Ця форма співпраці використовується для вивчення протилежних поглядів у формі справжнього суду. Завдання уроку-суду Розвивати вміння аналізувати й узагальнювати явища та події згідно з інтересами дітей. Вести пошукову роботу відповідно до своїх захоплень. Виробляти вміння відстоювати свою точку зору, поважаючи думку опонента.
Основні принципи організації уроку-суду Поділ класу на ролі за побажаннями самих учнів (суддя, секретар суду, адвокат, прокурор, обвинувачувані, постраждала сторона, свідки тощо.) Обов'язкове «переобладнання» класу на судову залу; перевдягання учнів згідно з обраною роллю. Наявність двох сторін – обвинувачення та захисту. Включення в роботу всього класу через поставлені завдання.
Етапи уроку-суду Вступне слово вчителя. Актуалізація опорних знань (бесіда). Засвоєння нових знань (рольова гра-суд). Закріплення вивченого (виконання завдань, поставлених учителем). Підсумок уроку (вирок суду). Домашнє завдання.
Така форма уроку сприяє активності всіх учнів класу, різноаспектному вивченню позицій. Дуже важливо в процесі проведення такого уроку не допустити однобічної, звинувачувальної версії. А щоб урок не перетворився на банальну виставу, де учні просто відбувають свій номер, необхідно поставити завдання, які учні повинні виконати до кінця уроку.
Источник: http://metodichka.at.ua/ |