Каталог файлов | Вход || RSS Регистрация                                                               Пятница, 17.05.2024, 12:44 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
англ. язык [32]
математика [37]
укр.язык [28]
укр.чтение [34]
Я и Украина [37]
Музыка [0]
рисование [4]
Труды [11]
Основы здоровья [15]
физкульминутки [0]
христианская этика [3]
другое [10]
русский язык [19]
информатика [13]
физкультура [7]
ПДД [3]
Информатика. Тесты [7]
Литературное чтение [11]
ИКТ в работе учителя [1]
Этика [2]
Тесты [0]
Правознавство [1]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Файлы » Конспекты уроков » укр.язык

Уважаемые гости!Cсылки для скачивания материалов с сайта видны только зарегистрированным пользователям.

УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас УРОК – КАЗКА Тема: ознайомлення з префіксом, як значущою часткою слів.
13.02.2012, 18:22
УКРАЇНСЬКА МОВА 3 клас

УРОК – КАЗКА

Мета : ознайомлення з префіксом, як значущою часткою слів. Мета: організувати спостереження за роллю префіксів у словах, їх словотворчою функцією.
Знайомитись з основними значеннями найуживаніших префіксів.
Розвивати вміння визначити в словах префікси, пам'ять, увагу.
Виховувати бережливе ставлення до природи, любов до рідної мови.
Обладнання: опорні схеми, предметні малюнки, картки зі словами, матеріали Конституції України.

Хід уроку

І. Організація класу.
ІІ. Повторення вивченого.

1. Що ми знаємо про приголосні звуки?
Які вони є? (глухі і дзвінкі)
Що вони утворюють? (пари)
Які дзвінкі не мають пари?
Який глухий немає пари?

1. Завдання – жарти.
а) знайдіть слова, що розділяються одним приголосним звуком. Перше означає – сильний дощ, друге – назву предмету (злива – слива);
б) З «р» - траву вмиває,
а з «к» - її зтинає (роса – коса).
- Що можна сказати про перші звуки цих слів?

2. Малюнковий диктант.
Ліжко, гриб, гарбуз, віз, книжка, ложка, дуб, ведмідь, хліб.
- дібрати до них перевірені слова.
- Яке правило ми знаємо про дзвінкі приголосні перед глухим і вкінці слова?
Назвіть слова, які закінчуються на дзвінкий приголосний.

3. Робота в групах.
Списати, вставити потрібну букву, пояснити написання сумнівних букв, дібрати перевірні слова. (Ми..тить, ні..ті, надя..ти, моло..ьба, ле..кий, боро..ьба, про..ьба).
Перевірка. З кожної групи учень читає слово, називає букву, яку записав, називає перевірне слово.
- як вимовляються дзвінкі приголосні в середині деяких слів, а як глухі приголосні?

ІІІ. Урок продовжили без зупинки з каліграфічної хвилинки.
Здогадайтесь, письмо якої літери ми сьогодні повторимо. Шукайте її у спілій сливі, є воно у співака, півника, у хлопчика Павлика, у дівчинки Полінки, у кози Павлинки.
(Пп оп пл спілій, Павлика, Полінки, хлопчик, Павлинки).

ІY. Новий матеріал.
1. Казка про будову слова.
В країні Морфології жили – були маленькі непосиди:
Префікси, Корені, Суфікси, Закінчення. Жили вони мирно і весело. Любили подорожувати до сусіднього королівства Лексикології. Але один із законів цього королівства проголошував: «Ворота до наших володінь відчинені тільки для слів!» тому для подорожей жителі Морфології поєднувались у слова. Одного разу Префікс НАД, Корінь Вечір, Суфікс Н і Закінчення І вирішили теж податися до Лексикології. Для цього вони утворили слово Надвечірні.
Та заплакало тоненьким голоском Закінчення І:
- Я не хочу стояти останнім!
І стало на місце Префікса.
- Оскільки моє місце невільне, то я стану замість Суфікса, - обізвався Префікс.
- А я стану на місце Кореня! – Мовив Суфікс. І Кореню нічого не залишилося іншого, як стати на місце Закінчення.
Дивіться, що з цього вийшло, давайте прочитаємо.
Іннадвечір.
У такому порядку вони і вирушили. Але ворота королівства Лексикології для них не відчинилися.
- Подивіться на себе! Хіба є таке слово «Іннадвечір» - промовила до них королева Лексикології.
Довго сперечалися між собою Префікс, Корінь, Суфікс і Закінчення. І вирішили піти за порадою до королеви Морфології.
- Не треба сперечатися, друзі! Все повинно мати своє місце, - привітно мовила Морфологія.
- Корінь – виражає значення слова, він у нього найважливіша частина. Без нього не може обійтися жодне слово. Префікс і Суфікс допомагають йому утворити слова з новим значенням. Префікс стоїть перед Коренем, а Суфікс – після нього.
- А я? – розгублено запитало Закінчення.
- А ти гарна і важлива частина слова! Без тебе слова не можуть змінювати свою форму і поєднуватись у реченні. Тому твоє місце в кінці слова, - відповіла Королева.
З цього дня більше ніколи не сперечалися Префікс, Корінь, Суфікс та Закінчення. І слово Надвечірні знову набуло попереднього звучання, має певне значення і перед ним відчинився засув на воротах Королівства Лексикології. А королева Морфології подарувала кожній частині слова свій знак. Спочатку закінченню , потім дарунок дала Кореню , Префіксу , Суфіксу .
- Про які частини слова говориться у казці?
- Що говорилося про корінь?
- Який знак подарувала Королева Кореневі?
- Що говорилося про Суфікс та Закінчення?
- Який знак одержали вони?
- Що запам’ятали про Префікс? Яким знаком він позначається?

2. Повідомлення теми.
- Сьогодні ми будемо працювати над вивченням префікса.
3. Чарівне коло.

ПО
ПРИ АТИ утворити слово за
ВІД ЛІТ АК допомогою префіксів,
ПЕРЕ НИЙ записати їх і виділити
ЗА УН префікси.

- Що означає кожне слово?
- То яку роль відіграє префікс? (За допомогою префіксів утворюються нові слова).
- Як позначається префікс? Де він стоїть у слові?

4. Робота над правилом.

а) читає вчитель;
б) учні самостійно;
в) робота в парах.

Учні читають правило, а потім переказують один одному з наведенням прикладів.

V.Осмислення знань учнів.
1. Виконання вправи 241 (колективно з коментуванням).
До слів дібрати антоніми. Позначити у кожній парі слів корінь.
Виділити ту частину, що стоїть перед коренем (префікс).

2. Робота в групах.
Виконання вправи 242.
а) читання вірша;
б) бесіда за змістом вірша, про бережне ставлення до природи.
Ст. 66 Конституції України. Кожен зобов’язаний не заподіювати шкоди природі.
в) списування вірша;
г) у виділених словах позначити префікси;
д) одне слово пояснює вчитель, а решту слів діти виконують в групах.
- що потрібно для того, щоб виділити префікс? (потрібно спочатку у слові визначити корінь. А щоб визначити корінь, потрібно дібрати спільнокореневі слова).
Наприклад: Виблискує – корінь блиск, тому що є слова блискучий, блискає, блискавка; перед коренем виділяємо префікс ви.
Перевірка вправи (відповідає кожен другий з групи).

VІ. Закріплення вивченого.
1. Творча робота учнів за вправою 243 за поданим зразком. Самостійна робота в групах.
Перевірка. Передай естафету.
Учні однієї групи зачитують утворені слова, а потім передають естафету другій групі і т.д.

VІІ. Узагальнення знань.

Гра «Утворити нове слово».
Діти працюють в парах.
Показують картки із словами. Бігти, писати, а діти за допомогою префіксів утворюють нові слова. Один учень утворює від слова бігти, а другий – від слова писати. У словах, які утворили, називають префікси.
Перевірка:
- Хто з ваших товаришів придумав 3-4 слова і правильно назвав префікси?
- А хто не придумав жодного слова?
Тепер, діти, я бачу, хто добре засвоїв тему уроку, а кому потрібно ще працювати.

VІІІ. Д/З правило с. 100, впр. 245.
І група – виписати виділені слова, виділити префікс, корінь. Від слів протікає, відходять утворити нові слова за допомогою префіксів.
ІІ група – за завданнями підручника.

ІХ. Підсумок уроку.
- Над чим сьогодні працювали на уроці?
- Що треба зробити, щоб виділити в слові префікс?
- Яка головна роль префікса в слові? СООБЩИТЬ О БИТОЙ ССЫЛКЕ
Категория: укр.язык | Добавил: Ната
Просмотров: 6128 | Загрузок: 15 | Комментарии: 1
Всего комментариев: 1
avatar
0
1 Лидия • 16:10, 14.02.2012
Спасибо большое!
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:12:44

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024