Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Четверг, 09.05.2024, 07:22 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
математика [27]
рисование [8]
украинский язык и чтение [48]
я и Украина [8]
Основы здоровья [5]
другое [20]
Информатика [3]
английский язык [4]
русский язык [7]
христианская этика в укр.культуре [1]
трудовое обучение [2]
Литературное чтение [4]
этика [1]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » Уроки » украинский язык и чтение

Добір спільнокореневих і близьких за значенням слів, їх розрізнення.
Урок -подорож з української мови на тему "Добір спільнокореневих і близьких за значенням слів, їх розрізнення." 3 клас.
Тема: Добір спільнокореневих і близьких за значенням слів, їх розрізнення.
Мета: Вчити дітей розрізняти такі поняття, як "слова близькі за значенням" і "споріднені слова", форми одного й того ж слова. Розвивати в дітей увагу до лексичного значення слів. Виховувати любов до природи. Працювати над збагаченням активного словника дітей. Розвивати творче мислення та письмове мовлення школярів.
Обладнання: Картина "Зимовий ліс", малюнок зайчика.

ХІД УРОКУ.
I. Організація класу.
Вже дзвінок нам дав сигнал.
Працювати час настав.
Тож, часу не гайте.
Зошити відкривайте.
II. Каліграфічна хвилинка
Про яку пору року йде мова у вірші ?

Перші дні зими, мов дивне свято,
Свято чистоти і новизни,
Падає повільно сніг лапатий
На покрівлі, вулиці, тини.
Дуб кремезний ще не скинув листя,
Ось воно, кружляючи, летить,
Білу скатертину золотистим
Візерунком покрива на мить.

З ЗИ МА ИМ ЗИМА

- А як ви уявляєте зиму ? Яка вона ?

III. Оголошення теми і мети уроку

- Восени всі учні молодших класів їздили на екскурсію в ліс.
А ось сьогодні ми відправимося в уявну подорож до зимового лісу.

IV. Робота над новим матеріалом

- Що відразу кидається у вічі ?
(Дерева безлисті, лише один велетень - дуб шарудить пожовклим листом).
- Чому ж дуби не скидають листя на зиму ?

1. Робота над синонімами. Впр. 217

- Що таке завірюха ? Закрийте очі, уявіть.
- А як по іншому її можна назвати ?
(Завірюха, хурделиця, снігові й, хуртовина, метелиця, заметіль, віхола, завія)
- Як називаються ці слова ? (Синоніми)
- Чому ? (Бо мають спільне значення).
- Ми заходимо в глиб лісу. Дерева надійно ховають нас від холодного пронизливого вітру.
- Кого з тварин можна зустріти в цю пору року ?
- А хто заснув до весни ? Як пишеться це слово ?
- Послухайте вірші. Запам'ятайте опис ведмедя.

Буркотливий,вайлуватий.
Ходив лісом дід кудлатий.
Одягнений в кожушину
Мед шукав він і малину.
Літом любив полювати,
А зимою в лігві спати.
Як зачує він весну –
То прокинеться від сну.

Доберіть близькі за значенням слова до слів:
Буркотливий (сварливий)
Вайлуватий (незграбний)
Лігво (барліг)
- Залишаємо в спокої ведмедя. Хай він спочиває до весни. Підемо
далі. Але перед тим пригадаємо, як поводити себе в лісі.

2. Зміна закінчення слова.

Гра "Знайди і виправ помилку"
Дуже багато (сніг) насипала зима.
- Визначте закінчення у слові снігу.
- ... позмінюй слово сніг (сніг, снігу, снігом, сніг, у снігу).
- Ми змінювали одне й теж слово.
3. Підбір споріднених слів
- А тепер підберіть слова - родичі до слова сніг, (сніговий, сніжок, сніжинка, сніжить, засніжений).
- Визначте в них корінь.
- Як називаються слова, що мають спільний корінь ?
- З одним із цих слів складіть розповідне речення (питальне, спонукальне).

Фізкульхвилинка

- А хто з лісових мешканців знає всі новини ?
- Народ вміло описав сороку у загадці.
Біла латка, чорна латка, по дереву скаче.
-Як називаються слова біла і чорна ? (Антоніми).
- Сорока ще не встигла перелетіти поближче до людських осель. Давайте сядемо тихо під кущиком і послухаємо, що вона розказує про життя звірів.
Вовк до школи не ходив,
Вовк уроки не робив,
Не читав, не писав.
І по нотах не співав.
І таким як він, гульвісам
Жити треба тільки в лісі.
А це зайчик стрибунець
Він дрижить, як холодець.
Хоче зайчик слово взяти,
Хоче зайчик розказати.
Що лисичка хитра й грізна
Йому хвостика одгризла.

V. Письмовий опис зайчика
План.
1. Де живе зайчик ?
2. Яка в нього шубка ?
3. Які вушка ? (Наче антени телевізора).
4. Які очі ? (Світяться, наче вогники).
5. Які лапки ? (Передні короткі, задні довгі , котиться з гори, як клубочок).

1. Усний опис за планом
2. Запис твору у зошиті
3. Перевірка написаного

VI. Підсумок уроку

- Ось і закінчується наша подорож.
- Що запам'ятали ?
- Про що дізналися ?
VII. Домашнє завдання. Впр. 218.

Сусляк Олена Олександрівна , вчитель початкових класів ЗОШ № 24 м.Хмельницького



Источник: http://Власні розробки
Категория: украинский язык и чтение | Добавил: Suslyak (13.03.2011) | Автор: Сусляк Олена Олександрівна E
Просмотров: 2926
Всего комментариев: 0
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:07:22

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024