Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Понедельник, 29.04.2024, 15:46 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
Методичні матеріали [11]
Інтерактивні технології навчання [13]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » ТЕХНОЛОГІЯ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ » Інтерактивні технології навчання

Урок критичного мислення для читання в 4 класі
Тема. «Іван та котикове хутро» (шотландська народна казка)
Мета: познайомити учнів із казкою; вчити вдумливому читанню; розвивати критичне мислення, вміння думати і чітко висловлювати свою думку; виховувати любов до природи.
Обладнання: тексти казки, дошка, зошити для критичного мислення (творчі зошити), відеофільм про Шотландію, морських котиків, картинки, інтерактивна дошка.

Перебіг уроку
І. Евокація.

1. Оголошення теми уроку після перегляду відеофільму про Шотландію та морських котиків.
- Сьогодні ми на уроці візьмемо участь у дискусіях різних видів, прочитаємо казку та напишемо короткі відповіді.
2. Передбачення за допомогою ключових виразів.
- За мить ми прочитаємо текст. Це народна казка, яка колись переповідалась рибалками, що жили та працювали на дикому морському узбережжі далекої півночі Шотландії.
- Ось ці чотири вислови зустрінуться в оповіданні:
котикове хутро,
морське узбережжя,
замкнута скриня,
одруження.
- Уявіть собі, наскільки це можливо, як ці вислови могли б фігурувати в тексті.
- Що може трапитися в тексті, якщо зосередитися на цих словах?
(1 хвилина на обдумування)
- Обміняйтесь думками в групі (або в парах).
- Що ви думаєте?
(Діти пропонують свої варіанти казки.)

ІІ. Усвідомлення значення.

1. Читання казки. Заповнення таблиці передбачення.
(Робота в групах)
- Зараз ми почитаємо казку. Зверніть увагу на те, як зміст казки відповідає тому, що ви придумали, порівняйте під час читання.
- Будемо зупинятись в певних місцях, щоб передбачити наступні дії та впевнитися у своїх прогнозах.
- Підготуйте таблицю, зображену на малюнку 1.
(Частина 1)
- Після першої зупинки а казці, передбачте, що трапиться далі, за хвилину занесіть свій прогноз до таблиці під титулом «Що, на вашу думку, дійсно станеться?» Наведіть докази.
(Частина 2)
- Послухайте текст казки до наступного місця зупинки та обміркуйте правильність ваших передбачень, записавши коротко те, що дійсно сталося у графі таблиці. (Читає вчитель.)
(Частина 3)
- Далі знову передбачте, що відбудеться далі. Запишіть у графах таблиці.
- Продовжіть читання , співставте прогноз із тим, що дійсно сталося, зробіть нові передбачення, занесіть до таблиці докази та прочитайте останній відрізок казки.
- Перевірте останнє передбачення, співставте з тим, що насправді сталося в казці, та занесіть до таблиці.
2. Вільні відгуки.
- Про що ви думаєте саме зараз?
- Що відчуваєте? Чому?
(Розчарування в тому, що Іван не запропонував своїй дружині знову одягти котикове хутро.)
- А як думають інші?
(Дискусія між тими, хто побачив у поведінці Івана несправедливість, та тими, хто так не думає.)
3.Дискусія з обміном дослідженнями.
- У мене є таке питання стосовно змісту казки:

«Чи було б краще, якби Іван не брав котикового хутра?» (запис на дошці).

- Запишіть свої власні відповіді, обговоріть їх у групі.
- Поділіться думками. Підкріплюйте думками з тексту.
- З чим ви не згодні? Чому?
- Чи є у когось щось додати?
4. Повернення до «передбачень за допомогою ключових виразів».
- А зараз у групах згадайте історії, складені вами, коли розглядались чотири вислови.
- Що спільного є між ними та справжнім сюжетом казки?

ІІІ. Рефлексія.

1. Порівняння з російською народною казкою «Царівна-жабка».
Метод «Прес».
1) Позиція: «Я вважаю, що …»
2) Обгрунтування: «… тому що …»
3) Приклад: «…Наприклад: ...»
4) Висновки: «Отже (тому), я вважаю …»

2. Складання «сенкану» (в групах).
«Сенкан»
1. Котик.
2. Грайливий, красивий.
3. Плаває, пірнає, ловить.
4. Не полюйте на морських котиків!
5. Краса.
3. Обговорення уроку.
«Вільне письмо» (3-хвилинне есе).
- Напишіть у вільній формі про урок. Запишіть все, що бажаєте, що думаєте
про урок.
- Поділіться своїми думками.

Вчитель поч. класів Володимирівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1
Жигайло Олени Володимирівна

Додаток 1
Морський котик
Місця перебування котика – північна частина Тихого океану. Довжина тіла самця до 2м, маса – 300кг. Самки значно менші. Харчується рибою та кальмарами. У погоні за здобиччю пірнає вглиб до 80м.У період розмноження створює масові скупчення на узбережжях островів. На них самці в жорстоких бійках із суперниками збирають навколо себе гареми. Самка народжує одну дитину. Коли малюки підростають, котики покидають острови й іншу частину року проводять в океані, не виходячи на берег. Щільне хутро не намокає й оберігає тіло від переохолодження. В молодому віці швидко приручається й оволодіває досить складними трюками. Експерименти російських вчених показали, що за розумом котик не поступається дельфінам. Навчені морські котики можуть використовуватися для рятувальної служби.
Навіть в бурхливий шторм котик у змозі відшукати потопаючих або падаючу у воду цінну апаратуру, наприклад, «чорну скриню» після авіакатастрофи.

Додаток 2
Іван та котикове хутро
(шотландська народна казка)

…В маленькій бухточці біля моря жив-був рибалка зі своєю дружиною та єдиним сином Іваном Івансоном. Стояв найдовший день року - переддень літнього сонцестояння. Ближче до півночі, коли небо залишалося все таким же яскраво-оранжевим, малий Іван, якому ледве виповнилося сім років, досліджував скелі вздовж берега, шукаючи черепашок чи залишки сітів або ще що-небудь, що морські хвилі могли винести на берег.
Раптом вітер доніс до нього дивний звук. Він був схожий на спів неземних голосів, поєднаних в чудовій гармонії. Він підвів очі. Вдалині вниз по берегу справа від нього він побачив виток диму, що піднімався з ущелини між скелями, десь біля мису.

Перша зупинка
Іван досліджував би й далі, але його маленькі ніжки не могли подолати великі валуни, то, коли мати покликала його, він повернувся до будиночку, облишивши подальші дослідження.
Пройшло сім років. Іван, якому тепер було чотирнадцять років, знову опинився на березі якраз опівночі в переддень літнього сонцестояння. Знову йому подумалося, що він чує дивний спів, і знову він побачив дим, що піднімався з ущелини… Я не знаю, чому він не пішов туди цього разу. Можливо щось термінове змусило його повернутися назад до будиночка, наприклад, здоров’я його батька…
Пройшло ще сім років. Риболовля в холодній морській воді виснажила його батька, тому батьки вирішили поїхати до міста … Іван жив зовсім один, тільки крики морських птахів турбували його самотність. Він рибалив довгими днями, а вночі зігрівав себе біля багаття…
Коли настав переддень літнього сонцестояння, Іван згадав спів та дим. Опівночі він пішов на берег. Той же самий дивний спів долинув до нього.

Друга зупинка
Цього разу жоден валун не міг зупинити його, та й дома не було нікого, хто міг би покликати його назад. Іван прокладав свій шлях вниз по берегу до мису. Коли він підійшов ближче, то почув потріскування багаття та побачив його відображення на каменях. Чудовий спів лунав з печери. А біля входу до печери лежала купа гладенького, красивого сірого хутра; котикового хутра.
Іван вибрав одне хутро, яке здалося йому найгарнішим, та витяг його з купи. Він змотав хутро та поспішив з ним прямо додому. Вдома він замкнув котикове хутро до дерев’яної скрині, протягнув ключ через шкіряний ремінь, що висів у нього на шиї, та пішов спати.
Вранці Іван взяв з ліжка ковдру та повернувся до печери. Там він знайшов сумну та гарну дівчину, яка тремтіла від холоду та прикривала своє голе тіло руками та довгим волоссям. Мовчки Іван загорнув дівчину в ковдру та повів її додому.
Іван добре ставився до дівчини, і через деякий час вони покохали один одного. У них народився один син, потім інший. Іван був досить щасливим, а жінка була доброю матір’ю. Але часто бачив Іван як його дружина пильно вдивляється в морські хвилі своїми великими та сумними очима. Він ніколи не розповідав й про скриню і забороняв відчиняти її.
Пройшло багато років. Одного вечора перед Різдвом родина збиралася до церкви. Дружина попросила Івана та хлопчиків піти без неї, бо вона погано себе почувала.

Третя зупинка
Можливо, Івана це роздратувало. Одягаючись поспіхом, він залишив ремінь з ключем від скрині на ліжку та пішов до церкви.
Іван з синами повернулися з церкви після півночі. Вони побачили відчинені двері будинку ще здалека. Вдома вони знайшли відкритою дерев’яну скриню, а ключ все ще був в замку. Дружина зникла.
Кажуть, що коли хлопчики гуляли вздовж берега, красивий котик з великими сумними очима слідкував за ними в холодних морських водах. А ще кажуть, що, коли Іван рибалив, той же самий красивий морський котик, здається, заганяє оселедців до його сітів.
Можливо, той котик – дружина Івана. Ніхто не знає. Все, що відомо, - це те, що Іван ніколи більше не бачив своєї дружини на землі.
Категория: Інтерактивні технології навчання | Добавил: Олена8246 (05.05.2013) | Автор: Жигайло Олена Володимирівна E
Просмотров: 1222 | Комментарии: 1
Всего комментариев: 1
avatar
0
1 Лидия • 17:16, 05.05.2013
Леночка, большое спасибо за урок! Сертификат отправила по электронке.
С Пасхой! Здоровья, здоровья, здоровья!

avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:15:46

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024