Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Четверг, 02.05.2024, 20:22 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
математика [27]
рисование [8]
украинский язык и чтение [48]
я и Украина [8]
Основы здоровья [5]
другое [20]
Информатика [3]
английский язык [4]
русский язык [7]
христианская этика в укр.культуре [1]
трудовое обучение [2]
Литературное чтение [4]
этика [1]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » Уроки » математика

Поняття про площу. Одиниці вимірювання площі. Палетка.
Тема: Поняття про площу. Одиниці вимірювання площі. Палетка.
Мета: дати поняття « площа », навчити вимірювати площу за допомогою квадратного сантиметра та палетки; розвивати увагу, спостережливість, виховувати любов до математики.
Обладнання: паперові геометричні фігури, анаграма, картка до конкурсу «перекладач», індивідуальні картки, відео, ілюстрації, палетки, роздатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований

Хід уроку
І Організаційний момент
1. Привітання
Любі діти, до нас у клас
Завітали гості щирі
Привітайте ж в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Ми вам раді, гості любі
І вітаєм щиро вас,
Та запрошуєм ласкаво
На урок в четвертий клас.
2. Перевірка готовності до уроку
- Діти, подивіться , чи все необхідне до уроку ви приготували? Олівець , лінійка, підручник, зошит. Усе зайве приберіть.
3. Інтерактивна технологія «Криголами».
-Для того,щоб нам добре працювалося,щоб у нас був гарний настрій,давайте скажемо,якими ми повинні бути під час уроку. А допоможе нам алфавіт.
(Діти: А-активні,Б-бадьорі,В-веселі,Г-гарні, Д - дружні).

ІІ Мотивація навчальної діяльності
1.Введення елементів нестандартності
- Сьогодні у нас незвичайний урок, до нас в гості завітав хлопчик Петрик .Давайте зараз ближче познайомимось з ним.
- Увага на екран.
- Діти, давайте допоможемо Петрику полюбити такий цікавий і важливий предмет, як математика.
- Пропоную вам разом з Петриком відправитись у подорож до казкової планети, а до якої саме ви дізнаєтесь трохи пізніше.

2. Вступне слово вчителя.
- Ми на космодромі. А що таке космодром?
- Космодром – це місце, звідки відправляються в далеку дорогу космічні кораблі. Звідси буде проведено запуск космічного корабля 4 класу у космос.
Дружба з такою необхідною наукою, як математика, допоможе вам здійснити цей політ. А ще вашими вірними друзями мають стати: уважність, кмітливість, швидкість мислення і вибір точних і правильних дій, винахідливість, взаємодопомога. Не забувайте і про те, що в польоті необхідна дисципліна всього екіпажу. Кожен з вас має точно виконувати правила наших подорожей:
Душу і серце в роботу вклади,
Кожну хвилину в труді бережи.
- Діти, але на чому ж ми полетимо до нашої казкової планети? Нам потрібна ракета.
- Давайте з геометричних фігур побудуємо ракету.
( на дошці вивішуються геометричні фігури, діти повинні скласти ракету)
- Отже ракету ми змайстрували. Діти, а щоб ракета змогла полетіти назвіть з яких геометричних фігур вона складається?
- Прийшов час відлітати. Щоб дізнатися на яку планету ми полетимо пропоную розгадати анаграму
ЩПАОЛ
4 15 3 2
- Молодці!
- Отже, ми разом з Петриком полетимо на планету « Площа »

ІІІ Актуалізація опорних знань
1. Усне обчислювання
- Діти, а зараз перед зльотом давайте усно порахуємо:
600+120= 720
400+360=760
800+170=970
400+340=740
120+800=920
700+110=810
590+220=810
500+450=950
390-140=250
520-260=260

2.Конкурс «Перекладач»
- Діти, а зараз я пропоную вам пограти у конкурс який приготував нам Петрик, конкурс називається «перекладач». На дошці висить таблиця, хто швидше її розгадає і назве число яке зашифроване той буде пілотом нашої ракети.


(14+23)*22=814
- Отже , зашифроване число 814
2. Каліграфічна хвилинка
- Діти відкрийте зошити, запишіть число класна робота, і пропишіть рядочок через клітинку числа 814

IV повідомлення теми і мети уроку
( Перегляд фрагменту відео)
- Діти, нарешті ми потрапили на планету «Площа». На цій планеті сьогодні ми познайомимось з таким поняттям як «площа», познайомимось з одиницями вимірювання площі, та навчимося користуватися палеткою.
V Первинне сприймання та усвідомлення нового матеріалу
1. Бесіда
- Діти, подивіться які будинки на цій планеті, які машини, звірі. Які вони? ( усі з геометричних фігур)
- Діти , а давайте порівняємо оці два будиночки, чи однакові вони? ( ні)
- З яких геометричних фігур вони складаються?
- Чи однакові за розміром віконця у будинках? ( так)
- А двері? ( Ні)
- Які більші?
- А дах однаковий ? який більший?
- Подивіться віконце будинку умістилось в його стіну, це означає що площа круга менша від площі чотирикутника.
- Порівняйте на що більше піде фарби – на двері чи на стіну? Чому? ( бо стіна більша)
- Кажуть що площа стіни більша за площу дверей.
- Площа – це величина , яку можна не тільки порівняти , а й виміряти.

2. Введення поняття про квадратний сантиметр
- для вимірювання величин обирають одиниці вимірювання. Є одиниці вимірювання і для площі. Невеликі площі вимірюються квадратним сантиметром.
- Діти, накресліть у зошитах відрізок завдовжки 1 см.
- Накресліть квадрат із стороною 1 см. Оце і є квадратний сантиметр.

3. робота з підручником

- Діти, відкрийте підручники на сторінці сімдесят четвертій. В завданні під номером 467 знайдіть правило , що таке квадратний сантиметр.
- Прочитайте що таке квадратний сантиметр.
- Так що ж таке квадратний сантиметр?
( квадратний сантиметр – це площа квадрата зі стороною 1 см)
- При числах «квадратний сантиметр» записують скорочено так 1см2 7см2
-Діти , під вправою 467 є завдання знайдіть.
- полічіть, і запишіть у зошит скільки квадратних сантиметрів в кожній фігурі. ( 9 см2 , 6 см2 ,8 см2 )

4.Перегляд фрагменту відео.
- Діти, поки ми з вами тут працювали, Петрик познайомився з жителями країни «Геометрія». Давайте подивимось, що вони йому розповіли.
- отже, що таке площа геометричної фігури?( це розмір площини, яку вона займає)

5. Робота з палеткою
- Сьогодні ми навчимось обчислювати площу за допомогою палетки.
Для знаходження площ невеликих фігур, які не є прямокутником чи квадратом користується палеткою. Це прозорий папір поділений на квадрати зі стороною 1 см, або 1 мм. Палетку накладаємо на фігуру , площу якої треба виміряти, тоді фігура буде розбита на квадратні сантиметри
- У вас у кожного на парті лежить палетка .Накладіть вашу палетку на яблучко і порахуйте скільки повних квадратів

VI Узагальнення та систематизація знань
1. Розв’язування задачі № 469 на с. 74
1опер. – 100ст. за 5 дн.

? дн. - 90ст.

2опер. – 100ст. за 4 дн
Робота над текстом
1)про що йде мова в задачі?
2)за скільки днів 100 сторінок набирає перший оператор? ( за 5 днів)
3) за скільки днів 100 сторінок набирає другий оператор? ( за 4 дні)
4) що питається в задачі? ( за скільки днів наберуть ці оператори 90 сторінок, якщо працюватимуть разом?)
Аналіз задачі
1) знаючи що за 5 днів перший оператор друкує 100 сторінок, що ми можемо дізнатись? ( скільки сторінок друкує перший оператор за один день)
2) знаючи що за 4 дні другий оператор друкує 100 сторінок, що ми можемо дізнатись? ( скільки сторінок друкує другий оператор за один день)
3) знаючи скільки сторінок за один день друкує перший оператор і знаючи скільки сторінок за один день друкує другий оператор, що ми можемо дізнатись? ( скільки сторінок за один день друкують вони разом)
4) знаючи скільки сторінок за один день друкують обидва оператори, чи можемо ми відповісти на запитання задачі? ( так)
5) Яка це задача?
План розв’язку
1) що ми дізнаємось в першій дії і якою дією? ( скільки сторінок друкує перший оператор за один день, дією ділення)
2) що ми дізнаємось в другій дії і якою дією? ( скільки сторінок друкує другий оператор за один день, дією ділення)
3) що ми дізнаємось в третій дії і якою дією? ( скільки сторінок за один день друкують обидва оператори, дією додавання)
4) що ми дізнаємось в четвертій дії і якою дією? ( за скільки днів наберуть ці оператори 90 сторінок, якщо працюватимуть разом)
Розв’язок задачі
1) 100 / 5 = 20 (ст.)- друкує перший оператор за 1 день
2) 100 / 4 = 25 (ст.) - друкує другий оператор за 1 день
3) 20 + 25 = 45 ( ст.) – за 1 день друкують оператори разом
4) 90 / 45 = 2 ( дн. ) – набирають 90 сторінок разом
Відповідь: за два дні оператори набирають 90 сторінок разом.

VII Підсумок уроку.
Політ завершено. Ми повернулися додому. На нашу блакитну планету Землю. У польоті ви добре подолали всі труднощі і випробування. Важким був шлях, але ви досягли кінцевої мети. Вивчили матеріал, показали хороші знання, виявили над чим необхідно ще попрацювати.
1. Підведення підсумків
- Що ж таке площа ? (Площа – це величина , яку можна не тільки порівняти , а й виміряти.)
- Що таке квадратний сантиметр? ( квадратний сантиметр – це площа квадрата зі стороною 1 см)
- Що таке палетка? (Це прозорий папір поділений на квадрати зі стороною 1 см)
2. Домашнє завдання.

Источник: http://mykids.ucoz.ru/publ/11-0-0-0-1
Категория: математика | Добавил: stratulat (18.02.2013) | Автор: Стратулат Валентина Миколаївна E
Просмотров: 2808 | Комментарии: 2
Всего комментариев: 2
avatar
0
2 El_solo • 22:31, 28.02.2013
happy Спасибо!  happy
avatar
0
1 Лидия • 21:59, 19.02.2013
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:20:22

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024