Математика 3 клас ТЕМА: Усне додавання і віднімання трицифрових чисел без переходу через розрядну одиницю. МЕТА: Узагальнити знання про розряди трицифрових чисел і зв’язок між ними; удосконалювати вміння додавати і віднімати трицифрові числа без переходу через розрядну одиницю; формувати уміння розв’язувати комбіновані задачі; розвивати гнучкість мислення, обчислювальні навички, математичне мовлення; виховувати почуття прекрасного. Хід уроку I. Організація класу Групування учнів. II. Мотивація навчально – творчої діяльності. - Сьогодні ми здійснимо подорож до Квіткового міста, в якому живуть Коротуни. Під час подорожі ми будемо плести український віночок. Дівчатка яким минуло 6 років плели віночок з 7 квіток. І ми будемо по одній вплітати , допомагаючи коротунам у вирішенні певних проблем. Упоратись із різними випробуваннями нам допоможуть знання таблиці множення, вміння записувати, додавати і віднімання двоцифрові числа. Розташоване це місто на південному березі Математичного океану. Отже вирушаємо у путь. - Яким транспортом ми здійснимо подорож? Після пропозицій учнів, треба дійти згоди подорожувати пароплавом. III. Узагальнення і систематизація вивченого. 1.Вправи для усного рахунку А) Завдання проблемно – пошукового характеру ( Метод ключових запитань) - Доки ми у дорозі, хочу вас запитати : « Я випадково чула у автобусі суперечку між двома хлопчиками. Один стверджував, що в числі 378 сім десятків, а другий – 37. Хто з хлопчиків правий?» Висновок : обидва хлопчики міркують: У числі 378 усього 37 десятків, і числі 378 є 7 одиниць другого розряду, тобто 7 десятків. - Час плине швидко, і от ми у Квітковому місті. Назустріч виходить Знайко і декілька коротунів. Б) Дидактична гра. Знайко. Вітаємо вас у нашому місті. - Ми підготували для вас гру – змагання. У кружечках записані відповіді прикладів. Вам треба скласти приклади на додавання і віднімання трицифрових чисел без переходу через одиницю розряду так, щоб вони відповідали одній із відповідей записаних у кружечках. У гру грають команди. Перемагає той, хто без помилок швидко виконає завдання. 491 281 145 746 450 400 Після підбиття підсумків коротуни дарують волошку. Волошка – символ духовного прозріння, краси і величі неба.
В) Завдання на розвиток уваги, спостережливості ( Метод евристичних запитань) Знайко. Мої друзі Гвинтик і Шпунтик ніяк не можуть дійти згоди розв’язуючи такі завдання : Яку цифру треба поставити замість сніжинки , щоб отримати правильну нерівність? 5 * 4 < 514 206 < * 06 312 > 31 * Знайко дякує за допомогу і дарує любисток – символ людської відданості, вірності у дружбі. 2. Розв’язування комбінованих завдань ( а і б – евристичні запитання , в – « метод мозкової атаки» А) Медуниця. Любі друзі, допоможіть впоратися з такою задачею * Мама дала мені 8 грн. 70к. і попросила купити булочку за ціною 30 к., 4 сирки, по 1грн.10к. кожний, і пачку масла, яка на 1грн. 30к. дешевша, ніж коштують сирки. Чи вистачить мені грошей , щоб купити морозиво за 80 к.? ( короткий запис на дошці) У процесі конструктивної взаємодії між учителем і учнями складається план розв’язування. Діти розв’язують задачу і роблять висновок – морозиво можна купити та ще залишиться 10 к. Розв’язання 1) 110 x 4=440(к.) – 4плавленні сирки. 2) 440 - 130 310(к.) – ціна пачки масла. 3) 30 +440+310=780 (к.)- коштує масло, сирки, булочка. 4) 870 - 780=90(к.)- залишок 90 >80 Відповідь: Медуниця може купити морозиво. Медуниця. Дякує і дарує калину і барвінок, як символ України і життя.
Б) Незнайко. Якщо ви такі розумні , то визначте вік мого дідуся. Якщо від найбільшого трицифрового числа відняти 91 десяток, то отримаєте число на 12 одиниць більше від віку мого дідуся .Скільки дідусеві років? Розв’язання 990- 910-12=77(р.) Відповідь: дідусеві 77років.
Незнайко дарує квітку маку . Мак – символ нескореності. В) Ще дві квітки, безсмертник і цвіт яблуні, Пончик продає на ринку. Безсмертник за ціною 1грн. 40к., цвіт яблуні – за 2грн.50к.Грошей у нас немає. А от кочегар нашого пароплава похвалився, що має 45 грн. - Що ви порадите йому купити у місті Квітковому і продати у Києві, щоб мати максимальний прибуток? До речі , зараз прямує наш пароплав до Києва, щоб забрати додому декількох коротунів. Таблиця ТОВАР Ціна у Квітковому Ціна у Києві Апельсини 5 грн. 8грн. Мандарини 2грн. 4 грн. Килимок 20 грн. 40 грн. - Що може купити кочегар на 45 грн.? (Відбувається пошук на основі вільного генерування ідей) Робота проводиться групами. Наприклад: 1килимок і 5кг апельсинів; 20+(5 x 5)=45(грн.) 9кг апельсинів; 5 x 9=45(грн.) 10кг мандаринів + 1килимок+ 1кг апельсинів; 2 x 10+20+5=45 ( грн.) Що варто купити кочегарові ,щоб мати максимальний прибуток? Є декілька варіантів: 2килима і 1кг апельсинів; 1. ) 20 +20+5=45(грн.) - у Квітковому місті. 2. ) 40+40+8=88(грн.) -у Києві. 3.) 88 - 45=43(грн.) – прибуток. Кочегар дякує і купує безсмертник і цвіт яблуні. Безсмертник-символ здоров’я, цвіт яблуні - символ материнської любові.
IV. Підсумок уроку _ Ось і сплели ми віночок. Дружно впоралися з усіма завданнями. - Які знання вам допомогли виконати завдання?
V. Домашнє завдання на вибір: - приклади і задача за підручником; - скласти математичний диктант; - придумати складену текстову арифметичну задачу за темою уроку.
Категория: математика | Добавил: INNA4886 (13.08.2013)
| Автор: Інна Лебедєва
Уважаемая Инна Анатольевна! Спасибо за чудесный урок! Он обязательно пригодится в работе нашим коллегам. При таком подборе различных видов работ на уроке цель его будет обязательно достигнута. Успехов Вам!
Ваш сертификат ЗДЕСЬ Картинка клибаельна. Чтобы скачать сертификат в полном размере кликните на него.
Мини-профиль
Гость
Группа:Гости
Время:16:00
Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!