Тема: Хто такі риби? Де вони живуть? Мета: Освітня: Ознайомити учнів з відмінними ознаками риб, з особливостями їх будови. Формувати уявлення учнів про різноманіття навколишнього середовища. Розвивальна: Розвиток ключових компетентностей:соціальної, здоров’я зберігаючої, самоорганізаційної, саморозвитку та самоаналізу,інформаційно – пізнавальної, комунікативної Розвивати уміння порівнювати та узагальнювати отримані знання. Сприяти розвитку уваги, пам’яті учнів, вмінню міркувати: аналізувати, зіставляти, порівнювати і виділяти головне. Сприяти формуванню універсальних учбових дій учнів, особистісних, пізнавальних, комунікативних. Виховна: Виховувати позитивний настрій на навчання і бажання вчитися. Прищеплювати інтереси і любов до природознавства як до навчального предмету. Виховувати акуратність та організованість, дисципліну. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Форма уроку: урок-подорож. Методи: технологія діяльністного методу. Форма роботи: індивідуальна, колективна, фронтальна. Обладнання: роздатковий матеріал, презентація, дошка, аудіо записи.
План уроку І. Етап організації, мотивації діяльності. ІІ. Етап цілепокладання. 1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку; мотивація навчальної діяльності. 2. Визначання очікуваних результатів. ІІІ. Етап цілереалізації. 1. Відтворення й корегування опорних знань, умінь та навичок. 2. Відкриття нових знань. 3. Фізкультпауза. 4. Узагальнення й систематизація учнями результатів роботи. IV. Етап рефлексії. 1. Підведення підсумків уроку. 2. Рефлексія. 3. Цінування.
Хід уроку І. Організаційний момент, мотивація діяльності. (Ціль: перевірка готовності учнів до уроку, створення позитивного настрою класу, спонукання до отримання нових знань, організація уваги учнів.) Я дарую щастя тобі, Ти даруєш щастя мені, Ми даруємо щастя усім. Діти, життя – це дивовижне та найцікавіше явище природи. Саме природа перетворила колись пустельну і похмуру планету Земля в багатобарвний і багатозвучні світ. Всюди кипить життя - в спекотних пустелях і у вічних снігах, на суші, у повітрі та у воді. ІІ. Цілепокладання. 1. Повідомлення теми, мети.
А про що ми зараз будемо говорити ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку. (Загадка про риб) Діти, про що піде мова на цьому уроці? Яка тема уроку? Сьогодні ми вирушаємо у підводну експедицію на батискафі. Для спостереження за рибами, вивчення їх будови та визначення характерних ознак. Наша експедиція буде проходити під девізом: «Спостерігай і захоплюйся, вивчай та бережи». Як ви його розумієте? 2. Визначення очікуваних результатів. Що ви очікуєте від експедиції? ІІІ. Цілереалізація. 1. Відтворення і корегування опорних знань, умінь та навичок. Створення проблемної ситуації. Діти, подивіться, як багато мешканців морських глибин ми зустріли. А чи всі вони є рибами? Щоб точніше відповісти на це питання треба ознайомитися із побудовою та характерними ознаками риб. 2. Відкриття нових знань. Моделювання. Робота в групах. Діти вам необхідно побудувати із окремих частин свою рибку, назвати усі її частини тіла та дати їй ім’я: 1 група – морську, 2 група – річну, 3 група – акваріумну. (Діти виконують завдання) Скажіть їз яких частин складається тіло рибки? Хто зможе ще раз показати та назвати їх? (Один учень на дошці збирає рибку) 3. Отримання нових знань. Діти, а що вам відомо про очі риби? У багатьох риб дуже добрий зір, але їх очі не мають повік. Навколишня вода зволожує та очищує очі. А навіщо рибам потрібні зябра? Рибам, як і людині, для дихання потрібен кисень, який вони отримують із води. Коли риба ковтає, вода проходить через зябра, вони відділяють кисень із води, а потім виштовхують воду назовні. Чим вкрите тіло риби? Навіщо рибам потрібні плавники та хвіст? Хвіст потрібен для поворотів при русі, а плавники для збереження рівноваги. Мікровисновок: Скажіть, які характерні ознаки риб ми сьогодні розглянули? 4. Фізкультпауза На яких малюнках зображені не риби? Доведіть. Де можуть жити риби? А на які групи можна розподілити рибок за місцем їх проживання? як називаються риби, що живуть в морі? Наведіть приклади. Ви казали, що риби можуть жити в річці, озері, ставку. Таких риб ми називаємо прісноводні або річні. Наведіть приклади. А як називають риб, які живуть в акваріумі? Наведіть приклади. Тепер ми запам’ятаємо які риби річні. А які морські.
5. Узагальнення й систематизація учнями результатів роботи. 1. Гра «Дивись, не зітхай!» 2. Практична робота. Утворення колективного панно в техніці «колаж». А зараз я вам пропоную створити свій підводний світ. На партах у вас лежать шаблони різних рибок. Кожен з вам зараз пригадає то, про що ми розмовляли протягом уроку та створить свою рибку. Розмалюйте шаблон та помістить її на наше морське дно. Дивиться діти, який красивий підводний світ у нас утворився. Давайте пригадаємо, під яким девізом ми з вами сьогодні працюємо. 3. Екологічна проблема ? VI. Рефлексія. 1. Підведення підсумків. Пригадайте, чому ми прагнули навчитися. (Відрізняти рибу від інших тварин) Давайте повторимо, як відрізнити рибу.
2. Рефлексія. Що вам на уроці сподобалося? За що ви можете себе похвалити? Знадобляться вам знання, отримані на уроці? Підніміть руку ті, хто пізнав для себе багато нового та цікавого.
3. Цінування. Урок закінчився.
Категория: я и Украина | Добавил: klimka (05.02.2013)
| Автор: Коваленко Ірина МиколаївнаE