Каталог файлов | Вход || RSS Регистрация                                                               Воскресенье, 28.04.2024, 22:44 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
англ. язык [32]
математика [37]
укр.язык [28]
укр.чтение [34]
Я и Украина [37]
Музыка [0]
рисование [4]
Труды [11]
Основы здоровья [15]
физкульминутки [0]
христианская этика [3]
другое [10]
русский язык [19]
информатика [13]
физкультура [7]
ПДД [3]
Информатика. Тесты [7]
Литературное чтение [11]
ИКТ в работе учителя [1]
Этика [2]
Тесты [0]
Правознавство [1]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Файлы » Конспекты уроков » Я и Украина

Уважаемые гости!Cсылки для скачивания материалов с сайта видны только зарегистрированным пользователям.

Урок природознавства 3 клас. Тема: Як дикі тварини захищаються? Охорона тварин.
04.03.2012, 21:53
Тема: Як дикі тварини захищаються? Охорона тварин.
Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів про найбільші групи тварин; вміння порівнювати тварин, класифікувати їх за суттєвими ознаками; формувати уявлення про ознаки пристосування тварин до захисту від ворогів, причини зникнення тварин, про шляхи охорони і збереження тварин у природі; встановлювати взаємозв’язки з неживою природою і рослинами, рослинами і тваринами, самими тваринами; познайомити з Червоною книгою України; розвивати спостережливість, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати екологічну культуру, гумання й шанобливе ставлення до тварин; познайомити з народними приказками, загадками; виховувати бажання захищати тварин від знищення, допомагати їм.
Обладнання: мультимедійні засоби, Червона книга України, енциклопедії, картки.

Хід уроку

І. Організація класу.
Погляньте, діти, навкруги,
Яка земля чудова.
Моря і гори, і луги,
Ліси, гаї, діброви
Ми всі живем на цій землі,
Радієм кожній миті.
І нам усім із вишини
Яскраве сонце світить.

Наш девіз: Слухати, чути,
Міркувати, відповідати
Дружно та плідно працювати.

ІІ. Відомості з «Гідрометцентру».
Учні – синоптики повідомляють про стан погоди та про місяць березень.
1 учень: Березень – місяць льоди поломить, весняну пісню річка задзвонить.
2 учень: Наші предки вважали березень початком року.

- Що відбувається в живій природі з приходом весни?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Метод «Розумний кут».
а) Чому тварини належать до живої природи?
б) На які групи поділяються тварини за зовнішньою будовою?
в) Назвіть групи тварин за способом живлення?
г) Чи належить ластівка до тварин?
Художній відділ.
Навесні до нас прилітають ластівки різних видів: ластівка сільська, ластівка міська, ластівка берегова. Ластівка сільська відрізняється від міської забарвленням, розмірами, формою хвоста.
Розрахунково – фінансовий відділ.
Ластівка з’їдає за рік близько 2 тонн комах, тобто заповнений кузов вантажівки.
2. Складання асоціативного куща.
- Як переміщуються тварини?


плавають бігають

ТВАРИНИ

стрибають повзають

літають

- Чи є такі ознаки у рослини?
Художній відділ.
Цих ознак у рослини немає. Ними рослини відрізняються від тварин.
- Що є спільним для тварин і рослин?
Художній відділ.
Рослини і тварини дихають, живляться, ростуть, розмножуються, вмирають.

ІY. Повідомлення теми і завдань уроку.
- Сьогодні ви дізнаєтесь, як захищаються тварини від ворогів і що повинна робити людина, щоб зберегти тваринним світ.

V. Вивчення нового матеріалу.
1. «Мозковий штурм»
- Чи пристосувалися захищати тварини, на яких нападають чи полюють, яким загрожує небезпека?
а) Слайди або фотографії лося, оленя, козулі.
- Що допомагає їм врятуватися від хижаків?
Інформаційний відділ.
Природа подбала про цих звірів і наділила їх швидким бігом, міцними копитами.
б) Слайди зайчика.
- Чому взимку у зайчика біла шерсть, а влітку – бурувато-сірого кольору?
Інформаційний відділ.
Деяким тваринам, як і деяким рослинам, природа дала захисне забарвлення. Вона стає непомітною для хижаків.
в) Слайд комашки – сонечка.
- Чому таке яскраве забарвлення?
- Про що воно попереджає своїх ворогів?
Інформаційний відділ.
Справді яскраве забарвлення попереджає про небезпеку. Сонечко в цей момент виділяє гірку рідину.

2. Робота з текстом підручника: «Як тварини захищають?»
с. 148-149.
План.
а) Розгляньте малюнки і перелічіть захисні ознаки у різних комах.
б) Які захисні ознаки є у різних плазунів?
в) Як пристосовується їжак до захисту від ворогів?
г) Прочитайте текст і перевірте свої відповіді та доповніть їх.
д) Перелічіть основні ознаки, завдяки яким дикі тварини захищаються від ворогів.

3. Метод «Прес».
Я вважаю …
Тому, що …
Наприклад …
Отже, тварини пристосувалися захищатися від ворогів. Кожний вид тварин має властиві лише йому захисні ознаки.

VІ. Науково – популярна передача «Збережімо тварин».
1. Мозкова атака.
- Який найбільший ворог диких тварин у сучасному світі?
Інформаційний відділ.
У Лейпцигському зоопарку (Німеччина) перед входом висить об’ява «Найстрашніший звір на Землі». Людина підходить і бачить своє відображення у дзеркалі…
- Поміркуйте, що це значить.
- Які причини зникнення на Землі багатьох видів тварин?
Як людина руйнує довкілля диких тварин?
Що роблять в нашій країні для збереження рідкісних і зникаючих видів тварин?
- Як школярам треба поводитися в природі, щоб не зашкодити тваринам?
2. Розповідь про Червону книгу України.
Отже, тварини пристосувалися захищатися від ворогів. Але не зважаючи на це, ми все частіше чуємо повідомлення про те, що деякі тварини зникають або їм загрожує небезпека.
- Як ви думаєте, що є головною небезпекою для тварин?
- Так, господарська діяльність людей, мисливство є причиною того, що на Землі зникло багато видів тварин. Згубним для тварин стало знищення місць їх проживання – вирубування лісів, осушення боліт, розорювання цілинних земель.
Небезпека зростає коли забруднюються річки, моря, повітря.
Довідкове бюро.
а) Щогодини зникають 5 – 6 видів тваринного чи рослинного світу.
б) Щохвилини знищується понад 50 гектарів лісу.
в) За три з половиною століття з планети Земля зникло 46 видів ссавців і 94 види птахів.
г) Щохвилини в атмосферу виділяється понад 12000 тонн вуглекислого газу.
д) Щохвилини знищується 50 тонн родючого ґрунту.
Зранку до нас у вікно залетіла пташка і залишила звістку.
Звістка від птахів, комах.
Прикиньмося! Пора!
Нове століття за мить розкриє
Двері перед нами.
І запитає: «Чом пташок нема?
Чом травень не гуде хрущами?»
- Що ми повинні зробити?
- Щоб якось призупинити вимирання і зникнення тварин, у 1966 році була видана Червона книга, у нашій країні видана у 1980 році.
- Розповідь Червоної книги.
Рослини і тварини, занесені на мої сторінки, охороняються законом, їх не можна знищувати. Але щороку я поповнююся новими видами рослин і тварин.
Червоною назвали мене тому, що червоний колір – це сигнал, який попереджує про небезпеку. Я звертаюся до людей: ЗУПИНІТЬСЯ! Подумайте, що робите і до чого це призведе! У мене є такі сторінки:
- Чорні
- Червоні
- Оранжеві
- Зелені
- Як не сумно, але в мене є і чорні сторінки, що означають траур, так як тварини, записані на них, зовсім зникли з лиця Землі (дикий кінь, куріпка біла, дикий бик, соболь). А ще 200 – 400 років тому вони жили на території України.
- На червоних сторінках записані тварини, які перебувають під загрозою знищення (лісовий кіт).
- На оранжевих сторінках відзначені рідкісні тварини, що можуть скоро зникнути (їжак вухатий, тритон карпатський, лелека чорний, турун кримський, метелик мертва голова).
- На зелених сторінках записані назви тварин, кількість яких вдалось відновити (Зубр, дрохва, фазан, бабак).

3.Робота з підручником с. 149-150 «Охорона тварин»
- Читання з позначками (ст. 150, 3-й абзац)
- Що створено в нашій країні з метою охорони тварин?

VІІ. Закріплення і узагальнення знань.
1. Робота в групах.
1-ша група – Складіть прогноз, що станеться, якщо зникнуть тварини?
2-а група – Правила поведінки в природі.
2. Любі діти! Я хочу вам повідомити про те, що існує так звана «екологічна варта». Вони люблять природу та оберігають її і спостерігають за нашою поведінкою, коли ми буваємо на відпочинку.
Уявіть, що ви теж юні екологи. Вам потрібно розв’язати наступні завдання.

Завдання 1.
Діти прийшли на галявину. Там літають метелики. Співають пташки. Дівчата зривають квіти цілими оберемками. Хлопчики грають у футбол бляшанкою. Один з них дістає рогатку та цілиться в пташку. Раптом виходить «Екологічна варта» і говорить дітям, що вони порушили правила поведінки у природі. Які правила вони порушили?
1. Не слід зривати багато квітів, особливо тих, що занесені в Червону книгу.
2. Ігри слід влаштовувати в місцях, спеціально призначених для цього, а не там, де ростуть квіти і ягоди.
3. Забороняється нищити тварин.

Завдання 2.
Дія відбувається біля річки. Відпочиваючі зібралися глушити рибу динамітом і відібрати найбільшу на юшку. Викидають в річку сміття, ввімкнули гучну музику. Раптом – юні екологи. Знову люди порушили правила поведінки. Які правила порушили відпочиваючі?
1. Не можна засмічувати водойми.
2. Забороняється глушити рибу динамітом.
3. Не можна вмикати гучної музики.
Завдання 3.
До лісу заїхали хлопці на мотоциклах. Раптом у них почали протікати каністра. Вони її викидають. У мотоцикла несправний мотор, крапає мазут. Стоїть страшний чад, дим. Хлопці закривають носа. Один дістає сірники, намагається підпалити мазут. І тут з’являються вартові природи, які вказують на те, що порушено правила поведінки в природі.
Які правила поведінки у природі порушено?
1. Заборонено заїжджати власним транспортом вглиб лісу.
2. Не можна отруювати навколишнє середовище.
3. Не можна виливати горючі речовини і запалювати їх у лісі. Це може призвести до пожежі.
Адже у природі все – продумано.
- Дорогі друзі! Якщо ви любите свій рідний край, його гори, ліси, степи, луки, поля, річки, ви разом з дорослими зробите все можливе, щоб зберегти їхню красу й неповторність, їхні багатства. Оберігати природу треба нам усім. Кожен з вас чимало може зробити у цій справі.
Послухаємо учнів, які розкажуть про те, як же треба ставитися до природи, дбати про її збереження та примножувати багатства рідного краю, щоб наша планета Земля ніколи не зазнала екологічного лиха.
1. Кожного дня і кожну хвилинку
Оберігаймо всяку звіринку.
Тільки добра їм треба бажати
І намагатись не ображати.

2. Зупинімось – останній є шанс,
Оглянімось – благаємо вас,
Все задумано мудро в природі,
Жити потрібно у мирі і в згоді.
3. Річка хай чиста тече,
Пташеняті підставим плече,
Як зрубаємо дерево – вмить
Поспішаймо хоч два посадить.

4. Полюбімо природу палко,
Не топчімо ногами фіалку,
Зупинімось – останній є шанс,
Ця планета не тільки для нас.

5. Вміймо природу любити,
Кожній стеблині радіти,
В парку, у лісі, над яром.
Цвіту не вирвім задаром,
Гілки не втнім для забави,
Оберігаймо ж усюди
Шлях і стежину у гаю –
Все це окрасою буде
Нашого рідного краю.

6. Ми – діти вкраїнського поля
З блакиті його висоти,
Тому-то нам випала доля:
Не гнутись – до сонця рости.

Шановні діти!
Природа нам – як рідний дім,
Вона усім, як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба дбати.
В природі із добром іди,
Вона ж тобі, як мати.
Й пташки на різні голоси
Співатимуть для тебе.
І в краплях срібної роси
Побачиш чисте небо.
Й віддячить за добро тобі
Земля теплом родинним.
Люби і бережи її,
Будь гідним її сином!

VІІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
- На уроці я дізнався …
- Найбільш мені сподобалося …
- Я дякую …

Реклама – анонс.
Рекламують книги, які допоможуть в підготовці домашнього завдання.
Д.З. – повідомлення про рідкісну тварину. СООБЩИТЬ О БИТОЙ ССЫЛКЕ
Категория: Я и Украина | Добавил: Ната
Просмотров: 3770 | Загрузок: 3
Всего комментариев: 0
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:22:44

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024