати, що розумова діяльність досить енергозатратна і потребує не лише психічного, а й фізіологічного напруження. Тож дорослі мають дбати про її безпечну організацію, що є значущою складовою екології дитинства.
Великий вплив на формування мовленнєвої компетентності молодших школярів мають текстові матеріали, які педагог пропонує їм для опрацювання різноманітних понять з курсу мови. Тому, складаючи план уроку, вчитель мусить ретельно обдумати, які твори і яких авторів доцільно використати у роботі над темою, аби розкрити її на кращих літературних взірцях та глибше ознайомити учнів з творчістю видатних письменників.
Навчитися розв’язувати вирази можна тільки розв’язуючи їх. Але ж саме ця діяльність на уроках математики часто найменше зацікавлює учнів. Можливо, тому, що предметом обчислень здебільшого є числа, які для дітей нічого не означають.
Поняття «алгоритм» є одним з основних в інформатиці. Алгоритмічна змістова лінія починається у початковій школі з ознайомлення з алгоритмами та виконавцями і продовжується в основній та старшій, трансформуючись в опанування основ програмування.
Проект розкриває глибину поезій Т.Г.Шевченка з позиції загальнолюдських цінностей істини, добра, краси, пропагує творчість поета-земляка І.І.Кононенка – нащадка Великого Кобзаря, презентує самобутність особистості кожного поета через компаративний аналіз творів, виявляє спільну тематику у творчості майстрів слова.
Розроблені матеріали можуть бути використані на уроках літератури рідного краю та позакласних виховних заходах.
Зразок проекту допоможе в роботі вчителя-словесника щодо організації проектної діяльності учнів. У додатках вміщено візуалізації поезій Т.Г.Шевченка та І.І.Кононенка, відеоролики про життєвий і творчий шлях майстрів слова.