Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Пятница, 17.05.2024, 04:06 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
математика [27]
рисование [8]
украинский язык и чтение [48]
я и Украина [8]
Основы здоровья [5]
другое [20]
Информатика [3]
английский язык [4]
русский язык [7]
христианская этика в укр.культуре [1]
трудовое обучение [2]
Литературное чтение [4]
этика [1]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » Уроки » украинский язык и чтение

Матеріал до уроку: казка Г. Демченко «Калина» Тема:Посади калину біля хати, будуть люди довго пам’ятати.
Матеріал до уроку: казка Г. Демченко «Калина»
Тема:Посади калину біля хати, будуть люди довго пам’ятати.

Мета уроку: розширити знання учнів про калину як символ України, вдосконалювати читацькі навички, уміння ділити текст на частини, добирати до них заголовки, розвивати у дітей уміння обмінюватися думками, слухати товариша, виховувати інтерес і повагу до національних традицій, любов до праці на рідній землі, бережне ставлення до природи.

Обладнання: малюнки куща калини, прислів’я про калину, відео про калину, презентація фізхвилинки для очей «Танок калини», картки для роботи, картки для читання, вишивки, сопілка, український одяг.

Хід уроку.
І Організація учнів

Стали діти всі рівненько
Посміхнулись всі гарненько
Обернулись до гостей
Привітались: «Добрий день»
Повернулись…
Руки вгору підвели
І енергію взяли.
Добре, гарно працювати
Та оцінки получати
Руки швидко опустили
Та сусіда не заділи
Всі мерщій за парти сіли
І урок наш розпочали.
(всі учні разом).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Загадка

Навесні цвіте білим цвітом,
Восени – червоними плодами.
Взимку пташок годує, людей лікує

2.Асоціативний кущ «Калина»

Що я знаю про калину (на дошці слово «калина»)

Підсумок: Отже, калина це символ України. Домашнє завдання було скласти рекламу про калину.
Виступають учні:

1.Майже у всіх народів є улюблена рослина – символ. У росіян берізка, у канадців – клен, у нас, в українців – верба і калина. Це невеличке деревце чи кущ, що навесні приваблює білими квіточками, взимку спалахує гронами яскраво-червоних ягід.

2. Калина – кущ та його ягоди. Це давньослов’янські слова. Назва «калина» могла бути дана кущу за те, що він росте на вологому ґрунті. Але існує і інша думка, що це слово пов’язане зі словом «калить», що буквально означає червона, калена ягода.

3.Кущ калини – це не тільки окраса, це глибокий символ, наша спадщина. Калина – це символ красивої української дівчини, символ дитини, символ України. Калина на подвір’ї – дівчина заміж зібралася. Калина на рушнику – символ сімейного щастя. Калина на весіллі – на щастя, на долю, на любов.

4.Біля кожної садиби росла ця красуня. З давніх часів плоди калини були харчовим продуктом. Тушкована в духовці калинова каша чи ягоди, запечені в тісті, були сільськими ласощами. Плоди багаті на цукор і пектин. З них виготовляють сік, варення, напій, кисіль, мармелад, желе, приправу для м’яса, начинку для пирогів.

5.На нашій планеті росте понад 200 видів калини. Її вишивають на рушниках і сорочках, скатертинах і серветках. Коли козак вирушав в дорогу мати напувала сина калиновим соком і давала хліб з калиною. Також з калини робили сопілки.

6.На луках і узліссях біля українських сіл можна побачити цілі калинові гаї. Тому і з’являються в Україні багато населених пунктів з поетичною назвою Калинівка, Калинове, Калинівськ. Є прізвища Калина, Калинюк, Калинчук, Калинович.

7.Одне з головних місць відводила калині й медицина. Калину використовують при кашлі, застуді, хворобах серця, нирок, печінки. Калина звужує судини, спиняє кровотечі. А для жінок – увага! Компреси з соку калини допомагають зменшити пігментні плями на шкірі.

8. Росте калина на території Західної Європи, Японії, Монголії. Цікава особливість у калини. Вона має квітки двох видів. Внутрішні дають плоди, зовнішні – привертають увагу комах.

9.Часто плутають плоди калини і горобини. Вони дуже схожі, але горобина – це дерево, а калина – кущ. Ягоди горобини оранжевого кольору, а у калини червоного. Та й листячко відрізняється. Але птахи вдячні за смачненьке взимку, це їх улюблені ласощі

10.Калину дуже любив Т.Г.Шевченко. У «Кобзарі» він ужив слово «калина2 385 разів. Тож бережіть калину, любуйтеся її цвітом і плодами. І пам’ятайте, що у недобрих людей калина не росте.
Кущ калини – це не тільки окраса. А скільки пісень написано про калину. (Звучить пісня про калину)

11. У дворі дідуся і бабусі ростуть кілька кущів калини. Навесні вони прикрашають двір і хату, милують око, а взимку бабуся готує з калини напій, який лікує, зігріває, бадьорить.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Ми сьогодні багато говорили про калину, бо сьогодні урок присвячений цій рослині. Перегляньте відеофільм про калину у різні пори року. А ось як з’явилося на світі слово «калина» ми дізнаємося, прочитавши казку Г.Демченко «Калина».

IV. Робота над текстом

1.Словникова робота
обабіч
подорожній
курний шлях
(читання слів, пояснення значення, введення їх у речення)
2.Читання ключових слів
польові квіти
маленьке серце
крислатий кущ
привітно кивають
іде подорожній
піт витирає
радісно щебечуть
-Як ви думаєте, про що буде йти мова в казці. (передбачення дітей)

3.Читання казки вчителем

4.Бесіда за змістом.

V. Фізхвилинка для очей «Танок калини»

5.Читання казки учнями.
А) читання «ланцюжком»;
Б) читання мовчки;
В) читання напівголосно;
Г) читання «луною».

6.Робота в парах
Добір заголовків до частин тексту. Підсумок.

7.Гра «Так чи ні»
А) У Калини було щире серце? (Так)
Б) Калина посадила кущик восени? (Ні)
В) Заховані у ягодах зернятка схожі на маленькі сердечка? (Так)

8.Гра «Закінчи речення»
Колись, давно-давно…
Навесні Калинка…
Викопала…
Росте вона…
Іде якось…
Усміхнувся…
Гіллячки…
Прийшла й …
Відповіді всі…

9.Робота на картках
- Вибрати правильну відповідь
Картка
1.Звали ту дівчину …
А) Галинка; Б) Маринка; В) Калинка
2.Викопала в гущавині тонісіньке …
А) стебельце; Б) деревце; В) джерельце
3.Посадила край …
А) дороги; Б) стежки; В) шляху; Г) лісу
4. Зернятка схожі на маленькі…
А) крапельки; Б) намистинки; В) сердечка.
5. Назвали калиною на згадку про твоє добре…
А)ім’я; Б) обличчя; В) серце

10. Визначення головної думки казки. Гра «Плутанка»(з’єднати слова і прочитати головну думку казки)

Спасибі роботящим
тим рукам що цей кущ
доброму і тому посадили
серцю, що його викохало!

VІ. Підсумок

Калинка приготувала вам подарунки, свої ягідки – смайлики

За допомогою смайликів дайте відповіді на мої питання:
-Чи сподобався вам урок?
-Чи дізналися ви щось нове?
-Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
(діти піднімають відповідні смайлики).
Це ще не всі сюрпризи Калинки. Дорогих гостей і вас, діти, Калинка пригощає пирогами з калиною. Всього вам смачного і приємного.

Источник: https://mail.yandex.ua/neo2/#message/2340000041546786691
Категория: украинский язык и чтение | Добавил: Ann7496 (14.02.2013) | Автор: Турченюк Ірина Анатоліївна E
Просмотров: 2159 | Комментарии: 2
Всего комментариев: 2
avatar
0
1 Лидия • 20:23, 14.02.2013
Уважаемая Ирина Анатольевна, благодарю Вас за участие в жизни сайта! Сертификат выслала по эл.почте.
avatar
0
2 Ann7496 • 17:12, 23.03.2013
Спасибо за возможность поделиться опытом работы.
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:04:06

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024