Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Суббота, 20.04.2024, 07:20 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
математика [27]
рисование [8]
украинский язык и чтение [48]
я и Украина [8]
Основы здоровья [5]
другое [20]
Информатика [3]
английский язык [4]
русский язык [7]
христианская этика в укр.культуре [1]
трудовое обучение [2]
Литературное чтение [4]
этика [1]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 1
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » Уроки » математика

Ознайомлення з частинами.
Тема. Ознайомлення з частинами.
Мета: ознайомити дітей з утворенням, читанням та записом частин, навчити порівнювати частини та розв’язувати задачі на знаходження частини від числа; розвивати логічне мислення, увагу, творчу уяву; виховувати любов до математики, товариськість, сприяти вихованню здорового способу життя.
Обладнання: девіз, меню, приклади для «Математичного салату», ілюстрація піцци та її частин, записи частин, смужки, ілюстрації прапорів, короткий запис задачі, картки для гри.
Тип уроку: комбінований.
Форма проведення: урок у математичному кафе.

Хід уроку
I Організація класу.
1. Привітання:
2. Перевірка готовності до уроку.
II Мотивація навчальної діяльності.

1. Повідомлення теми та мети уроку:
- Сьогодні ми проведемо незвичайний урок - урок в математичному кафе, яке працює під девізом:
«Ширше двері відкриваємо розуму й сміливості, естафету передаймо творчості й кмітливості!»
- Ми скуштуємо різні страви у вигляді математичних завдань, дізнаємось багато нового та цікавого, розв’яжемо приклади, задачі. Для того, щоб отримати яку-небудь страву, треба розв’язати завдання.

III Актуалізація опорних знань учнів:
1. Каліграфічна хвилинка
- Діти, відкрийте ваші зошити та запишіть число, класна робота.
Першою в нашому меню є страва «Салат «Числобус». Я читатиму вам цікаві повідомлення про кулінарні рекорди, а ви повинні записати каліграфічно і правильно тільки числа, які будуть зустрічатися. Увага!

• Своєрідно вирішили відзначити 100-річний ювілей Ейфелевої вежі в Парижі власники одного з готелів. 5 кухарів готелю спорудили велетенську копію вежі з… шоколаду. Її висота склала 720 сантиметрів.
• Найбільшу в світі шоколадку виготовили американська фірма. Її вага склала 2 тони, довжина 14 метрів.
• В тому ж році випекли торт велетенських розмірів в Індонезії. Кондитери країни протягом 63 днів працювали над створенням цього солодкого гіганта. Висота торта дорівнювала 23 метри 68 сантиметрів. Для виготовлення чудо-торта знадобилося майже 380 кг цукру, 2 тонни горіхів та інших продуктів.
2. Гра «Математичний салат» (усний рахунок)
Математичне кафе пропонує нам дуже незвичайний салат – в ньому перемішані і овочі, і фрукти. Та щоб нам було смачно треба розкласти їх на дві тарілки: салат овочевий і салат фруктовий. Беручи овоч або фрукт, треба розв’язати приклад.




IV Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення вчителя+демонстрація
(Учні виконують практично з роздатковим матеріалом).

- Давайте ж зараз замовимо головну страву. А головна страва математичного кафе - це міцні знання.

- Італія - країна, в якій з’явилася всім відома і улюблена страва -піца. Воїни Персидської імперії, які звикли багато часу проводити в походах, на своїх плоских щитах готували особливий різновид хліба, на який клали сир, шматки фруктів.. ми і зараз з великою насолодою ласуємо смачною піцою.

- Подивіться, у мене є одна велика піцца. До мене в гості прийшли 3 подруги. Як же мені вчинити?
- Я господиня, значить, відріжу собі побільше ... (Розділити піццу на нерівні частини).
- Чи правильно я зроблю? Чому? Як потрібно вчинити?
- Так, щоб нікого не образити, треба розрізати піццу на 4 рівні частини.
- Спочатку навпіл. Скільки частин утворилося? (Дві)
- Що можна сказати про частини, що утворилися? Які вони? (рівні)
-Ціла піцца – це 1, а кожна з половинок – половина або ½
(тому що утворилось дві половинки). Запис на дошці.
- Потім я кожну половинку розріжу на дві рівні частини.
- Скільки тепер всього утворилося частин? (4 частини)
- Які вони? (рівні)
- Одна така частинка в математиці називається чверть (четверта частина) або ¼ . (Запис на дошці)
- А що б було, якби ми поділили піццу не на 4 частини, а на 5 рівних частин? Давай подивимось.
Кожний шматок піцци – це 1/5 від цілої піцци –п’ята частина.
Можна ділити і на 6, і на 8 рівних частин. При кожному діленні утворювалось би 1/6 або 1/8 частина.
На дошці – записи частин: ½, ¼, 1/5, 1/6, 1/8.
- Ось так у математиці записують частини. Число під рискою показує, на скільки рівних частин ми розділили предмет, а над рискою - скільки таких частин взяли. Запишіть.
- Давайте повторимо, що означає число під рискою?
- Що означає число над рискою?

- Тепер ти знаєш, що таке частини і як вони утворюються.
Але можна ділити не лише сир, а й все що завгодно. Наприклад, апельсин, лимон, торт, кавун.
- Отже, для того, щоб знайти половину числа його треба поділити на 2, для знаходження третини – поділити на 3, для знаходження чверті – поділити на 4.

2. Практична робота
- У вас на партах лежать 2 смужки.
Виміряйте довжину кожної смужки. (8 см)
- Що ви можете сказати про довжину смужок? (вони однакові)
- Зігніть першу смужку навпіл. Виміряйте довжину половини смужки. (4 см)
- Чому дорівнює четверта частина другої смужки? ( 2 см)
- Порівняйте частини: ½ і ¼. Яка частина більше? Який знак між ними поставимо?
½ > ¼
IV Закріплення вивченого матеріалу.
- На скільки гарно ви засвоїли «Головну страву» математичного кафе перевіримо наступною вправою.
1. Практична робота
- Ви не пожалкуєте, якщо скуштуєте смачний математичний торт «Подумай». А тортом буде ось така вправа.


- Яка частина прапора Росії синя? (1/3)
- Яка частина прапора Австрії зафарбована білим кольором? (1/3)
- Яка частина прапора України жовта? (1/2)
- На яких прапорах однакові частини зафарбовані червоним кольором?
- Яка частина прапору Маврикія зелена? (1/4)
- На якому прапорі зафарбована жовтим кольором найбільша частина? (України)

3. Робота з підручником (робота над задачею)№983
- Як і на всіх гостинах на закуску подають десерт. От і ми скуштуємо математичний «Десерт Задачний»
- Відкрийте підручник на с.142, задача №983.
- Прочитайте уважно задачу.
- Про що йде мова в задачі?
(Про дерева – яблуні та груші.)
- Що питається в задачі?
(Скільки в саду разом яблунь і груш?)
- Чи можемо ми одразу дати відповідь на питання задачі? Чому?
(Ні, тому що ми не знаємо скільки яблунь і скільки груш в саду.)
- Знаючи, скільки в саду всього дерев і що 1/3 дерев – яблуні, що ми дізнаємось?
(Скільки в саду яблунь.)
- Знаючи, скільки всього дерев в саду і що ¼ дерев – груші, що ми взнаємо?
(Скільки всього груш в саду)
- Знаючи скільки всього яблунь і скільки груш, що ми взнаємо?
(Скільки в саду разом яблунь і груш)
- Тож чи дали ми відповідь на питання задачі?
(Так, дали.)
- Що дізнаємось в першій дії? Якою дією?
(Скільки в саду яблунь дією ділення)
- Що дізнаємось в другій дії? Якою дією?
(Скільки в саду груш дією ділення)
- Що ми дізнаємось в третій дії? Якою дією?
(Скільки разом яблунь і груш в саду дією додавання)
- Запишіть план розв’язку задачі в зошити.

План розв’язування
1) Скільки в саду яблунь?
2) Скільки в саду груш?
3) Скільки в саду разом яблунь і груш?

Розв’язування задачі:
1) 60 : 3 = 20 (дерев) - яблунь
2) 60 : 4 = 12 (дерев) - груш
3) 20 + 12 = 32 (дерева)
Відповідь: в саду яблунь та груш 32 дерева.
4. Гра «Ми ділили апельсин»
Ну і на останок «Фрукти у подарунок»
- Учасникам роздаються картки із зображенням предметів та частин, учні повинні відшукати відповідну картку. Хто перший виконав завдання, той і виграв.

V Підсумок уроку
1. Підсумкова бесіда.
- Щоб піти з кафе, нам потрібно розрахуватися:
Вправа « Незакінчене речення…»
- На сьогоднішньому уроці ми вивчили…
- Виконували такі завдання:…
- Найбільш мені сподобалось…
- Важко було…

2. Домашнє завдання

Источник: http://mykids.ucoz.ru/publ/12-0-0-0-1
Категория: математика | Добавил: stratulat (18.02.2013) | Автор: Стратулат Валентина Миколаївна E
Просмотров: 4474 | Комментарии: 2
Всего комментариев: 2
avatar
0
2 El_solo • 22:30, 28.02.2013
Спасибо за интересный урок!
avatar
0
1 Лидия • 21:59, 19.02.2013
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:07:20

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024