Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Пятница, 26.04.2024, 19:44 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
математика [27]
рисование [8]
украинский язык и чтение [48]
я и Украина [8]
Основы здоровья [5]
другое [20]
Информатика [3]
английский язык [4]
русский язык [7]
христианская этика в укр.культуре [1]
трудовое обучение [2]
Литературное чтение [4]
этика [1]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » Уроки » украинский язык и чтение

Тема: Зимонька-снігуронька. П.Воронько «Сніжинки». В.Сухомлинський «Як синичка будить мене». В.Заєць «Шипшинові ліхтарі».
Тема: Зимонька-снігуронька.
П.Воронько «Сніжинки».
В.Сухомлинський «Як синичка будить мене».
В.Заєць «Шипшинові ліхтарі».
Мета: розширити уявлення дітей про красу природи взимку, зображення картин зими в літературних творах; пробудити захоплення красою цієї пори року, навчати спостерігати її красу; удосконалювати навички виразного читання, формувати уміння аналізувати віршовані твори, розвивати образне мовлення, творчість, спостережливість; сприяти вихованню дбайливого ставлення до природи.
Обладнання: Портрети П.Воронько, В.Сухомлинського, ілюстрований матеріал – малюнки дітей про зиму; репродукції картин відомих художників про зиму; відеозапис та музичний запис із циклу «Пори року» А.Вівальді; слайд-шоу «Зимуючі птахи» та аудіо запис голосу синички та шишкаря; картки з зимовими словами, тлумачний словник.
Хід уроку.
I. Організація класу.
- Холодно зараз в лісах и лугах,
Холодно зайчикам, лискам, птахам
Затишно й тепло в класі у нас.
Разом: Доброго дня вам! Вітаємо всіх вас!
ІІ. Актуалізація опірних знань:
На дошці: - Прочитайте і відгадайте загадку.
Я р.зп.ш.. сн.г. ,
Н.г.н.. х.л.д. ,
В.д. ск.в.. в ль.ди.
В др.жб. з д.тьм. я вс.м. ,
Зд.г.д.л.сь? Я - …. (Зима)
(Я розпушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди.
В дружбі з дітьми я всіма,
Здогадались? Я – зима.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні, діти на вас чекає зустріч із прекрасним. Будьте уважними і спостережливими. На нашому кроці ми поговоримо про зиму, прочитаємо оповідання і вірші, спробуємо самі скрасти риму.
- Отже, друзі, вирушаємо у світ зимової краси.
Заходить учениця – зима.
- Добрий день, в добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Не сама до вас прийшла,
Я синочків привела!
- Познайомтесь із ними.
Грудень: Ходить грудень по грудках,
Носить короб у руках.
Сам од хуги крижаніе
Сніг на землю хрустко сіє.
Я – перший місяць зими і останній місяць року. Назва моя – грудень – означає «нерівний шлях, укритий грудками». Існували ще й інші назви – «хмурень», «студень», «мостовик», «вітрозим».
Січень: Січень – ткач полотна білі
Тче, щоб землю одягти,
Стелить з пуху заметілі,
Щоб посіви зберегти.

Я – другий місяць зими і перший місяць року. Січень – зими половина, бо, кажуть, що січе зиму навпіл. «Січень січе та морозить.» А ще січень називали «студень», «тріскун», «шипун», «льодовик».
Лютий: Третій місяць зветься лютий,
А лютує він тому,
Зо на світі довго бути
Не приходиться йому.
По-різному називають в народі третій місяць зими: «межень» (межа між зимою і весною), «казибрід» (казиться погода, і доводиться їздити убрід).
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
- Діти, доберемо такі слова, які допоможуть нам уявити, що таке зима.

2. Підготовка до сприймання вірша П.Воронько «Сніжинки»
Підручник с. 66. Розгляньте малюнок і ваші малюнки.
- Якою ви побачили зиму у перші дні зими? (біла, пухнаста, морозна, сніжна, весела)
- Люди люблять цю пору року, хоч і холодну, але надзвичайно красиву. (Фотографії зими) А чи можете ви сказати, що є справжньою прикметою зими? Її візитною карткою? Ні це не мороз, а сніжинки.
- Як тільки вкривають вони землю, люди радіють: нарешті справжня зима настала.
3. Аудіювання вірша П.Воронько «Сніжинки». (Читає підготовлений учень)
- Який настрій викликає у вас цей вірш?
Біографія П.Воронько:
Платон Миколайович Воронько – відомий український поет.
Його батько – сільський коваль, дід – мандрівний музикант. Прекрасний голос мала мати. І сім`я ніколи не відмовляла собі в чарівній народній пісні. Можливо, покохавши пісню, Платон став поетом. П.Воронько любив дітей і писав для них цікаві книжечки: «Читаночка», «Ярик – школярик». «Помагай», «Облітав журавель».
4. Словникова робота. (Частина 1)
Студений – холодный, стужа, холод,
У високості – в вишине,
Діамантові – бриллиантовые,
Пороша – первый, пушистый снег,
Заквітчайте – украшать цветами
Орфографічна хвилинка: Щоденно – каждый день
Щонічно – каждую ночь

Читання вірша за вчителем з помітками (підготовка до виразного читання: звернути увагу на інтонацію, темп і тембр) і мовчки.
- Згадайте з російського читання чому вірші пишуть у стовбчик? (Щоб легше читати)
- Які правила читання віршів ви пам`ятаєте?
- Після кожного рядка треба робити невелику зупинку – паузу;
- Якщо в кінці рядка стоїть крапка, голос понижуємо.
- і навпаки. (тон підвищуємо)
Працюємо з олівцями.

5. Бесіда за змістом прочитаного і вибіркове читання.
- Чи подобаються авторові сніжинки? Звідки це видно?
- Як поет їх називає? (Діамантові пушинки, білі королеви, зіроньки-сніжинки)
- Із чим ще іх можна порівняти? (Кришталеві квіточки, дівчата-балеринки…)
- Прочитайте, хто радіе сніжинкам? (Люди і дерева) А чому радіють дерева? (Багато снігу – багато хлібу)
- З яким проханням звертаються вікна? Прочитайте його.
- Як ви гадаєте, чи можуть сніжинки виконати це прохання? (Сніжинки розтануть)
7. Конкурс на кращого читця.
8. Відео-слайди «Танець сніжинок».
Свої враження картинами зими П. Ілліч Чайковський передав у музиці. Послухайте і відпочиньте «Танець сніжинок» з циклу «Пори року».
- Яку картину ви уявляли, слухаючи музику? Які звуки зими ви почули? (Рипить сніг, Тріщать морози. Свіще хуртовина. Дзвенять бурульки.)
9. Робота в парах (картка 1)
- Виберіть зимові слова з магічного квадрата. (Пороша, хуга, завія, заметіль, віхола, хуртовина)
- Як можна назвати ці слова? (Синоніми) Яке значення їх поєднує? (Вітер зі снігом) Яке слово зайве? (Пороша – без вітру).
10. - Сніг вкриває землю, морозно на дворі. Чи всі птахи полетіли у вирій?
- Які з них лишилися зимувати? (Синички, горобці, голуби, сороки…)
- Послухайте оповідання В.Сухомлинського «Як синичка будить мене»
В. Сухомлинський – видатний український учений й письменник. Довгі роки він працював вчителем, а потім директором школи у селі Павлиш Кіровоградської області. Він дуже любив дітей і написав для них багато оповідань і казок. Писав він про ласкаве сонечко і зелену травичку, про веселого метелика і маленьку синичку.
Словникова робота: олівцем помітьте незрозумілі слова.( Частина 2)
Оксамитові – бархатная, шелковая ткань с мягким гладким и густым ворсом,
Агатовим – драгоценный камень черного цвета,
Несоленого сала – несолёное сало,
Дзьобає – клюёт.
11. Читання самостійно мовчки.
12. Бесіда за змістом тексту, і вибіркове читання.
- Як ставиться автор до пташки? Звідки це видно? (Зменшено-ласкаві слова)
- Чи потрібно підгодовувати синичку взимку?
- Знайдіть у тексті звуконаслідування.
- Як письменник зрозумів «мову» синички?
- Чи вірно зробив хлопчик?
13. Слайди синички.
Робота «Довідкового бюро». Повідомлення учнів про синичку.
14. Робота за карткою №2.
- З`єднайте слова з лівої колонки зі словами-ознаками у правій.

За складеними словосполученнями опиши синчку.
15. – Які рослини допомагають пташкам вижити взимку? (Горобина, калина, шишпина)
Аудіювання вірша В.Зайця «Шипшинові ліхтарі»
- Про які ліхтарі йдеться у вірші? (Ягоди шипшини)
16. Читання вірша мовчки і вголос.
- Які птахи сперечалися? (Снігурі, горобці, шишкарики)
- Передайте голосом суперечку птахів.
17. «Довідкове бюро». Повідомлення учнів про шишкаря.
18. Бесіда за змістом вірша.
- Із чим автор порівняв шипшину? Чому?
- Чому сперечались пташки? (Щоб дісталось тільки їм)
- Як їх помирила шипшина?
- Що вам сподобалось у вірші?
- Знайдіть слова, які римуються. (Гаях – ліхтарях, снігурі - ліхтарі)
(це співзвуччя у кінці рядків)
Горобці – ліхтарці, шашкарики – ліхтарики, їх – всіх.
19. Хвилинка творчості.
1) Складіть вірші з поданими словами
а) Віхала б)Засніжило в) січень
а) На білих конях віхола
В село моє заїхала.
Летить вона алеями
Село цвіте лілеями.
Село дзвенить копитами,
Снігами – оксамитками
І світиться домівками
З веселими щедрівками.

V. Підсумок уроку.
- Яку тему почали вивчати на уроці?
- Що нового дізналися?
- Який із прочитаних творів найбільше сподобався?
- Чим ви можете допомогти птахам?
- Кому хотіли подякувати за роботу на уроці:
Оцінювання.
VI. Домашне завдання.
1. Вивчити вірш «Синички» напам`ять.
2. Для допитливих: підібрати прислів`я про зиму; народні прикмети про зимові місяці
3. Для творчих: скласти казку «Про що розповіла сніжинка».
Категория: украинский язык и чтение | Добавил: miroshina1964 (09.08.2015) | Автор: Мирошина Наталя Кирилівна E W
Просмотров: 2259 | Комментарии: 2
Всего комментариев: 2
avatar
0
2 vinera_00 • 06:56, 09.10.2016

Дякую, матеріал дуже цікавий. Творчих успіхів вам!
avatar
0
1 Лидия • 15:53, 16.08.2015

Интересный урок, уважаемая Наталья Кирилловна! Большое Вам спасибо, что Вы с нами! Удачи!
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:19:44

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024