Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Суббота, 03.12.2016, 15:51 Гость | RSS  
Рейтинг cайтов
Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com
Это важно!

Новые критерии оценивания (2016 год) СКАЧАТЬ

Нова інструкція щодо заповнення журналу 1-4 класів ВИКАЧАТИ
Коллегам
Категории раздела
математика [27]
рисование [7]
украинский язык и чтение [48]
я и Украина [7]
Основы здоровья [5]
другое [20]
Информатика [3]
английский язык [4]
русский язык [7]
христианская этика в укр.культуре [1]
трудовое обучение [1]
Литературное чтение [3]
этика [1]
Поиск по сайту
Пообщаемся?
 
200
В портфолио!
Для того, чтобы получить сертификат, который подтвердит публикацию Вашего материала на сайте, заполните форму на ФОРУМЕ
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 3218
Новых за месяц: 94
Новых за неделю: 15
Новых вчера: 1
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 2
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 17
Обычных юзеров: 3176

Из них

Парней: 529
Девушек: 2689

У нас в гостях:
Сейчас ищут:
Качество сайта

Каталог webplus.info
Поддержка сайта

продвижение сайта бесплатно

Урок ремонта и отделки стен: декоративная штукатурка своими руками – работа, требующая терпения, аккуратности и мастерства.

Этот сайт защищен «Site Guard»
Главная » Статьи » Уроки » украинский язык и чтение

Урок узагальнення в 4 класі з теми Іменник
Урок – блок
рідної мови в 4 класі.
ТЕМА: ІМЕННИК
МЕТА :
розширити й систематизувати знання учнів про загальне значення і граматичні ознаки іменника;
формувати вміння розпізнавати іменники серед інших частин мови;
правильно вживати іменники у мовленні, вміння аналізувати закріплювати орфоепічні правила;
розвивати мислення, уважність, мовлення;
удосконалювати навички роботи із схемами-опорами, лінгвістичними моделями;
Виховувати бажання самостійно і наполегливо оволодівати багатствами рідної мови, підвищувати мовленнєву культуру.
Обладнання:
Вислови про рідну мову, таблиці словникових слів, опорна схема« Іменник», граматичне лото « Іменник», таблиця « Відмінювання іменників».
ХІД УРОКУ
I. Організація класу
Вчитель Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Учні Ми вам раді, люди добрі,
Вітаємо щиро вас,
Запрошуємо ласкаво
На урок у 4 клас.
II. Актуалізація опорних знань
1.Орфоепічна хвилинка
Прочитайте слова, яка буква пропущена?
гр і м
тра м вай
м е даль
щоде нн о
с и гнал
а к варіум
Назвіть, яке слово зайве? Чому?
1. Каліграфічна хвилинка
і ім ен нн ик
Який співець, поет, який письменник.
Уперше слово відгадав – іменник?
Іменник! Він узяв собі на плечі
Велике діло – визначати речі.
III. Повідомлення теми і мети уроку
1. Лист до учнів
Шановні учні 4- А класу, вітаю вас від імені княгині лінгвістичної країни – МОВИ СОЛОВ’ЇНОЇ. Я радію, що ви вивчаєте мої особливості. І я пишаюся своїми знаннями. Адже я, мої брати і сестри називаємо все: предмети, явища, почуття. Ось погляньте:
світить (що?) сонце, кругом ( хто?) діти. І ліс, і поле, і річка, і море, і хліб, роса, будинки, машини…Мама і тато, дідусь і бабуся, подруга і друг …Любов і радість, сум і тривога . Країни і планети, океани і річки- усе відповідає на питання ХТО? ЩО? Як сонце і вода породжують усе живе на Землі, так і ми живемо мову.
З повагою ІМЕННИК.
2. Вчитель Ми сьогодні потрапимо до лінгвістичної країни.
Лінгвістика вивчає частини мови.
Які частини мови ви знаєте?
3.Читання вірша
Починаємо вивчати
Ми тепер частини мови.
Всіх їх треба добре знати,
Щоб здобувати знань основи.

Перша з них іменник, друзі,
Цю частину люблять дуже,
Бо усе вона назве,
Дасть імення золоте.

Мама, мир і Україна,
Сонце, небо, світ, людина.
Звуки, букви, слово, мова,
Ось частина ця чудова!

3.Розповідь вчителя

Діти! Іменник – велетенська, могутня частина мови. У найбільшому 11 томному Словнику української мови нараховується близько 135000 слів. Половина з них є іменники.
2. Підкресліть іменники у вірші якому ви записали під час каліграфічної хвилинки.
IV. Узагальнення та систематизація знань
1. Бесіда
Що ви знаєте про іменник? ( Діти що затрудняються відповісти на запитання використовують граматичне лото . Додаток
2. Істоти і неістоти
а) Таблиця словникових слів
айстра ярина гектар
сигнал цемент верблюд
океан черговий агроном
механік інженер держава
- Прочитайте слова і поділіть на дві групи
- Доведіть, що завдання виконано правильно
б) - Перед вами є слова, що спільного у них?
( неістоти)
- Допишіть спільнокореневі слова, що назвами
істот.

НЕІТОТИ( ЩО?) ІСТОТИ( ХТО?)
коса косар
кобза кобзар

футбол футболіст
Україна українець
в) Робота в групах, метод «Мозковий штурм»
Замініть речення синонімічними словами і запишіть їх, повторюючи написання словникових слів. ( Діти що затрудняються відповісти на запитання використовують таблицю словникових слів)
Скляний ящик з водою для риб. ( акваріум)
Пташка, яка співає високо в небі.
( жайворонок)
Смолиста маса, якою заливають дороги.
(асфальт)
Жуйна тварина з одним чи двома горбами.
( верблюд)
Колекція засушених рослин. ( гербарій)
Підкресліть іменники, що є назвами істот, визначте рід іменників. Акваріум, жайворонок, асфальт, верблюд, гербарій.

3.Власні і загальні назви
а) Ребуси ( Суми, Рогатин)
- Які іменники є власними назвами? Правило.
б) Дидактична гра « Продовж ланцюжок»
Вам потрібно придумати і записати ланцюжок слів, щоб остання буква була початком першої. Групова робота «Метод інциденту»
I- II група Місто - Ім’я – Прізвище –Вулиця
Рогатин, Наталка, Андрійчук, Корбута.
Нікополь, Ліна, Адамов, Вишнева.
III- IV Сузір’я - Місто - Держава - Ім ’я Море
Касіопея, Ялта, Америка, Анжеліка, Азовське.
Рак, Київ , Венгрія, Яся, Японське.
V. Повторення граматичних ознак іменників
1. Що ви знаєте про число іменників?
Запишіть подані іменники у множині.
Однина Множина
троянда троянди
передача передачі
соловей солов’ ї
товариш товариші
горобець горобці
премія премії
Запам’ятайте! Деякі іменники вживаються тільки в однині.
(показ малюнків)
Одяг, взуття, посуд, м’ясо, сало, молоко.


Зверніть увагу! Іменники, що означають предмети, які складаються з двох однакови частин, вживаються тільки в множині.
( Показ малюнків)
Ножиці, окуляри, шорти, штани.


2. Метод ключових запитань
Визначення роду іменників.
( На дошці записані слова: українець, мова, слово)
- Що спільного ? (іменники, в однині)
- Що відмінного? ( рід)
- Як визначити рід іменників? Правила .
3.Малюнковий диктант
(Учні дивляться на предметні малюнки, називають слова, визначають рід)



х4. Метод « Мозковий штурм»
До поданих слів доберіть антоніми, визначте рід іменників.
День ( ч.р.) ніч( ж.р.)
Друг( ч.р.) ворог(ч.р.)
Карлик(ч.р.) велетень(ч.р.)

Холод(ч.р.) спека( ж.р.)
Будень(ч.р.) свято(с.р.)
5. Фізкультхвилинка
Добре те, що сонце світить,
Добре те, що вітер віє,
Добре те, що ось цей ліс
З нами разом ріс і ріс.
Добре те, що в нашій річці
Тепла не брудна вода.
І мене матуся рідна
До школи проводжа.
Добре гратися на дворі,
Добре вчитися у школі,
Добре плавати в ставу,
Добре те, що Я живу!
VI. Формування понять про відмінювання іменників
1. Поетична сторінка.
- Прочитайте вислови. ( Додаток № 2)
- Яка наша мова?
- Які ви знаєте вірші про мову.
- Які слова часто повторювались?
( слово, мова)
- Що відбувається з цими словами?
( змінюється закінчення)
2. Розповідь вчителя
Слова можуть мати різну форму. Це відбувається тоді, коли змінюється закінчення.
Зміна закінчень називається відмінюванням іменників.
Іменники мають 6 відмінків. Кожен з них відповідає на певне питання. Є крім них, кличний відмінок, який не відповідає на питання. Він використовується у звертаннях.
3. Знайомство з назвами відмінків
(Робота за таблицею « Відмінювання іменників»)
Запис у зошиті, відмінювання слів: мова, слово, хліб.
Виділення закінчень.
Н.в. ( Хто? Що?) мова слово хліб
Р.в. (Кого? Чого?) мови слова хліба
Д.в. ( Кому? Чому?) мові слову хлібу (ові)
З.в. ( Кого? Що?) мову слово хліб
О.в. ( Ким? Чим?) мовою словом хлібом
М.в. (На кому? На чому?)у мові у слові на хлібі(ові)
4. Дидактична гра « Відшукай помилку»
У роботі не жалій (руки).
Хвала( руки), що пахнуть хлібом.
Майстер на всі (рука).
Знання у (руки) не носити.
Метод «ПРЕС»
Я вважаю...
Тому що...
Отже...
Запис речень з виправленими помилками у зошит. Виділення закінчень виділених слів.
5. Самостійна робота
Запишіть речення. Випишіть іменники і розберіть за схемою.
Пахне хліб любов’ю трударів.
Хліб – Що?, неістота, загальна назва, однина, ч.р. , Н.в., підмет.
Любов’ю – Чим?, неістота, загальна назва, однина, ж.р., О.в., другорядний член речення.
5. Хвилинка – цікавинка
Лінгвістична гра « Естафета»
Дітям пропонується записати у колонку слово, що означає:
I група – назви дерев лісу;
II група - назви квітів;
III група – назви фруктових дерев;
IV група – лікарських рослин;
V група – назви свійських тварин;
VI група – назви птахів.
Гра проводиться на швидкість, листок із завданням передається по варіантам. Під час перевірки ураховується правильність написання. Перемагає та команда, яка за короткий час без помилок виконає завдання.
VII. Підсумок уроку
- Діти, мені приємно, що ви всі дружно працювали у Країні лінгвістики. Повторили особливості іменника.
- Я вважаю, що ви зрозуміли величезне значення могутньої частини мови ІМЕННИК.
- Виставлення оцінок.
- Як сонце і вода породжує усе живе на землі, так і ми живемо нашу рідну чарівну мову.
- VII. Домашнє завдання
- Написати твір мініатюру ( за вибором)
- « Подорож іменника» « Мій рідний край»
- « Рідна мова в рідній школі
- ДОДАТОК № 1
- МОВНА ГРА «ГРАМАТИЧНЕ ЛОТО»
- Гра « Граматичне лото» допомагає добре засвоїти матеріал, що вивчається. Кожна картка складається з питання і відповіді, яка на відповідає питанню. Кожен учень отримує таку картку і гра починається. Кожен учень намагається знайти правильну відповідь, з’єднати стрілочками питання і відповідь.
-
- ІМЕННИК
Запитання Відповідь
Які слова називаються іменниками? Іменники мають 6 відмінків. Кожен з них відповідає на певне питання. Є крім них, кличний відмінок, який не відповідає на питання. Він використовується у звертаннях.
Як визначити рід іменника? Іменник – це частина мови, що означає назву предмета і відповідає на запитання Хто? Що?
Які іменники вживаються тільки в однині або в множині? Іменники належать до одного із родів.
Іменники, до яких можна підставити слова:
Він мій – чоловічого роду;
Вона моя – жіночого роду;
Воно, моє – середнього роду.
Скільки відмінків мають іменники? Зміна закінчень називається відмінюванням іменників або змінною за відмінками.
Що називають відмінюванням іменників? В однині: молоко, цукор, мудрість, добро, милосердя, сало.
У множині: шорти, штани, ножиці, дрова, Суми.
-
-
-
- Назвати відмінки та питання до них
-
Відмінок Допоміжне слово Питання Приклад
Називний є Хто? Що? книга
Родовий немає Кого? Чого? книги
Давальний дати Кому? Чому? книзі
Знахідний бачу Кого? Що? книгу
Орудний милуюся Ким?Чим? книгою
Місцевий знаходжуся У кому?У чому? у книзі
Кличний книго
-
-
- Додаток № 2
- Вислови, вірші та прислів’я про мову
- * Вивчайте, любіть свою мову. ( В. Сосюра)
-
- * У кожній мові, в кожнім слові краси майбутнього шукай. ( М.Рильський)
-
- * Мова твоя ніжна і грізна, земле моя, Україно.
-
- * Мово рідна! Яка твоя сила, звуки рідної твої золоті.
-
- *Любімо рідну мову, бережімо і плекаймо її, як сестру, як матір, як власних дітей.
-
-
- Мова кожного народу
- Неповторна – і своя;
- В ній гримлять громи в негоду
- В тиші тьохкіт солов’я.
- На своїй природній мові
- І потоки гомонять,
- Зелен клени у діброві
- По кленовому шумлять.
- Солов’їну, барвінкову,
- Колосисту на віки
- Українську рідну мову
- В дар дали мені батьки.
- ( В.Лучук)
-
- Це матері мова. Я звуки твої
- Люблю, наче очі дитини…
- О мова вкраїнська!.. Хто любить її,
- Той любить мою Україну.
- ( В.Сосюра)
-
-
Мова рідна! Світлоносна! Ти – як море – безконечна, глибинна, могутня.
- Котиш і котиш хвилі своїх слів, і нема їм кінця, немає краю. І не вистачить життя, аби переплисти твій мовний океан.
- Бо ти є вічність.
- Ти є Правда, Добро і Краса народу нашого.
- Тож такою і будь вічно, мова рідна!
-
-
Категория: украинский язык и чтение | Добавил: INNA4886 (15.08.2013) | Автор: Інна Лебедєва
Просмотров: 1774 | Комментарии: 3
Всего комментариев: 3
avatar
0
1
Дякую шановна, Інно Анатоліївно, за чудовий змістовний конспект! Різні види робіт на уроці та різноманітні дидактичні ігри зробили цей урок для наших діток надзвичайно цікавим! Бажаю успіхів!


Сертифікат відправлено
avatar
0
2
Лидия, спасибо Вам за добрые слова и  сертификаты. Вот только сертификата на урок "Іменник" я не могу найти. Помогите.Спасибо.
avatar
0
3
Инна Анатолиевна, вот сертификатик!  ЗДЕСЬ
avatar
Рассылка!
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:15:51

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
Начальная школа

«Методичний портал»

Информатика

«Методичний портал»

Мои сайты
Сайт 2-Б

КОПИЛОЧКА Рудаковой Лидии

Наша погода
Новотроицкое 
Календарь
Календар України
Регистрация сайта
Перейти на страницу каталогов

Учительский портал

ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК

Банк Интернет-портфолио учителей


Образовательные ресурсы для школьников и педагогов, выдача сертификатов, сайты учителей, скачать презентацию на сайте, уроки, планы, конспекты урока
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК_2016