Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Четверг, 02.05.2024, 13:32 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
беседы с учащимися [10]
воспитательные часы [28]
Документация [11]
Летний лагерь [8]
Программы кружков [1]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » Воспитательная работа » беседы с учащимися

Мороз і вітер

Мета: Ознайомитися з відомостями про мороз і вітер, формувати у дитини уяву про можливу загрозу особистій безпеці з боку цих явищ.

Розви­вати зв'язне мовлення, пам'ять, уміння обмінюватись дум­ками.

Виховувати прагнення до збереження свого здоров'я, любов до художнього слова.

 

·          Діти, сьогоднішня наша з вами бесіда обіцяє бути цікавою. А про що саме вона, ви дізнаєтесь, відгадавши вірш-загадку.


Білий опір в білім полі

Креше білим копитом.

Білий дід майструє тихо

Через річку білий міст.

Біла баба — білим ситом

Сіє біле борошно.

Біля білих хат вдягнули

Клени білі кожухи.

Білий вітер до край неба

Білі крила розпростер.

І тому кмітливим дітям

Написав я білий вірш.


 

·          Про що йде мова в цьому вірші? (Про зиму)

Правильно, діти, про зиму, а точніше про зи­мові явища. Давайте назвемо їх: білий опір — сніго­пад, білий дід — мороз, біла баба — метелиця.

·          А як ще можна назвати це природне явище — (завірюха, хуртовина, хуга, сніговища, віхола). Добре, і нарешті, білі кожухи у дерев — іній.

— Молодці, то ж ви в мене справжні кмітливі діти, то, може, і інші завдання вам під силу?


Слова-сніжинки завірюха рознесла по всій нашій кімнаті й вони не можуть знайти свої будинки. До­поможемо їм.

 

ДИДАКТИЧНА  ГРА  «ЗНАЙДИ  БУДИНОК  ДЛЯ  СЛОВА»

 

Мета. В грі закріпити знання дітей про спільнокореневі слова.

 

Діти збирають картки зі словами по групах, відно­сять їх до будинків.

 

1.        Вітер — вітрище, вітряк, вітерець, вітрюга.

2.        Сніг — сніжниця, сніговиця, сніжко, сніговий, сніжин­ка.

3.        Мороз — морозенко, морозно, морозний, морозець.

 

·          Молодці, діти! Допомогли словам повернутися до домівки. Хочу вам загадати ще одну загадку, але будьте дуже уважні. Я прочитаю її мовою оригіналу — російсь­кою мовою. Ви добре її зрозумієте і зможете розгадати.

 


Сердит! — закрыв лицо рукой

Сказал прохожий глухо.

Ударил как! — ворчал другой,

Поглаживая ухо.

Шла мимо бабушка с клкжой,

В платок упрятав нос.

Она сказала: «Ишь какой,

Кусается, как пес...»

И я скорей лицо прикрыл

Воротником пальто.

В тот день и впрямь сердитим был...

Вы догадались, кто?              (Мороз)


 

 

·          Вірно, діти, це мороз і слово це майже однаково зву­чить і на нашій рідній мові. Отже, розмова наша з вами про природне явище — мороз. Скажіть, будь ласка, як же ми можемо дізнатися, що на вулиці мороз?

 

(За малюнками на склі, за показниками термометра, а ще, коли вийдемо на повітря, за нашими відчуттями: маленький мороз — відкриті частини тіла майже не мерзнуть, а коли сильніший, то мороз щипатиме за щічки, вуха, пальці та ін.).

 

·          Добре, діти, пригадайте мені, будь ласка, художні твори, в яких мова йде про це природне явище. («Моро­зець, морозець» Г. Бойка, «Морозенко» П.Бондарчука, казка «Мороз Іванович» О. Одоєвського, «Витівки старої зими» К. Ушинського, «Гриць і мороз» П.Мостового та ін.).

 

·          Так, діти, ви назвали мені багато творів, то, може, пригадаємо деякі з них.

 

(Діти читають вірш Г. Бойка «Морозець, морозець»).

 

·          Молодці, діти. А скажіть, будь ласка, про що опові­дання К.Ушинського «Витівки старої зими»?

 

Діти. Про зиму, яка розгнівалась і вирішила знищувати все живе.

Вихователь. Як же це вона хотіла зробити?

Діти. Насилаючи люті морози на птахів, тварин, риб, людей.

Вихователь. Правильно, діти. Я хочу вам нагадати ури­вок з цього твору. Уважно послухайте його.

 

(Читання уривку).

 

Діти дають відповіді на поставлені питання.

1.        На кого найбільше розлютилася Зима? (На дітей)

2.        Чому? (Бо вони її зовсім не боялись)

3.        А чому у хлопчика біліла шкіра на обличчі?

4.        Як це можна сказати по-іншому? (Мороз почав відмо­рожувати шкіру)

5.        Що ж робив хлопчик у цьому випадку? (Тер шкіру снігом, поки вона не стала червоною)

 

·          Отже, діти, якщо на вулиці дуже сильний мороз, то він може завдати шкоди нашому здоров'ю. Можна не ли­ше переохолонути і застудитись, а й відморозити відкриті частини нашого тіла, і першою ознакою цього буде побіління шкіри. В таких випадках треба негайно розтер­ти шкіру долонями рук, або снігом, а потім терміново звернутися до лікаря.

·          Діти, а як ви вважаєте, чи можна запобігти відморо­женню?

(Можна, треба в сильні морози надовго не виходити з домівки, а якщо треба перебувати на вулиці, то одягнути­ся тепло, закривати відкриті частини тіла комірцем, шар­фом, шапкою, рукавичками)

·          Правильно, діти. Всі ці міри перестороги треба виконувати в морозну погоду, і тоді нашому ор­ганізмові ніщо не загрожуватиме.

·          Давайте пограємо в гру «Два морози». Щоб Морози вас не заморозили, тікайте
хутчіш по домівках.

·          Я пригадала ще одну загадку, ось пос­лухайте.

Крил не має, а літає.

Рукавом махне — дерево зігне.            (Вітер)

·          Вірно, діти, вітер. А про який вітер говорять, що він згинає дерево?

(Сильний, такий, що збиває з ніг, ураганний)

·          Скажіть мені, а чи сильний вітер може завдати шкоди людині?

(Вітер може обвітрити шкіру, може запорошити очі, збити з ніг, і людина одержить травму. Взимку в вітряну погоду людина може сильніше відморозитись)

·          Правильно, діти. А як ви гадаєте, чи потрібно нам з вами боятися мороза та вітра? (Ні)

·          Отже, діти, природних явищ боятися не потрібно, але завжди треба пам'ятати, як поводитись в морозну вітряну погоду: — закривати відкриті частини тіла, тепло вдягатися, не йти далеко від домівки.

·          Цікаве в нас було заняття? А допомогли нам в цьому художні твори—загадки та оповідання.

 

·          Отже, художнє слово, книга — це джерело знань. А знання в свою чергу — велика сила.

Категория: беседы с учащимися | Добавил: Лидия (11.01.2011)
Просмотров: 2576
Всего комментариев: 0
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:13:32

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024