Цікавою формою під час проведення нестандартних уроків є теле- і радіопередачі, що відтворюють відомі популярні телевізійні програми. Такі уроки сприяють формуванню її учнів уміння аналізувати й узагальнювати вивчений матеріал за нестандартних умов, дозволяють їм уявити себе «відомими людьми», дають уявлення про професію журналіста, телеведучого тощо. Основні принципи організації уроку – теле-, радіопередачі 1. Розподіл ролей за бажанням. 2. Оформлення класу (телестудії, радіостанції); виготовлення емблеми, прикріплення мікрофонів, розташування парт та стільців так, як у справжній програмі. 3. Випереджальні завдання учням класу, а також перевдягання учнів згідно з ролями (наприклад, під час проведення уроку-радіопередачі «Польова пошта пам'яті» присутні гості). Основні правила проведення уроку-телепередачі (радіопередачі) 1. Урок проходить за сценарієм (без змін) відомих теле- і радіопередач. 2. Під час розповідей «гостей» учні класу не просто їх слухають, а виконують завдання, поставлені вчителем, що дозволяє активізувати клас та уникнути їхньої пасивності. Схематично проведення такого уроку можна зобразити так (див. схему 3). Схема 3. Основні етапи уроку-передачі Підготовча частина | | Основна частина | | Заключна частина | • Повідомлення теми, мети уроку (за два тижні). • Розподіл ролей, випереджувальні завдання. • Підбір літератури, джерел інформації. • Оформлення класу, підбір костюмів | | •Урок розпочинають словами ведучого (вчителя) • Надання слова гостям (по черзі) • У перерві між виступами невеличкі паузи (наприклад, можуть звучати фрагменти пісень) | | •Презентація і перевірка виконання завдань до кожного виступу • Підсумок уроку •Домашнє завдання |
Источник: http://metodichka.at.ua/ |