Каталог статей | Вход || RSS Регистрация                                                               Пятница, 19.04.2024, 20:49 Гость | RSS  
Коллегам
Категории раздела
Методичні матеріали [11]
Інтерактивні технології навчання [13]
Поиск по сайту
В портфолио!
ВНИМАНИЕ! СЕРТИФИКАТ БЕСПЛАТНЫЙ!
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 4238
Новых за месяц: 1
Новых за неделю: 0
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 0

Из них

Администраторов: 3
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 19
Обычных юзеров: 4193

Из них

Парней: 745
Девушек: 3493

У нас в гостях:
Забегали в гости:
Locations of visitors to this page Flag Counter
Иконка загрузки
Главная » Статьи » ТЕХНОЛОГІЯ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ » Інтерактивні технології навчання

Урок-дискусія

Сьогодні набувають популярності дискусійні форми занять, які, виключаючи штучну поляризацію і психічно шкідливий наслідок негативних ролей, сприяють засвоєнню знань, удосконалюють навички спілкування, навчають переконливо й точно висловлювати свою думку. Дискусія має багато різновидів, а саме – дебати, диспут та власне дискусія. Ми зупинимось на диспуті. Це обговорення спільного питан­ня, проблеми з метою правильного розв'язання. Диспут виникає внаслідок спілкування вчителя й учнів, один з одним, у процесі розв'язання проблемної ситуації.

Механізм виникнення дискусії (диспуту)

Проблемна ситуація, що характеризує психологічний стан учнів, поряд з інтелектуальними труднощами супроводжується підвищенням пізнавальної активності й бажанням розібратися у проблемі.

Будь-яка дискусія (диспут) включає три компоненти:

  1. Пізнавальний (включає знання про предмет, що викликає суперечку і проблемну ситуацію, яка виникла).
  2. Операційно-комунікативний (означає вміння вести суперечку, відстоювати свою точку зору, володіти способами здійснення логічної операції).
  3. Емоційно-оціночний (включає емоційні переживання, потреби, цінності, відносини, мотиви, оцінки).

Основні принципи організації уроку-диспуту

  1. Клас наперед об’єднано у групи (стверджувальна та заперечувальна сторони, може бути й нейтральна сторона, але обов'язково слід обґрунтувати таку позицію).
  2. Команди-опоненти проводять між собою дискусію.
  3. Після кожного уроку-диспуту команди змінюють свого лідера (капітана) , щоб кожний учасник набув досвіду лідерства.
  4. Кожен учасник команди обов'язково бере участь в уроці-диспуті, відстоюючи позицію своєї команди, для решти учнів, що не потрапили до жодної з команд, учитель ставить завдання, яке вони розв'язують протягом уроку.

Основні правила уроку-диспуту

  1. Теза уроку-диспуту визначається вчителем наперед і залежить від теми, що вивчається за програмою.
  2. Усі учні повинні записати тезу і самостійно або за допомогою вчителя підготуватися до уроку. Враховується завдання групи, яку сторону представляє.
  3. Під час підготовки до уроку вчитель повинен дати учням ксе­рокопії головних фрагментів, розділів чи статей.
  4. Під час проведення такого уроку необхідно виробити його регламент, адже це дозволить виступати всім учням класу.
  5. Обов'язково оформити у вигляді таблиці чи індивідуальних карток пам'ятку «Як вести дискусію (диспут)».

Пам'ятка

Як вести дискусію (диспут)

  1. Сперечатися по суті: головне в дискусії – аргументи, факти, логіка і доказовість.
  2. Уникати реплік, що принижують людську гідність, поважати думку опонента, прагнути зрозуміти його раніше, ніж критикувати, виявляти стриманість.
  3. У суперечці не допускати підвищення голосу.
  4. Чітко формулювати власну думку.
  5. Прагнути встановити істину, а не демонструвати власне красномовство.
  6. Виявляти скромність і самокритичність, вміння з гідністю визнавати недостатність своєї аргументації.

Все це дає змогу не тільки запам'ятати навчальний матеріал, алей зробити ґрунтовний аналіз цього матеріалу, що формує глибокі знання учнів.

Схема 1. Основні етапи уроку-диспуту

Підготовча частина

Основна частина

Заключна частина

Уточнити і записати на дошці тезу уроку-диспуту.
•Визначити групи, які братимуть участь у диспуті, та розподілити стверджувальну і заперечувальну сторони.
•Визначити групу інформаційної підтримки стверджувальної сторони і розподілити ролі її учасників.
•Визначити групу інформаційної підтримки заперечувальної сторони і розподілити ролі її учасників.
•Визначити серед решти учнів групи, що будуть записувати, тобто які виконуватимуть завдання

 

•Надати слово «захисникові» стверджувальної сторони.
•Надати слово всім учасникам групи підтримки стверджувальної сторони. 
•Надати слово «захисникові» заперечувальної сторони.
•Надати слово всім учасникам інформаційної підтримки заперечувальної сторони.
•Завершальний (підсумковий) диспут «захисників» з метою з'ясування фактів, аргументів, доведень, позицій.
•Використання під час виступів унаочнень, таблиць, схем, стіннівок є обов'язковим

 

•Надати слово учням, що записували стверджувальні аргументи.
•Надати слово учням, що записували заперечувальні аргументи.
•Надати слово учням, що бажають висловитись з приводу диспуту. 
•Виробити аргументи і контраргументи шляхом спільного обговорення («Мозковий штурм»).
•Підвести підсумок уроку
•Виставити оцінки.
•Обов'язково дати домашнє завдання




Источник: http://metodichka.at.ua/
Категория: Інтерактивні технології навчання | Добавил: Юсик (24.12.2013) | Автор: Юсик
Просмотров: 1459
Всего комментариев: 0
avatar
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:20:49

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК 2010_2024