Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Пятница, 26.04.2024, 01:24 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
Методичні матеріали [11]
Інтерактивні технології навчання [13]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 0
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » ТЕХНОЛОГІЯ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ » Методичні матеріали

СТРУКТУРА ІНТЕРАКТИВНОГО УРОКУ

Застосування інтерактивних технологій висуває певні вимоги до структури уроку.

 

РОЗПОДІЛ ЧАСУ МІЖ ЕТАПАМИ ІНТЕРАКТИВНОГО УРОКУ

 

1. Мотивація навчальної діяльності
  • Займає не більше 5% часу заняття.
  • Мета – сфокусувати увагу учнів або учасників заходу на проблемі, викликати інтерес до обговорюваної теми.
  • На цьому етапі можуть бути використані такі прийоми:
- проблемне питання,
- цитата, 
- коротка історія, 
- невеличке завдання, 
- розминка, 
- коротка розповідь;
- бесіда;
- демонстрування наочності; 
- нескладні інтерактивні технології («Мозковий штурм», «Мікрофон», «Криголам» тощо).
  • Як правило, матеріал, озвучений учнями під час мотивації, наприкінці підсумовується і стає «місточком» для представлення теми уроку.

Урок природознавства, 3-й клас


Тема. Охорона природи. Чисте довкілля
Технологія «Незакінчене речення». Форма роботи: фронтально
Дітям пропонується підготовлена вчителем сторінка «Мої думки».
Завдання: закінчити речення одним із варіантів відповіді.
1. На мою думку, проблеми охорони природи виникли тому, що (зростає чисельність населення, людство споживає занадто багато природних ресурсів, Земля надто мала, можливості природи обмежені).
2. На мою думку, основними чинниками недбалого ставлення до природи є (розвиток науки і виробництва, втручання в глибини Землі, порушення екологічної рівноваги, забруднення космічного простору).
3. На мою думку, виробництво весь час потрібно (обмежувати, нарощувати, удосконалювати).
4. На мою думку, глобальні екологічні проблеми мене (не стосуються, безпосередньо стосуються, залежать від моїх дій).
5. ...


2. Оголошення, представлення теми та очікуваних результатів
  • Займає орієнтовно 5% часу заняття.
  • Мета – забезпечити розуміння учнямизмісту їхньої діяльності, тобто чого вони повинні досягти в результаті уроку і що від них очікує вчитель.
  • Доцільно залучати до визначення очікуваних результатів усіх учасників заняття або заходу.
  • Формулювання очікуваних результатів уроку – це принциповий момент інтерактивного навчання, бо не усвідомивши цього, учень може сприйняти навчальний процес як ігрову форму діяльності, не пов'язану з навчальним предметом.

Формулювання результатів має відповідати таким вимогам:

  • висвітлювати результати діяльності на уроці учнів, а не вчителя («після цього уроку я зможу...»);
  • чітко відображати рівень навчальних досягнень, який очікується після уроку;
  • чітко вказувати на способи «вимірювання» результатів;
  • учитель має говорити коротко, ясно й абсолютно зрозуміло для учнів.

Правильно сформульовані, а потім досягнуті результати – це гарантія успіху. Оптимальною є ситуація, коли учень розуміє не тільки, чого він досяг, а й чого він має досягти на наступному уроці, чого він взагалі хоче від цього предмета для свого життя. Тому в цій частині інтерактивного уроку вчитель має:

  • назвати тему уроку або попросити когось із учнів назвати її;
  • якщо назва теми містить нові слова або проблемні питання, слід звернути на це увагу учнів;
  • попросити когось із учнів оголосити очікувані результати;
  • нагадати, що в кінці уроку перевірятиметься, чи досягли вони цих результатів.


Урок основ безпеки життя, 3-й клас

Тема. Вступний урок до курсу
Після цього уроку учні зможуть:

  • пояснювати, що таке правила і яку роль вони відіграють у житті людей;
  • набути навичок роботи в малих групах;
  • визначити своє ставлення до ролі правил у житті.

3. Актуалізація знань. Надання необхідної інформації
  • Займає приблизно 10% часу заняття.
  • Мета етапу – дати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі виконувати практичні завдання, але за мінімально короткий час.
  • Види роботи:
    • міні-лекція,
    • читання роздаткового матеріалу,
    • виконання домашнього завдання,
    • опанування інформації за допомогою технічних засобів навчання (демонстрація відеофільму, презентації тощо) або наочності.

Для економії часу на уроці і для досягнення максимального ефекту уроку можна давати інформацію для попереднього домашнього вивчення. На самому уроці вчитель може ще раз звернути на неї увагу, особливо на практичні поради, якщо необхідно, прокоментувати терміни або організувати невеличке опитування. 

Урок математики, 3-й клас

Тема. Задачі на різницеве і кратне порівняння.
Технологія «Робота в парах».Формароботи: фронтально
Завдання: порівняти задачі (умову, питання, рішення), знайти, чим вони схожі та чим відрізняються.

1. Кожна пара отримує однакові картки з задачами двох типів.
2. Учням пропонується за хвилину ознайомитися із завданням і обміркувати свій висновок.
3. За сигналом учителя упродовж 30 с учні висловлюються вголос.
4. Ще півхвилини вони узгоджують думки й визначаються, хто висловлюватиметься перед класом.
5. Представник пари робить висновок про те, чим схожі й чим відрізняються подані задачі.
6. Решта учнів, у разі потреби, доповнює.
7. Весь клас робить висновок, що різницеве порівняння показує, «на скільки» більша чи менша одна величина від іншої, а кратне – «у скільки разів» вони відрізняються.

4. Усвідомлення. Інтерактивна вправа
  • Центральна частина уроку. Займає біля 60% часу заняття.
  • Мета – практичне засвоєння матеріалу, досягнення поставлених цілей уроку.
  • Послідовність проведення інтерактивної частини наступна:
  • Інструктування – учитель розповідає учасникам про мету вправи, правила, послідовність дій і кількість часу на виконання завдань. Перевіряє розуміння цього учасниками.
  • Об’єднання в групи, розподіл ролей.
  • Виконання завдання, де учитель виступає в ролі організатора, помічника, ведучого дискусії, намагаючись надати учасникам максимум можливостей для самостійної роботи і навчання у співробітництві один з одним.
  • Презентація результатів виконання вправи.
  • Рефлексія. Здійснюється в різних формах: як індивідуальна робота, робота в парах, групах, дискусія.

Урок читання, 3-й клас

Тема. Вавилонська вежа
Технологія «Займи позицію». Форма роботи: фронтально

  • Учитель дає можливість пригадати, що «Вавилонська вежа» – це біблійна легенда. З цієї легенди історично склалися різні висновки:
    • різноманітність мов на землі;
    • могутність Вавилонської держави;
    • міцність віри в Бога;
    • неминуче покарання за людську погорду.

Завдання: проаналізувати подані висновки і обрати один, можливо, найточніший.

  • На протилежних стінах класу розміщено 3 плакати:  

1. «Вавилонська вежа» – легенда про виникнення різних мов.
2. «Вавилонська вежа» – легенда про погорду як найбільший людський гріх.
3. «Вавилонська вежа» – легенда-згадка про часи, коли на землі панував мир, вселюдське розуміння і злагода.

  • Діти, займаючи певну позицію, утворюють групи. 3 хвилини обговорюють свій вибір у групах.
  • 2 – 4 учні від кожної групи обґрунтовують свою думку, цитуючи твір. У процесі обговорення допускається перехід до іншої групи, а в результаті обговорення весь клас може дійти єдиної думки або залишитися на різних позиціях.

Українська мова, 4-й клас


Тема. Однорідні члени речення
Технологія «Метод «Прес».Форма роботи: групова

  • Всі групи працюють одночасно. Вони отримали картки з різними реченнями. Перед кожною групою стоїть завдання довести, що виділені слова є однорідними членами речення.Відповідають за поданим кліше:
    • «Я вважаю, що...»
    • «...тому, що...»
    • «...наприклад...»
    • «Таким чином...»
  • Отже, міркування набуває такого вигляду: «Я вважаю, що ці члени речення є однорідними, тому що вони відповідають на одне й те саме питання _______? й залежать від одного й того ж слова ________. Наприклад, слово _______ відповідає на питання _______ ? і відноситься до слова ________, до інших слів від нього неможна поставити питання. Таким чином, це слово не є однорідним членом речення».


Урок природознавства, 3-й клас


Тема. Вода. Властивості води. Підсумковий урок
Технологія «Два – чотири – всі разом».Форма роботи: колективно-групова

  • Пари отримують завдання: сформулювати запитання-відповіді, які б розкривали зміст основних понять, положень, законів розділу «Вода», і розташувати їх у логічній послідовності, обов'язково дійшовши згоди.
  • Пари об'єднуються в четвірки для виконаннязавдання: порівняти результати попередньої роботи, побудувавши спільно логічну послідовність запитань з розділу, дійшовши згоди.
  • Кожна четвірка повинна сформулювати одне запитання-відповідь, яке відображає основний зміст розділу, записати його на дошці.
  • Працює весь клас, діти вилучають «слабкі ланки», залишаючи основні.

5. Підбиття підсумків (рефлексія), оцінювання результатів

  • Займає орієнтовно 20% часу уроку.
  • Мета – рефлексія, усвідомлення того, що зроблено на уроці (заході), чи досягнуто поставленої мети, як можна застосувати в майбутньому отримане на уроці.
  • Методика проведення рефлексії на уроці містить наступні етапи.

1. Припинення діяльності (з можливістю продовження роботи).
2. Відновлення послідовності виконаних дій (навіть незначних).
3. Вивчення відтвореної послідовності дій з точки зору їх ефективності, продуктивності, відповідності поставленим завданням.
4. Виявлення і формулювання результатів рефлексії:

  • предметна продукція діяльності (ідеї, пропозиції, закономірності, відповіді на запитання);
  • способи, які використовувалися чи створювалися в ході діяльності;
  • гіпотези щодо майбутньої діяльності.
  • Рефлексія може подаватися у вигляді малюнків, схем, графіків.
  • Технологія проведення підсумкового етапу.

І стадія. Установлення фактів:

  • використовуйте відкриті запитання: як?, чому?, що? (наприклад, Що нового дізналися? Чому навчилися?);
  • виражайте почуття;
  • наполягайте на описовому характері коментарів;
  • говоріть про реально зроблене.

ІІ стадія. Аналіз причин:

  • запитуйте про причини: чому?, як?, хто?;
  • заглибтеся у відповіді: чому його немає?, що було б, якби?;
  • шукайте альтернативні теорії;
  • доберіть інші приклади;
  • наведіть думки незалежних експертів.

ІІІ стадія. Планування дій:

  • домагайтеся, щоб учні взяли на себе зобов’язання щодо подальших дій (Що нам робити далі?).

Урок математики, 4-й клас


Тема. Дія додавання. Закони додавання
Технологія «Дерево рішень».Форма роботи: фронтальна, групова (в парах)


На дошці окремі аркуші паперу з написаними на них законами додавання й висновками з кожного. У центрі намальоване дерево.
Завдання 1.(фронтально) Обрати із запропонованих записів ті, які ви вважаєте «коренями» дерева, і ті, які ви вважаєте його «плодами». Відповідно розмістити картки під деревом і на його кроні.
Завдання 2.(в групах або в парах) Навести приклади дії законів додавання в житті.

Урок читання, 3-й клас

Тема. Вавилонська вежа

1. Вислуховування коротких коментарів спостерігачів, які оцінюють аргументи, активність та дотримання правил проведення дискусій як групами, так і окремими учнями.
2. Взаємооцінювання.
3. Самооцінювання.

Зрозуміти всю глибину підходів до вдосконалення сучасного уроку можна лише пройшовши всіма сходинками інтерактивного уроку, дотримуючись вимог до кожного його етапу.

Категория: Методичні матеріали | Добавил: Лидия (24.12.2013) | Автор: Рудакова ЛВ
Просмотров: 1409
Всего комментариев: 0
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:01:24

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024