Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Среда, 08.05.2024, 02:30 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
математика [27]
рисование [8]
украинский язык и чтение [48]
я и Украина [8]
Основы здоровья [5]
другое [20]
Информатика [3]
английский язык [4]
русский язык [7]
христианская этика в укр.культуре [1]
трудовое обучение [2]
Литературное чтение [4]
этика [1]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » Уроки » математика

Рухливі ігри на уроці

 

 Засвоєння математичних завдань супровод­жується значним розумовим напруженням учнів. Для запобігання їхнього перевтомлення існує   чимало  різноманітних   методів   і прийомів. Традиційною і загальновизнаною є гра, особли­во рухлива. Вона підвищує працездатність, сприяє фізич­ному розвитку дітей, формує в них конкретні уявлення про явища навколишнього середовища, полегшує оволодіння абстрактними поняттями. В ігровій діяльності пізнавальна, розвивальна і виховна функції взаємопов'язані. Дидактичне визначення математичних ігор різноманітне. Це й ознайомлення школярів з новим матеріалом, його закріплення, повторення раніше набутих знань, обчислю­вальних умінь і навичок. Доцільною формою є змагання між окремими учнями і групами дітей. Навчання дітей в початкових класах повинне спиратися на змістовні, цікаві завдання з математики.

В своїй практиці я використовую дуже багато різно­манітних завдань, які сприяють розвитку кмітливості, твор­чої уяви, логічного мислення, математичної мови, стимулюють інтерес до «цариці наук», сприяють активності учнів, виховують в них навички самостійної роботи над задачею, вміння раціонально і творчо виконувати завдання.

Я пропоную цікаві рухливі ігри, задачки, які можна проводи­ти для розвитку математичних здібностей. Звичайно, ко­ристь від таких ігор буде відчутнішою, якщо їх проводити систематично і цілеспрямовано протягом навчального року з усіма учнями, приділяючи особливу увагу відстаючим. Вибір гри і час її проведення визначає класовод, враховуючи ви­моги навчальної програми на кожному етапі засвоєння.

ГРА «ФУТБОЛ»

Клас ділиться на дві команди. Учень першої команди називає довільний приклад і вказує на учня з іншої ко­манди, який буде відповідати. Якщо відповідь правиль­на, гра продовжується в зворотному напрямку. Якщо ж учень з іншої команди не впорався з прикладом, то зара­ховується цій команді «гол». Виграє команда, в якої мен­ше «голів».

 ГРА «ЧІТКО ЛІЧИ»

Вчитель за секундоміром вголос відлічує секунди, суп­роводжуючи лічбу помахом руки. Діти повторюють лічбу і рухи за вчителем. Через 2 хвилини лічби вибірково пе­ревіряється точність відлічування без секундоміра. За сиг­налом вчителя діти мовчки починають лічити секунди. Вчитель стежить за секундоміром. Після сигналу «Стоп!» вчитель вибірково слухає повідомлення відлічених се­кунд. Виграє той, у кого результат виявиться най­точнішим.

 ГРА «ЗАБИЙ ГОЛ»

У ворота, які прикріплюються на дошці, вчитель ста­вить «м'яч» з числом. Діти по черзі називають будь-який приклад, результатом якого є даний м'яч. Виграє учень, який найбільше назвав прикладів.

 ГРА «ДВАНАДЦЯТЬ МІСЯЦІВ»

Гра проводиться індивідуально. Дитина під ритм ударів м'ячем об землю промовляє: «Я знаю 12 місяців: січень — раз, лютий — два, березень — три, квітень — чотири, тра­вень — п'ять, червень — шість, липень — сім, серпень — вісім, вересень — дев'ять, жовтень — десять, листопад — одинадцять, грудень — дванадцять». Переможцем вва­жається той, хто назвав усі місяці підряд і не випустив м'яча.

 ГРА «СКЛАДИ 2 ПРИКЛАДИ»

Вчитель показує картку з прикладом на додавання. Учень, якого викликали до дошки, складає і записує 2 приклади на віднімання і розв'язує їх.

Наприклад:

Клас ділиться на 2 команди. На дошці стільки прик­ладів, скільки гравців у командах. Перші учні підходять, розв'язують приклади, передають крейду іншому учневі із своєї команди, як естафетну паличку, і так до кінця. Як­що учень бачить помилку гравця своєї команди, то, коли до нього дійде черга, він може акуратно закреслити неп­равильну відповідь і записати правильну. Виграє коман­да, в якій швидше будуть розв'язані приклади. (Кількість учнів у командах повинна бути однаковою).

 

7 х 3 = 21               3x7=21                   20 + 1 = 21             19 + 2 = 21             15+ 6 = 21              18 + 3 = 21             16+ 5 = 21

30 - 9 = 21              40 - 19 = 21            32- 11 = 21             22 - 1 = 21              24 - 3 = 21              25- 5 = 21               27- 6 = 21

 ГРА «ХТО ШВИДШЕ?»

2x3

18

2x7

16

2x8

27

2x9

18

 

21

 

14

 

12

 

6

На дошці у 2 стовпчики записані приклади табличного множення, а між ними результати. Два учні з'єднують свої приклади з правильним результатом за допомогою стрілок.

 

 


ГРА «НАЗВИ «СУСІДІВ»

Учасники стають в коло, в центрі якого знаходиться ведучий з м'ячем. Він кидає м'яч кожному учневі і нази­ває будь-яке число у межах вивчених. Той, хто піймав м'яч, повинен наз­вати «сусідів» названого числа. Числа можна називати у довільно­му порядку, повторювати їх. Той, хто неправильно назвав «сусі­дів», вибуває з гри.

Гру можна проводити і без ве­дучого.  Один учень кидає м'яч іншому гравцеві:

ведучий: 5, 7, 9, 12, 22.

гравець: 4, 6; 6, 8; 8, 10; 11, 13; 21, 23.

 ГРА «НАЗВИ ЧИСЛО»

Дітей ділимо на 2 команди і шикуємо у два ряди. Вчитель називає одноцифрове число, таблиця множення якого вивчається, наприклад, 4. Учні кожної команди по черзі називають числа — результати множення 4 на 2, 3, 4, 5 і так далі, виступаючи щоразу на крок уперед. За кожний «правильний крок» учень одер­жує очко.

За даним прикладом називають числа: 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32, 36, 40.

Виграє команда, яка в сумі набере найбільше очок.

 ГРА «КРАЩИЙ ОБЧИСЛЮВАЧ»

Учні розділяються на 2 команди. У кожної команди є кубик, на гранях якого написано число. Гравець однієї з команд кидає кубик і, називаючи число, яке йому випа­ло, швидко додає до суми попередніх, і оголошує резуль­тат. Виграє команда, яка першою набере визначену для виграшу кількість очок. Якщо один гравець помилиться в обчисленні, усі очки з команди знімаються. Гра може бу­ти індивідуальною. Тоді в ній беруть участь два, три і більше учнів.

 ГРА «ДОПОМОЖИ ЇЖАЧКОВІ ПЕРЕЗИМУВАТИ»

На фланелографі малюнок їжачка. Допоможемо їжач­кові перезимувати, назбиравши якомога більше яблук, грибочків. На малюнках написані приклади. Хто обчис­лив правильно, кладе їжачкові на голочки яблука, гри­бочки.

 ГРА «СКЛАДИ БУКЕТ»

На фланелографі виставлена ваза; квіти, намальовані на папері, лежать на партах. На зворотному боці квіток написані приклади, які необхідно розв'язати. Правильна відповідь дає право поставити квітку у вазу.

 ГРА «ЛІЧИ ШВИДКО»

Гра на увагу і з метою закріплення навичок лічби. Вчи­тель плеще декілька разів у долоні, діти на магнітних до­щечках пишуть цифру, яка відповідає кількості ударів і показують результат вчителю.

 ГРА «КВІТОЧКА-СЕМИЦВІТОЧКА»

Діти розв'язують запропоновані вчите­лем завдання. Після кожної правильно виконаної вправи прикріплюють пе­люсточку.     Виходить    «семибарвна квіточка».

 ГРА «ХТО ШВИДШЕ ПІДНІМЕТЬСЯ ВГОРУ»

Намальовано сходинки з прик­ладами, які розташовано з двох боків, а на верхній сходинці — приз. Хто першим розв'яже прик­лади і підніметься по сходах — той отримує приз.

 ГРА «ПТАШИНА ГРАМОТА»

На   пелюстках   квіточки   записані приклади   на   ділення.   Після   їх вирішення в результаті отримуємо 6. Прилетіли ластів'ята, забрали резуль­тати. Діти знаходять ту пташку, яка тримає в дзьобику правильний результат.

 ГРА «МАТЕМАТИЧНІ ПОТЯГИ»

Дітям пропонується на фланелографі модель потягу і карточки. Вони обчислюють приклади і ставлять картки у той вагон, номер якого співпадає з числом, що є резуль­татом обчислення даного прикладу.

 ГРА «СПЛЕТИ ВІНОЧОК»

В кожної дитини на парті лежить листок кольорового паперу з різнобарвними стрічками. Діти пригадують, з яких квіточок складається український віночок. Після кожного правильно виконаного завдання роздаю дітям по квіточці. В кінці уроку в старанних, активних дітей віно­чок готовий.

 ГРА «ЗБЕРЕМО ОВОЧІ»

На фланелографі виставлено малюнки овочів з цифра­ми. Дітям роздаються кошики. Потрібно зібрати стільки перцю або моркви, сума цифр яких дорівнює номеру ко­шика.

На картках записано цифри від 1 до 100. На набірному полотні викладаємо так:
8    +   12   60     15     3       9        17

Діти в зошити записують приклади:

8 + 12 = 20                             8 + 3 = 11

8 + 60 = 68                             8 + 9 = 17

Картки з числами від 1 до 100 можна використати і для такого завдання:

 

8

9

18

9

12

6

9

3

11

16

4

2

9

17

11

10

Числа на набірне полотно можуть викладати самі діти.

  ГРА«ПЛУТАНКА»

Два учні викладають будь-які числа, а всі учні ви­бирають лише ті, які діляться на дане число.

26     25       5         16       18       10       : 5

21     24        13        7         14        28        : 7

8 + 15 = 23                             8 + 17 = 25               21 : 7 = З                                   7:7=1               14: 7 = 2                 28 : 7 = 4

 Один учень викладає на набірному полотні стовп­чик прикладів на +, -, х, :. Сідає на місце і разом з діть­ми розв'язує приклади в зошитах. Учень, який першим розв'яже стовпчик прикладів, бере зошит, приносить вчителеві на перевірку, а сам викладає інший стовпчик прикладів, бере у вчителя зошит, сідає на місце розв'язу­вати приклади і так далі. Після закінчення роботи можна ще раз переглянути зошити цих дітей, оцінити їх.

 ГРА «ПАРНІ Й НЕПАРНІ ЧИСЛА»

Викликаю чотирьох учнів, які підходять до набірного полотна, стають біля стовпчика кишеньок, а в руках ма­ють картки з числами.

1-й учень — викладає непарні числа, 2-й учень — парні, 3-й — непарні, 4-й — парні. 4-й учень робить крок вправо і знову перед ним чиста колонка кишеньок, але тепер він уже під 1-м номером і викладає непарні числа, біля нього розміщується учень, який був під 3-м номе­ром, але тепер буде 2-м, і викладатиме парні числа, і так далі.

 ГРА «ХТО БІЛЬШЕ»

Роздаю дітям по карточці з будь-яким числом, даю 1 хвилину, за яку кожен учень придумує якомога більше прикладів з результатом — числом на даній йому кар­точці.

Наприклад:

         2 x 9 = 18                                    16 + 2=18

20 - 2 = 18                               28 - 10 = 18

3 x 6=18                                  42 - 24 = 18

10 + 8 = 18                             23 - 5 = 18

 «УСНА ЛІЧБА»

Кожен учень придумує якесь число і після слів учите­ля: «Збільш своє число на 5», встає і швидко говорить ре­зультат, який утворився при додаванні до заду­маного числа 5. Сусід по парті відгадує заду­мане число. Ця ж робота може використовуватися     при     додаванні, від-німанні, множенні, діленні.

 ГРа «ПОПЕРЕДНІ ТА НАСТУПНІ ЧИСЛА»

Вчитель показує картку з числом і одночасно про­казує:   «Попереднє»   чи «Наступне». Діти, які беруть участь у грі, називають лише ті, які стоять попереду чи по­заду числа на картці, яку три­має вчитель.

Дуже цікавою є робота з фланелографом. На уроках праці ми з учнями виготовляємо різні предметні картинки,  які потім використовуємо для складання задач та різних зав­дань.

На фланелографі вчитель викладає парами різні числа. Поряд на набірному полотні викладе­но кружечки зі знаками <, >, =. Діти між числами вис­тавляють ті знаки, які там потрібні.
5 < 8       8 = 8     11 > 9      1 < 8

На флонелографі виставлено два дерева, на яких в різній кількості можна вивішувати яблука, груші, сливи. На основі цього діти складають самостійно задачки та розв'язують їх.


Категория: математика | Добавил: Лидия (11.01.2011)
Просмотров: 4312
Всего комментариев: 0
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:02:30

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024