Уважаемые гости!Cсылки для скачивания материалов с сайта видны только зарегистрированным пользователям.
Відкритий урок Тема: «Звук [ ж ]. Позначення його буквами «Ж», «ж».
03.11.2011, 20:37
Відкритий урок
Тема: «Звук [ ж ]. Позначення його буквами «Ж», «ж».
Мета: ознайомити учнів з буквами «Ж», «ж» (же), їх назвою та звуковим звучанням; формувати в учнів літературну вимову слів із звуком [ ж ], розвивати навички правильного свідомого читання, розвивати увагу, пам`ять, мислення і мовлення, пізнавальні здібності учнів, збагачувати словниковий запас учнів; познайомити з комахами, які потребують охорони, виховувати бережне ставлення до природи, прагнення охороняти її, бути її другом.
Обладнання: паперове «сонечко», на лапках якого а, о, у, е, и, і; девіз уроку – на дошці; плакат із буквою «ж» віршем; сніжинка, 2 букви «к»; стрічка – блискавка; чистомовка на окремих смужках; картки до гри «Літачок»; скоромовка на дошці + малюнок ; картки зі словами – відгадками; картки до гри «Буквоїд»; малюнки жуків та бджілки.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
1. Привітання гостей. Любі діти, до нас в клас Завітали люди щирі. Привітаймо в добрий час Гостей посмішкою , миром.
2. - Уроки бувають різні: цікаві й скучні, сумні й веселі. А сьогодні буде добрий урок. Урок, який вчить нас жити за законами краси, за законами добра.
3. Діти: Щоб урок прийшов немарно, Треба сісти рівно й гарно!
4. Гра «Мозковий штурм» – Назвати букви, які позначають голосні звуки. - Назвати букви, які пом`якшують попередні приголосні. - Назвати букви, які на початку слова позначають 2 звуки. - Назвати букву, яка завжди позначає 2 звуки.
5. Девіз уроку: (на дошці) Не ламай, не вбивай, Не рубай, не губи. По…алій, захисти, Напої , о…иви. - Хто звертається з таким проханням до вас?( матінка – природа) - Яка літера пропущена у словах?
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- На цьому уроці ми познайомимося з великою та малою буквами «же», їх правильною назвою, будемо розвивати ваші вміння виділяти у словах звук «ж», формувати навички правильного і свідомого читання, збагачувати ваш словниковий запас.
ІІІ. Підготовчі вправи.
1. Вивчення вірша. Жук дивується: - Невже, схожий я на букву «Ж»?
2. Асоціації, які викликає буква Ж. Гра «Асоціативний кущ»
- А що вам нагадує буква Ж? (Відповіді дітей). - Стала сніжинка літерою «ж»? Сонце її не розтопить уже. (Сніжинка).
Я взяла нитки червоні І зв`язала дві букви К. Вмить з`явилась на долоні Буква, схожа на жука.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота в зошиті «Супутник Букваря» с.58. а) Написання друкованої букви «ж». б) Стрічка – блискавка: - Яка буква зайва? ЖЖЖКЖЖЖЖ ЖЖЖЖЖНЖЖ в) Самостійна робота з аналогічною стрічкою. (жовтий папірець).
2. Мовна розминка. Звукове значення букви «Ж». а) - Де у природі ви чули цей звук? - З буквою ви знайомі, а тепер спробуємо почути звук?
- Що ви можете сказати про цей звук? (Буква «же» , позначає звук [ ж ]. Він – приголосний.
б) Утворення та читання складів з буквою «же» ( на дошці жучок, на лапках якого написані букви : а, о, у, и, і, е.
в) Вимовляння чистомовки. Гра «Римуємо рядки». ( До першої частини підібрати другу). Жа-жа-жа, жа-жа-жа –ми знайшли вужа. Жі-жі-жі, жі-жі-жі – ну й слизькі вужі! Жи-жи-жи, жи-жи-жи – з нами в ліс біжи. Жа-жа-жа, жа-жа-жа – віднесем туди вужа. г) Гра «Літачок» . -Жу – жу – жу! Жу – жу – жу! Я всі букви подружу! Утворення та читання складів типу ППГ. ( на дошці таблиця з кишеньками: по горизонталі – голосні:а, о, у, и, і, е, а по вертикалі – жл, жр, жн, вж, лж. У дітей утворені склади: жла, жло, жлу і т. д., вони й заповнюють відповідну кишеньку).
д) Вивчення скоромовки за допомогою методу ейдетики. Змагання в проказуванні скоромовки. Жовтий жук у житі жив, Жук із жабою дружив, Жартувати жук любив – Жабу жук завжди дражнив.
3. Фізкультхвилинка.
4. Аналітико – синтетичні вправи. Відгадування загадок. а) Сам чорний, та не ворон. Є роги, та не бик. Є шість ніг без копит. Крила має і літає. Летить – виє, сяде – землю риє.( Жук).
б) У зеленому жакеті, галасує в очереті, хоч і плавати мастак, і не риба, і не рак. (Жаба).
в) Лиш торкнись до колючок – Він згортається в клубок. Не вгадаєте ніяк? Підкажіть! Це …. . (Їжак).
5. Робота над реченням.
- Скласти речення зі всіма словами-відгадками і записати його графічну схему. У схемі зайти і позначити слово-дію ( слово-ознаку, «маленьке» слово).
6. Гра «Буквоїд». - Жив тут дід Буквоїд, Що їв букви на обід. Замість печива до чаю, Встав, яких не вистачає.
(на дошці) - ..аба, бд…оли, ву…і, д…ерело. І – ряд - …ук, …ало, пирі…ок, …інка. ІІ ряд - …урнал, …асмин, …ор…ина, д…аз. ІІІ ряд –ї…ак, сму…ка, …нива, рі…ки.
7. Зробити звуковий аналіз слів з попереднього завдання. Два учні – на дошці роблять звуковий аналіз слів вужі,їжак.
8. Робота з Букварем. ( с.106). а) читання сильним учнем; б) читання складів ( хором + несильні учні); в) читання слів ( стовпчиками + словникова робота); г) читання вірша ( «ланцюжком» реченнями). д) словникова робота; - Жоржина – осіння трав`яниста декоративна рослина, що цвіте великими квітками. - Скаржився – жалівся; - Дружина – жінка жука.
9. Робота над віршем. а) прочитати слова із буквою «же»; б) читання « ланцюжком»; в) вибіркове читання; - Де жив жук? - Кому скаржився жук? - Хто заважав жукові спати? г) Чи насправді бджілки такі вже погані? ( Перелітаючи з квітки на квітку, бджоли переносять пилок, а це корисно для квітів – більше буде насіння. Бджоли дають людям смачний мед, віск, ліки від багатьох хвороб. Бджоли дуже корисні комахи, їх потрібно охороняти.)
V. Підсумок уроку. - З якою буквою ви сьогодні ознайомилися? - Що цікавого дізналися? - Будьте і ви , діти, як бджілки. Творіть добро, саджайте дерева, очищайте струмки, джерела і річки, любіть свою матінку – землю і вона вам відповість щедрістю і любов`ю.
Додаткове завдання: «Жадібна жаба». Жила жадібна Жабка в жахливому болоті. Жаба споживала смажені жолуді. От пролітав Джмелик повз жовтопузу жабку. - Шановна Жабко, а не пригостите ви й Джмелика смаженим жолудем? – запитав Джмелик. Жадібна Жабка зітхнула і жалібно відповіла: - Смажені жолуді погані, до того ж у мене вже мало жолудів. - Невже тобі невідомо: вона дуже жадібна Жаба! – проказав Жук Джмелику. Тому жадібна жовтопуза Жабка ніколи не мала друзів.