Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Четверг, 25.04.2024, 02:29 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
математика [27]
рисование [8]
украинский язык и чтение [48]
я и Украина [8]
Основы здоровья [5]
другое [20]
Информатика [3]
английский язык [4]
русский язык [7]
христианская этика в укр.культуре [1]
трудовое обучение [2]
Литературное чтение [4]
этика [1]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » Уроки » Основы здоровья

Домашня аптечка. Користування ліками домашньої аптечки
Тема. Домашня аптечка. Користування ліками домашньої аптечки (йод, бинт тощо).
Мета: вивчити правила безпечного поводження з ліками, закріпити знання з правил поводження з вибухонебезпечними і пожежонебезпечними предметами; розвивати пам’ять, увагу та мислення учнів; виховувати почуття відповідальності.
Обладнання: жетони, пам’ятка, презентація, фізкультхвилинка, ілюстрації, анаграми, тема, роздатковий матеріал, відео, пам’ятка.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
I. Організація початку уроку.
1. Привітання.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Тож і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
2. Перевірка готовності до роботи.
- Подивіться, щоб у вас на партах було все необхідне для уроку.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
- Діти, на минулому уроці ви вивчали тему про вибухонебезпечні і пожежонебезпечні предмети. Давайте повторимо.
1. Робота над ситуацією.
- Зараз уважно послухайте ситуацію.
Мама вранці йшла на роботу і сказала синові: «Не бери до рук сірники.» Але хлопчик забув про мамин наказ. Він ще не знав, що вогонь може бути злим.
Хлопчик дістав сірника і почав черкати ним по коробці, як це робила мама. Він грався, поки не обпік пальці. Малюк скрикнув від болю і впустив сірника. Вогник зачепив папірець на підлозі. Потім папірець перекинувся на фіранку. Загорілися дерев’яні меблі і підлога. Хлопчикові стало страшно. Дим заважав йому дихати, щипав очі. Хлопчик сховався під ліжко. Та вогонь і дим знайшли його й там. Хлопчик кашляв, кричав, плакав від болю.
- Чи послухався хлопчик маму? (ні)
- Чи правильно зробив хлопчик? (ні)
- Що йому потрібно було зробити? (вибігти з квартири і покликати на допомогу)
- На який номер йому потрібно було зателефонувати? (101)
2. Гра «Так чи ні».
- Діти, у вас на партах лежать червоні і зелені карточки. Я вам буду читати речення, а ви, якщо правильно, піднімаєте зелену карточку, якщо ні - червону.
1) Можна гратися сірниками, запальничками. (-)
2) Не вмикати електроприлади, коли відсутні вдома дорослі, а ти не знаєш, як ними користуватися. (+)
3) Перш ніж вийти з дому, увімкнути всі електричні прилади. (-)
4) Коли виникає пожежа, треба самому намагатися гасити полум’я. (-)
5) У разі пожежі телефонуй «101». (+)
6) Якщо по дорозі до школи ти знайдеш невідомий предмет, то заховаєш, а йдучи зі школи, забереш. (-)
3. Робота за пам’яткою.
- А зараз. Давайте повторимо правила поводження з небезпечними предметами.
Правило 1: Не грайся з аерозольними балончиками.
Правило 2: На небезпечних предметах поміщають застережні знаки, ознайомтесь з ними.
Правило 3: Якщо ти побачив такий предмет, не підходь до нього близько, не бери його в руки. Від найменшого дотику до нього може статися вибух величезної сили.
Правило 4: Якщо ти виявив вибухонебезпечний предмет, повідом дорослих та зателефонуй до міліції за номером 101.
4. Робота з малюнками.
- На парті ви бачите малюнки. А поряд з ними пусті кружечки. Біля кожного предмета запишіть у кружечках відповідну букву, як треба користуватись цими предметами.
(А) – приймати тільки з дозволу дорослих або за призначенням лікаря.
(Б) – оберігати від вогню.
(В) – користуватись обережно, щоб не розбити.
(Г) – не чіпати, не відкривати, не нюхати, не користуватись.
- Які ж ви поставили букви і чому?
III. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, вам потрібно розгадати анаграму, а правильна відповідь це тема нашого уроку.
адяшонм
4175263
такпаче
3162754
- Тож темою нашого уроку є «Домашня аптечка».
IV. Первинне сприйняття і осмислення матеріалу.
- Діти, згадайте, який мультик про відомого лікаря є? (Лікар Айболит)
- Так, саме лікар Айболит.
1. Проблемне питання.
- А хто ще і кого лікував у мультику? («Малюк і Карлсон») Чим Малюк лікував його і чим Карлсон хворів.
- Чи допомогло це йому?
- А зараз давайте подивимось фрагмент цього мультфільму.
2. Перегляд відео.
3. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
- Діти. А чи є у вас вдома аптечка?
- Що в ній є?
- Для чого ці ліки?
- Чи можна користуватися ліками без дозволу батьків? Чому?
Отже, аптечка є вдома у кожного. Для домашньої аптечки потрібно виділити окреме постійне місце. Основні вимоги: подалі від тепла, світла і маленьких дітей. Не розміщуйте аптечку у ванній кімнаті – там, зазвичай, підвищена вологість. Розділіть аптечку на кілька відділень: ліки для внутрішнього вживання, для зовнішнього вживання, а також для інших предметів. Дотримуйтесь вказівок, щодо зберігання препаратів, якщо їх необхідно зберігати у холоді – тримайте у холодильнику (на окремій полиці, або у спеціальній коробці). Рідкі лікарські засоби, які містять антибіотики, вітаміни, глюкозу, сироп, настої та відвари з лікарських трав, краплі для очей, слід зберігати в холодильнику, не допускаючи їх заморожування. Цими лікарськими засобами не слід запасатися. Якщо ліки необхідно зберігати у темному місці – обгорніть кілька разів темним папером. При збереженні лікарських препаратів необхідно точно дотримуватися умов збереження, зазначених в анотації або на упаковці (наприклад, зберігати за визначеної температури, у захищеному від світла місці тощо). Після закінчення терміну збереження лікарських препаратів їх необхідно викинути і замінити новими. Прострочені ліки можуть, по-перше, викликати зворотний вплив, а по-друге, ними можна отруїтися.
- Діти, тож які основні вимоги до зберігання аптечки? (Основні вимоги: подалі від тепла, світла і маленьких дітей.)
- Чого потрібно дотримуватись при збереженні лікарських препаратів? (При збереженні лікарських препаратів необхідно точно дотримуватися умов збереження, зазначених в анотації або на упаковці (наприклад, зберігати за визначеної температури, у захищеному від світла місці тощо))
- Що треба зробити після закінчення терміну збереження лікарських препаратів? (Після закінчення терміну збереження лікарських препаратів їх необхідно викинути і замінити новими.)
- Чи можна вживати прострочені ліки? Чому? (Ні. Прострочені ліки можуть, по-перше, викликати зворотний вплив, а по-друге, ними можна отруїтися.)
4. Гра «Асоціативний кущ.»
- Діти, напишіть на листочку, що ви покладете в аптечку для себе. А потім ми перевіримо і повісимо на дошку.
5. Практична робота. (Збір аптечки)
- Діти, у мене є аптечка, ми подивились теоретично, що в ній повинно бути, а тепер давайте складемо практично.(є різні непотрібні предмети,а діти повинні визначити, що потрібно, а що ні: олівець, ручка, гумка, клей та інше.)
6. Складання пам’ятки.
- А зараз, давайте складемо з вами пам’ятку.
- Як часто потрібно переглядати термін придатності ліків? (Раз у півроку, або й частіше, переглядайте терміни придатності ліків у домашній аптечці.)
- Чи можна вживати ліки, термін придатності яких закінчився? (Ніколи не вживайте ліків, термін придатності яких минув.)
- Що потрібно зробити з ліками, якщо виникають сумніви щодо кольору, запаху? (Якщо виникають сумніви щодо кольору, запаху – не ризикуйте своїм здоров’ям, такі ліки краще викинути.)
- Чи треба поповнювати аптечку? (Регулярно поповнюйте свою домашню аптечку, аби раптове нездужання не застало вас зненацька.)
- Чи можна купувати багато ліків про запас? (Не купуйте ліки «про запас».)
- Чи можна залишати ліки на сонці? (Не залишайте ліки на сонці.)
- А зараз давайте прочитаємо всі правила.
- Молодці. Ось ми з вами і склали пам’ятку.
- Що ж треба знати вам з пам’ятки?
- Зараз я кожному роздам ці правила, а ви їх вдома вклеїте у зошит.
7. Фізкультхвилинка.
8. Розповідь вчителя.
- Причини отруєння лікарськими препаратами: вживання після закінчення терміну зберігання, самолікування, передозування, індивідуальна чутливість.
Ознаки отруєння лікарськими засобами:
• Сонливість, млявість при отруєнні снодійними препаратами і транквілізаторами.
• Блідість шкірних покривів і слизових оболонок, занепокоєння, тремтіння, нерівномірний пульс при отруєнні адреналіном.
• Сухість і печіння в роті, захриплість, спрага, утруднене ковтання, частий пульс, суха шкіра, марення, галюцинації.
- Велике значення має час прийому ліків. Деякі природні та синтетичні лікарські препарати, прийняті після їжі, можуть або зовсім втратити свої властивості, або частково за рахунок прямої взаємодії зі складовими частинами їжі. Іноді ж навпаки - лікарський ефект може підвищитися.
- Як правило, ліки запивають водою і лише при певних показаннях - для попередження подразнення слизової оболонки шлунка - мінеральними водами або ж молоком. Приймати лікарські препарати потрібно навсидячки або навстоячки. Ні в якому разі не в горизонтальному положенні, оскільки ліки можуть «прилипати» до стравоходу і там вже через 10 хвилин руйнуватись. Якщо ви приймаєте декілька препаратів, то краще робити інтервал між їх прийомами в 10-15 хвилин і запивати теплою водою.
- Отже, які причини отруєння лікарськими препаратами? (вживання після закінчення терміну зберігання, самолікування, передозування, індивідуальна чутливість.)
- Чим звичайно запивають ліки? (водою)
V. Узагальнення й систематизація знань учнів.
1. Тест « Так чи ні».
1) Не розміщуйте аптечку у ванній кімнаті (+)
2) Розміщуйте аптечку на сонці і ближче до маленьких дітей (-)
3) Слід запасатися лікарськими засобами (-)
4) Після закінчення терміну збереження лікарських препаратів їх необхідно викинути і замінити новими (+)
5) Рідко поповнюйте свою домашню аптечку (-)
6) ліки запивають водою (+)
7) приймати ліки треба в горизонтальному положенні (-)
8) якщо ви приймаєте декілька препаратів, то краще робити інтервал між їх прийомами в 5-6 хвилин і запивати теплою водою (-)
VI. Підсумок уроку.
1. Підсумкова бесіда.
- Діти, тож чого ми сьогодні навчилися з вами на уроці?
- Що ви найбільше запам’ятали?
- Про що нового дізнались? Чого навчились?
2. Домашнє завдання.
- Діти, вдома вам потрібно буде вивчити пам’ятку.
Категория: Основы здоровья | Добавил: stratulat (18.02.2013) | Автор: Валентина Николаевна Стратулат E
Просмотров: 2811 | Комментарии: 2
Всего комментариев: 2
avatar
0
2 El_solo • 22:31, 28.02.2013
Познавательно!  happy
avatar
0
1 Лидия • 22:00, 19.02.2013
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:02:29

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024