Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Четверг, 28.03.2024, 21:34 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
математика [27]
рисование [8]
украинский язык и чтение [48]
я и Украина [8]
Основы здоровья [5]
другое [20]
Информатика [3]
английский язык [4]
русский язык [7]
христианская этика в укр.культуре [1]
трудовое обучение [2]
Литературное чтение [4]
этика [1]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 1
Новых за неделю: 1
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » Уроки » я и Украина

В гостях у природи

                       Українська мова

                 В гостях у природи

Зінтегровано зміст навчальних предметів: українська мова, природознавство.

Мета: розширювати і поглиблювати знання учнів про речення, їх види, розвивати вміння складати речення, знаходити головні слова у реченні, удосконалювати вміння встановлювати зв*язок між словами у реченні за допомогою питань; розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, добирати заголовок до тексту, розвивати мовне чуття,  творчі здібності, мислення, поповнювати словниковий запас, поглиблювати знання дітей про тварин, виховувати любов до природи.

Обладнання: таблиці, малюнки будиночків тварин, малюнки тварин, гасло уроку, картки із завданнями, слайди до гри «Загубилось головне слово у реченні», гомін пташок, музика до фізхвилинки.

 

                                     Хід уроку

І. Організація класу.

 «Розминка» Налаштування на роботу.

Доброго Ранку!

Доброго дня!

Говорите ви і говорю вам я!

Сьогодні у нас незвичайний урок

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.

Тож сядьте рівненько, будьте уважні,

Щоб працювати нам було неважко!

 

ІІ. Повідомлення теми уроку.

Діти, на сьогоднішньому уроці ми побуваємо в гостях у Природи, повторимо вивчене про речення.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

« Мозковий штурм»

Що ви будете знати після сьогоднішнього уроку?

(Жодна думка не заперечується)

Навіщо це знати?

Тож гаслом нашого уроку хай будуть слова « Красу рідної природи розуміти серцем вчись».

Яке це речення за метою висловлювання?

( Спонукальне, окличне)

Ітак, ми вирушаємо до лісу. ( Звучить спокійна музика).

 

ІV. Закріплення вивченого.

Ось і перший будиночок. Але ми не можемо ввійти, бо щоб отримати дозвіл відчинити двері, ми маємо виконати бажання господаря і провести каліграфічну хвилинку.

Пропишемо склади  та буквосполучення:

дь    мі    вед

Назвіть склади.

Введіть їх у слово.

От ми і відчинили двері, і перед нами господар дому. Хто це?

( Ведмідь)    ( Малюнок)

Діти, що ви знаєте про слово ВЕДМІДЬ?

( Словникове)

Як перевірити правопис словникових слів?

( По орфографічному словнику)

2.Запишіть це слово у зошит.

Ведмедик пропонує записати ще кілька словникових слів, які він вчився писати в Лісовій школі.

3.Слайди із словами:  вер.сень, вул..ця, г.рой, д.ктант.

4. Самоперевірка слів ( із слайдів)

5. Складіть речення зі словом ведмідь.

( Взимку ведмідь спить у барлозі.)

Яке це речення за метою висловлювання? ( Розповідне)

6. Робота в групах.

І група. Побудуйте і запишіть питальне речення до змісту даного.

ІІ група. Складіть загадку.

  Хто це? Підкажи мені.

І прокинутись невзмозі.

Взимку спить цей звір в барлозі.

Смокче лапу уві сні.

ІІІ група. Записати складене речення у зошиті коментовано

( Один учень пише біля дошки).

Підкреслити головні слова у реченні.

7. Ведмедик дякує за допомогу, за гарну роботу. Ми підемо далі лісовою стежиною.

Ось іще один мешканець лісу, здогадайтесь хто він?
                   
                  
                   
Загадка.
                   

                    В лісі вогник рудуватий
                    Шишки лускає завзято.

                                      
(Білка)

8. Білочка пропонує попрацювати в групах і виконати завдання. Але спочатку давайте повторимо правила роботи в групі.

……………………………………………..

 

І група. 

Скласти віршик, підкреслити головні слова у реченнях.

             не вернеться назад.

             гуляє листопад.

              Уже в саду осінньому

             І літо не повернеться

ІІ група.

Робота з деформованими реченнями.

Дібрати заголовок, підкреслити головні слова у реченні.

Золота, настала, осінь

Гриби, на, ростуть, узліссі.

Відлітають, у, краї, птахи, теплі.

 

ІІІ група.   Встановити зв*язок між словами у реченні, підкреслити головні слова.

……………………………….

 

ІV група.

Записати текст, дібрати заголовок.

Жовтокоса чарівниця осінь примчала у ліс. Торкнулася чарівною паличкою верхівок дерев. На землі рясніє барвистий килим. Чудово навкруги!

( Осінь. Золота осінь. Чарівниця осінь.)

Підсумок.

Так яка пора року осінь? ( Складання асоціативного куща)

 

осінь

            Золота                        чарівна    

 

         багата                                      багряна

 

9. Фізхвилинка.   ( пісенька про осінь) ( Діти співають і танцюють)

 

Діти, розкажіть, як зимують деякі тваринки у лісі.

10. « Мікрофон»

1-Й учень:

Ведмідь – спить у барлозі .    ( слайд)

Їжак – спить у норі.                   ( слайд)

Дикі бджоли – зимують у дуплі.   ( слайд)

- Чи знаєте ви цю тваринку? ( на слайді коник – стрибунець)

- До якої групи тварин належить коник – стрибунець? ( комахи)

- Як зимує коник – стрибунець?

   «Мікрофон» 

2-й учень.

«Коник – стрибунець зимує в мурашнику. Пізньої осені мурахи вкладають малих мура шат спати. Але малеча пустує, грається, вередує. Тоді старі мурахи кличуть коника – стрибунця, щоб він зіграв колискову. Під лагідну мелодію всі засипають.

11. – Ой, чий то гомін чути?  ( запис пташиних голосів)

( Інсценізація казки «Птахи всі голодом намлілись»)

Гуляють білі сніговиці,

Тріщить мороз. Гудуть вітри.

Сидять зажурені синиці,

І повзики, і снігурі…

Зима, зима… Не те, що влітку –

Біліє далич снігова,

І на малесеньку чечітку

Колючий острах навіва.

Дзьобатий дятел працьовито

У кору стука - не дріма.

Але тепер йому не літо –

Кругом зима, кругом зима.

 

 

Синиця. 

Скільки тут пташок співало

Веселилося щодня,

Коли сонце пригрівало

І літала комашня.

Я одна тоді бувало,

Не хвалюся задарма,

За добу комах з*їдала,

Скільки важила сама.

Горобчик.

Всю весну і ціле літо ми

Скрізь дбали про врожай.

Хай стогне важко віхоло –

Ми любим рідний край!

 

Ворона.

Ой було! Ой було!

Всюди зелено цвіло!

Хто працює, а не спить,

Досхочу міг їсти й пить.

Сили в крилах не жаліла

Кожна пташка, ой, люлі!

І комах, і гусінь їла

На зеленому гіллі!

 

Дятел.

Пробудивсь на зорі –

Застрибав по корі,

Де сховався жучок,

Короїд – черв’ячок…

Лиш прицілився – стук – стук!

І вже в дзьобі жук.

А тепер кругом зима

Їжі доброї нема.

Щиглик.

Не чути свисту – щебету

У рідному краю.

Невже звикать до шепоту

В пташиному роду?

 

Чечітка.

Я, що звуть мене Чечітка,

Буду в щиглика за свідка.

Чи не ми трудились чесно –

Вздовж і вшир, і перехресно

Облітали гай і ниви,

Берегли сади й посіви

Он погляньте. В тому домі

Школярі живуть знайомі.

Що не раз мене, Чечітку,

Годували навіть влітку.

Тож пошлімо до них синицю,

Всього птаства представницю,

А вона метка на слово-

Все налагодить чудово!

 

Усі птахи.

Правда, правда, хай синиця

Буде наша представниця!

 

Діти.

Глянь туди !   А що?

Пташки!

А чому Синиця йде до школи навпрошки?

Треба зупиниться – розпитаймо, у чім річ?

 

Синиця.

Птахи всі голодом намлілись –

Така зима, така зима!

Оце б у вирій полетіти –

Так Батьківщини ж там нема!

 

Діти

Зачекайте, друзі!

Певно важко день і ніч

Порпатись в галуззі!

Їжі мало, бо скоро зима!

Годівниці ж недарма

Всі ми майстрували.

Заготовили кормів ми для вас чимало:

Є насіння бур*янів, є зерно у школі…

Різних ягід є і крихт – всього є доволі.

 

Діти виносять годівничку.

                Ми ладнали годівниці,

               Для горобчика й синиці

               Для малого снігурця

             Крихт насиплемо й пшонця.

 

Прилітайте друзі милі,

Не лякайтесь заметілі!

 

Де і як зимують пташки? ( Селяться поблизу людей, які готують їм годівниці та підкормлюють взимку, інші – відлітають у теплі краї)

12. - Діти. А ось іще один будиночок у лісі. Чий він?

В лісі тваринка живе полохлива,

Добра, пухнаста та дуже ляклива.

Вушка вона притискає свої,

Шурхіт усякий лякає її.                          

 ( Зайчик)

А чи спить зайчик взимку?

Як він готується до зими?

Зайчик пропонує пограти у гру

«Загубилось головне слово у реченні»

( на слайдах речення)

Записати речення, вставити пропущене головне слово, підкреслити головні слова у реченні.

На струнких ялинках стрибали … .  ( білки)

Високо в небі … журавлі.    ( летіли)

Цілий день … працює у гаю. ( дятел)

Низько над землею … хмари. ( пливуть)

V. Підсумок.

- Чи здійснились очікування?  Що навчилися робити?

- Про що нове дізналися?

Як треба ставитися до природи? До тварин?

Складіть спонукальні речення – відповіді на два останніх питання.

( Діти, оберігайте природу рідного краю!

Допомагайте птахам і тваринам взимку.)

Які ці речення за метою висловлювання?

Категория: я и Украина | Добавил: Лидия (07.01.2011)
Просмотров: 2352
Всего комментариев: 0
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:21:34

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024