Каталог файлов | Вход || RSS Регистрация                                                               Вторник, 06.12.2016, 14:06 Гость | RSS  
Рейтинг cайтов
Рейтинг образовательных сайтов mega-talant.com
Это важно!

Новые критерии оценивания (2016 год) СКАЧАТЬ

Нова інструкція щодо заповнення журналу 1-4 класів ВИКАЧАТИ
Коллегам
Категории раздела
Інтерактивні технології навчання [21]
Методичні матеріали [6]
Поиск по сайту
Пообщаемся?
 
200
В портфолио!
Для того, чтобы получить сертификат, который подтвердит публикацию Вашего материала на сайте, заполните форму на ФОРУМЕ
Подробнее здесь

ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА ДИПЛОМ


Cейчас на сайте:
Счетчик PR-CY.Rank

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
СЕГОДНЯ НАС ПОСЕТИЛИ:

Статистика

Зарег. на сайте

Всего: 3223
Новых за месяц: 89
Новых за неделю: 11
Новых вчера: 0
Новых сегодня: 1

Из них

Администраторов: 2
Модератор: Олена8246
Модератор форума: El_solo
Друзей: 21
Проверенных: 17
Обычных юзеров: 3181

Из них

Парней: 530
Девушек: 2693

У нас в гостях:
Сейчас ищут:
Качество сайта

Каталог webplus.info
Поддержка сайта

продвижение сайта бесплатно

Урок ремонта и отделки стен: декоративная штукатурка своими руками – работа, требующая терпения, аккуратности и мастерства.

Этот сайт защищен «Site Guard»
Главная » Файлы » ТЕХНОЛОГІЯ ІНТЕРАКТИВНОГО НАВЧАННЯ » Інтерактивні технології навчання

Уважаемые гости!Cсылки для скачивания материалов с сайта видны только зарегистрированным пользователям.

Інтерактивні технології на уроках в початкових класах (творча лабораторія вчителя)
28.01.2015, 17:17
Відділ освіти
Нікопольської райдержадміністрації
Південна ЗОШ І-ІІІ ступенів

Інтерактивні технології на уроках в початкових класах
(творча лабораторія
вчителя)



Підготувала:
вчитель початкових класів
Чорна Алла Семенівна

2015
Зміст
1. Читання……………………………………………………...3
Розчитування……………………………………………………………....4
Римування………………………………………………………………….5
Читання віршів з пропущеними буквами на позначених голосних……5
Промовлянка……………………………………………………………….5
2. Українська мова……………………………………………6
Слово. Значення слова…………………………………………………….6
Будова слова……………………………………………………………….7
Частини мови………………………………………………………………9
Розвиток зв’язного мовлення……………………………………………..9
Хвилинка каліграфії……………………………………………………….10
3. Математика………………………………………………..12
Задачі на знаходження суми………………………………………… 12
Задачі на знаходження різниці…………………………………………13
Склад числа………………………………………………………………13
Табличне множення…………………………………………………… 13
Знаходження невідомого зменшуваного і від’ємного……………… 14
Різницеве порівняння…………………………………………………….15
Геометричний матеріал…………………………………………………15
4. Образотворче мистецтво………………………………....16
5. Трудове навчання…………………………………………17
Робота з тканиною. Правила техніки безпеки…………………………..18
Виготовлення новорічних іграшок………………………………………18
Робота з природним матеріалом………………………………………….19
6. Природознавство………………………………………….20
Жива і нежива природа…………………………………………………20
Охорона природи……………………………………………………… 20
Вода. Значення води. Охорона води……………………………………..21
7. Хвилинки відпочинку…………………………………….21
8. Підсумок уроку…………………………………………….24

Посміхнусь до вас, діти, сонячно –
На уроці ми вправно працюєм.
Мені добре із вами, радісно,
Що так гарно гадаєм – мудруєм.
Ми повинні дитину побачити,
Не пройти, не минути, розкрити.
Тож, маленька Людино, щасти тобі,
Виростай і мужній, вчись творити.

Читання

Читання – основна форма засвоєння набутих людством знань, здобуття інформації. Досягти якісного читання можна тоді, коли вдасться підтримати інтерес до книжки, розвивати його.
«Коло літературного читання і його методичне опрацювання створюють передумови для самовираження дітей у творчій діяльності у зв’язку з прочитаним. …Рекомендуються з цією метою: …, словесне малювання, доповнення віршованих творів; складання казок, небилиць, творів – мініатюр, віршів, лічилок, загадок ».
(Програма загальноосвітньої школи).

Розчитування. Відновлення деформованих слів

Вправу пропоную проводити у 1- му класі у ІІ півріччі.

Мета вправи. Познайомити учнів із способом читання деформованих слів.
На допомогу запрошуємо казку.
На першому уроці знайомства з даним видом роботи приходять два веселих гномики: Аз і Бука. Старенький гномик Бука проносить «мішок» слів (ляльці – гномику прикріпити паперовий мішечок із написом «слова»).

Вчитель. (промовляє вірш).
Темним лісом поспішав
Гномик Бука на урок.
Ніс слова. Та раптом впав,
І позсипався мішок.

(Відкриває дошку і пропонує дітям прочитати слова, які ніс гномик і «розсипав»: весна, вітер…)
Прочитайте, діти, слова гномика Буки: весна, вітер …

У 2 – му класі цю роботу продовжуємо. Діти вивчають вірш про гномика напам’ять і з задоволенням промовляють перед читанням деформованих слів (анаграм).

Римування

Римувати діти дуже люблять. Вже у 1 – му класі пропоную підібрати рими до слів. Продовжуємо цю роботу у 2 – му класі. Учні із задоволенням «фарбують» словами, «грають у добавлянки».
Пропоную завдання з теми «Секрети віршування». Цю роботу можна виконувати у 2, 3, - му класах після екскурсії до осіннього лісу чи парку, попередньо поставивши перед учнями завдання «побачити казку…».
- Діти, допоможіть скласти вірш «Пошук казки». Попрацюємо поетами. Додайте рими.

Діти ходили, діти гукали,
Дружно у парку казку … (шукали).
Може, під кущиком чи під місточком,
Може, накрилась кленовим… (листочком)?
Хлопці гасали, бешкетували…
Що ви? Це казку вони… (доганяли).
- Казко, постій, гей, озовися!
Та не жартуй з нас, тихо не … (смійся).
Казка із сонечком в небо злетіла.
Ні, нашу казку кізонька … (з’їла).
Та, слава Богу, казку знайшлася.
Будемо слухать, чи гарна …(вдалася).

Придумайте іншу назву до вірша.

Після таких незвичайних вправлянь, «поетичної підготовки» можна запропонувати творчу роботу.
Складіть казку осіннього лісу.

Римування. Складання вірша

Наступною вправою теми «Секрети віршування» є складання віршів, використовуючи задані вчителем слова. Діти відшуковують рими і відтворюють початкові рядки. У залежності від підновленості класу, здібностей учнів цей вид роботи можна проводити у 2, 3 , 4 – му класах.

малючок, їжачок, (Їжачок – малючок,
голочок, де, набрався? Де набрався голочок?
покачався, сосною, під, Під сосною покачався,
набрався, голочок. Голочок набрався.

Читання віршів з пропущеними буквами на позначених голосних

Даний вид роботи пропонується методикою для розчитування, на першому етапі уроку. Для вироблення навички читання можна починати таке вправляння у 2 – му класі на невеликих текстах. Теми віршів – різноманітні (бажана відповідність до теми уроку).
На початковому етапі для зацікавлення дітей даним завданням використовую гру «Витівки Баби Яги»: «У клас прилетіла Баба Яга.
Вона дуже полюбляє робити різні капості. От і до нас на урок завітала, букви потрібні своєю мітлою повимітала. Сама сміється і думає, що діти вірш прочитати не зможуть. Спробуємо?».
(Для уроків потрібно приготувати великий малюнок Баба Яги. Його прикріплюємо на дошці).
Ці рядки можна використати при вивченні розділів «Казки», «Цікавий світ навколо тебе».

Промовлянка

Такі римовані рядки діти люблять промовляти перед вправами на римування.
Наука не дозволяє фантазувати,
Вчить доведення шукати.
А на уроках читання можна мрійниками стати,
Навіть рими добирати.

Українська мова

Оволодіти багатством мови – завдання уроків української мови. Основні завдання цих уроків:
забезпечити практичне засвоєння найголовніших правил української літературної мови, опанування грамотного письма;
збагачувати активний словниковий запас;
розвивати образне мислення, уяву, фантазію;
виробляти вміння зв’язно висловлювати свою думку.
Умовою, за якою виникає інтерес до навчання, є яскравість та емоційність матеріалу, схвильованість самого вчителя, незвичайно форма, яка викликає подив.
Для зацікавлення дітей рідною мовою, для виховання любові до рідного слова, для успішного засвоєння правил пропоную ці віршовані завдання.

Слово. Значення слова
Знайомство з багатозначністю слів, омонімами, синонімами, антонімами починається вже у 1 –му класі на уроках навчання грамоти.
У 2 –му, 3 – му класах розширюємо, поглиблюємо знання учнів з даної теми. Пропоную вірші і загадки, які допоможуть запам’ятати ці слова, поповнити словниковий запас учнів.

Багатозначність. Омоніми

Цей журливий в небі лине.
Ним закрутиш добре гайку,
Ще відчинимо квартиру,
Він мелодії пізнайко.
(Ключ)

Тепло гріє, світить ясно,
Друге значення – комашка.
(Сонечко)

- Няв! – почулося з кімнати.
Це ж бо котики, звірята.
Ну, а там верба розквітла.
Котики і в неї, діти.

Ми косою косим жито,
В цю – гарненький бант вплетемо.
На ній ми можем відпочити.
Все косою ми зовемо.

2. Синоніми

- Діти, доберіть синоніми до слів: хата, учень, …
Ми багато слів назвали
І багато відшукали.
Хто це кличе нас здалека?
Гарний птах, красень ….(лелека).

- Доберіть синоніми до цього слова. (Боцюн, боцян, бузько, бусень, бусол, чорногуз, чугайстер. У лісах Волині живе чорний лелека, який занесений у Червону книгу).

Тему опрацьовуємо у 2 – му і 3 – му класах. Учням потрібно засвоїти велику кількість правил, постійно пам’ятати алгоритми визначення частин основи: кореня, префікса, суфікса; вміти утворювати нові слова за допомогою префіксів і суфіксів; забезпечити практичне опанування правил правопису слів з ненаголошеними «е», «и»; префіксів з-, с- тощо. З власного досвіду знаю, як складно доводиться учням, які потребують особливої уваги вчителя. Хочу запропонувати віршовані правила для кращого засвоєння матеріалу з даного мовознавчого розділу.

Будова слова

3. Правопис слів з ненаголошеними «е», «и»

- «Е» чи «и» писать? Не знаю!
- Щоб уникнуть зайвих мук,
Ти під наголос, звичайно,
Зразу став сумнівний звук!..

4. Визначення кореня у словах, у яких відбувається чергування:
нога, ніжка, …

Де ж тут корінь? Ну й дива!
Розболілась голова.
- Хочеш виконать завдання?
Не забудь про чергування!

5. Правопис префікс з-, с-

Допомагає школярам правильно писати слова з даними префіксами бабуся КаПеТеФиХа. (Пропонуємо малюнок бабусі, зверху написавши її ім’я: КаПеТеФиХа ).

Жила собі бабусі тиха
З смішним ім’ям КаПеТеФиХа.
Бабуся щось тихенько каже?
Бабуся правило підкаже!
- Чому у бабусі таке цікаве ім’я?

6. Правопис префіксів пре-, при-

Робота з сигнальними картками.

Пісня про префікси
1.
Превисокий дістане до даху рукою,
Премудрий задачу розв’яже.
Хто дуже розумний чи дуже високий,
Пре- про такого покажем.
Приспів:
При- або пре-, пре- або при-
Це не секрет є для нас.
В слові на зміст уважно дивись –
Відповідь матимеш враз.
2.
Поїзд прибуде, теплохід припливе,
Корабель прилетить аж із Марса.
То якщо про наближення мова іде,
Напиши префікс при-, й все прекрасно.
Приспів:
При- або пре-, пре- або при-
Це не секрет є для нас.
В слові на зміст уважно дивись –
Відповідь матимеш враз.

7. Утворення нових слів за допомогою суфіксів

Заєць, зайчик, зайченя;
Лев, левиця, левеня…
Ось – дивинка, он – дива…
Утвори нові слова.
Визначте суфікси у підкреслених словах.

Утворіть нові слова із суфіксами від слів: трава, сонце, …

8. Подорож у Країну Морфологію

Ця тема вивчається у 2 – му і 3 – му класах. Бажано познайомити учнів з частинами мови відразу на одному уроці (Пропоную блочне вивчення матеріалу). Цей вірш пропонує для організації навчальної роботи класу.
Продовжимо, діти. В нас новий урок.
В Країну Морфологію ще один крок.
З частинами мови стрічались не раз.
Ну що ж, починаємо. Працюємо весь клас.

9. Пісня – мандрівка «В Країні Морфології»

Під час вивчення «Частин мови» (2-й, 3-й клас) діти виконують правило – пісню «Країна Морфологія».
Називають предмети іменники,
Виражають ознаки прикметники,
Роблять, працюють і творять дива
Великі трудяги дієслова.
В 4 – му класі продовжуємо вивчення частин мови. Співаємо нові слова пісні.
Усе порахують числівники,
Незмінна частина – прислівники,
Предмети покажуть, але не назвуть
Це – займенники.

Розвитку зв’язного мовлення приділяється у початковій школі велика роль. Діти вчаться слухати, переказувати, складати описи, розповіді, будувати діалоги. Важлива роль відводиться підготовчій роботі. Цей етап уроку можна назвати «підготовкою до творчості». Такі вправи починаємо проводити у 2 – му класі, продовжуємо у наступних.

Складання монологів (усних творів)

Хочеш розповісти? Зовсім це неважко.
Фантазуй та уявляй:
Ти – краса – ромашка.
Склади розповідь «Я - ромашка», «Я - сонечко»…

2. Складання прозових творів на основі віршованих

Мама
Дзвоники дзенькають в хаті.
Казкою дійсність здається.
Сріблом розгойдує тишу.
- Тихо, це мама сміється.

Дощем насупилось небо,
Хмуро тривожаться грози…
- Ненько, не плачте, не треба!
Капають мамині сльози.

«Я посадила калину, -
Пливе мелодія, грає, -
Скоро виростеш, сину» …
Над колискою мама співає.

Які слова і вислови вжиті у переносному значенні? Як ти їх розумієш?

Послухай вірш і склади усний твір про маму.
(Цю вправу доцільно проводити у 4 – му класі ).

3. Складання віршів

Дітям пропонуються рими, з яких потрібно скласти вірш: хмаринка, хатинка, засіяло, перестало.
Плакала дощинками хмаринка,
Що у неї розірвалася хатинка.
Сонечко всміхнулося, засіяло,
І хмаринка плакать перестала.

Хвилинку каліграфії «Знайди стежку» проводимо на перших уроках навчання грамоти, на яких знайомимо із зошитом для письма: рядковими лініями, вузькими і широкими рядками. Знайомство першокласників із лініями рядка можна провести, розповівши казку.

Жили у лісі два гномики: Аз і Бука. А ви знаєте, чому їх так називали? Гномики дуже любили читати й писати і завжди із собою книги носили. А ще любили інших грамоти учити, завжди букви показували і говорили: «Це буква «аз», а це «буки». А колись так називали букви «а» і «бе». Гномики були старенькі, букви давно-давно вивчали, то й називали їх колишньому. І всі у лісі так тих гномиків і називали – гномик Аз і гномик Бука.
Одного разу старенький гномик Бука ішов лісом і збився з дороги, не зміг стежку свою знайти.

Гномик Бука наш пропав,
Гномик Бука заблукав.
Він, маленький, десь подівся.
Певно, що з дороги збився.
Гномику допоможи
І стежину підкажи.

Стежина його не проста, а чарівна – це вузенький рядок зошита.
Візьміть зелений олівець і зафарбуйте цей рядок, щоб гномик Бука свою стежину побачив і додому потрапив.
Для пожвавлення уроку, зняття втоми, посилення уваги доцільно пропонувати учням різноманітні за формою і змістом цікаві запитання і задачі для усної лічби. Вони мають бути невеликими, доступними для дітей, з відтінком легкого і розумного гумору, відповідати темі уроку.
Пропоную такі цікаві завдання для усної лічби.

1. Ішов їжак, узяв буряк.
Знайшов ще 6. З сім’єю з’їсть.
Скільки буряків усього в їжаків?

2. 2 півники, 2 півники
В саду в’язали віники.
2 курочки й 2 курочки
Підмітали вулички.
Ти назви для нас число,
Скільки всіх курей було.

3. Ось листок та ще листок
Заховався між квіток.
Просте завдання, діти, -
Листочки полічити.

4. Івасик іграшками грався.
Було у нього їх аж 5.
Принесли ще йому 12.
То скільки стало? Хочем знать.

5. На вербовій гілочці
Росло 4 сливочки.
2 сливочки зірвали.
То скільки сливок, діти,
Залишилось на вітах?

6. Склад числа 10.
Їжак – добрий господар,
Хороший тато.
Любить дітей своїх
Пригощати.
(На дошці ілюстрація: їжак, на голках якого 10 яблук. Забираємо кілька яблук, записуємо відповідні приклади на склад числа 10).

6 веселих зайченят
По 2 морквинки в лапках мають.
Скільки ж це вони з’їдять.
Хай же діти відгадають.
Раз до себе на обід
5 котів запросив кіт.
Кожен з’їв аж по 2 миші.
Скажіть-но, скільки для гостей
Господар-кіт зловив мишей?

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3 котики – воркотики
Смачних рибок їли.
По 5 рибок кожен з’їв.
Всього полічили?
Збільшення числа на кілька одиниць.
Задача – фізкультхвилинка.
Півник йшов, йшов, йшов,
Колосочок знайшов.
Ось він який!
Став зернятка рахувати
І на купки викладати.
В першій купці зернят 7.
Радий півник, буде всім.
А у другій купці більше
Аж на цілих 5 зернят.
Скільки разом всіх зерняток?
Прошу вас порахувати.
(Цю задачу – фізкультхвилинку можна проводити і на наступних уроках, щоразу міняючи числа).

На клумбі біля хати
Квіти стали розцвітати.
Аж 14 всіх було.
Коли кілька їх зірвали,
То на грядці 9 стало.
Просимо порахувати,
Скільки понесли в кімнату?
Діти швидко посідали,
Полуниці наминали.
Коли з’їли їх 15,
То залишилось ще 20.
Скажіть-но, хлопчики й дівчатка,
Скільки ягід було спочатку?

5.Пострибало 7 зайців,
А за ними лисок 8.
То на скільки, озовися,
Менше зайчиків, ніж лисок?

6. До білочки на свято
Прибігли зайченята,
Прибігли лисенята,
Прибігли вовченята.
Всіх гостей прийшло по 5.
Давайте звірів рахувать.
А 6 побігло гратись,
Ще 2 до мами й тата.
То скільки у будиночку
Залишилось тваринок?

7. 1, 2, 3, 4, 5!
Будем, діти, малювати.
Ось голівка, очка ось,
Домалюєм вушка.
Носик, ротик, чубчик –
То сміється хлопчик – любчик.
- Які геометричні фігури є у вашому малюнку?
(Точка, відрізок, ламана і крива лінії, овал, півовал)

Математичне вітання – лічилка.
(Перший раз його проводимо як хвилинку каліграфії; на наступних уроках можна рахувати, добираючи інші римовані рядки).
Даруєм сьогодні дещо незвичне –
Від нашого класу вітання математичне.
Хай більше людей любить вас! Раз.
І для вас лиш хороші слова. Два.
Щоб ви вгору ішли, не згори. Три.
Щоб дорослі поменше сварили. Чотири.
Гарно радимо відпочивать. П’ять.
Щоб ви скрізь були бажаний гість. Шість.
Щастя, радості зичимо всім. Сім.
А тепер спочатку
Ще раз по порядку.
З гарним святом вітаємо вас. Раз.
Хай у вас не болить голова
І удача щоб з вами була. Два.
Ти невдачі усі розітри. Три.
Щоб уроки вас не втомили. Чотири.
На святах вам частіше гулять. П’ять.
Хай про вас лине радісна вість. Шість.
Гарних білів бажаємо всім. Сім.

«Учні повинні мати емоційну чутливість до настрою образів природи у різні пори року, … вміти помічати естетично – незвичайне у буденному, кольорове багатство…».
(З Програми для середньої загальноосвітньої школи).
Цьому сприяють невеликі цікаві завдання, нестандартні повідомлення, складені мною спеціально до уроків образотворчого мистецтва. Активність школярів на уроці не виникає сама по собі, її потрібно стимулювати, створювати відповідну атмосферу.
Найефективнішим прийомом щодо цього є введення елементів гри.

Пісня про Пензля.
На урок до дітей приходить король Пензель з незвичайною короною на голові – у ній 7 кольорів веселки («Короля» можна зробити аплікацією або намалювати). Король співає пісню.
Добрий день, малята,
Дружная сім’я,
В гарне королівство
Запрошую вас я.
Ля-ля-ля-ля-ля-ля.(Двічі)
Королівство кольору,
Не звичайне,
А малювальне.
Ля-ля-ля…

2. Знайомство з кольорами веселки
Слова уважно прочитай,
Кольори веселки відгадай.
Перші букви все розкажуть –
Кольори для вас підкажуть,
Порахуй всі до семи,
Називай їх вправно:
- Чом олені ждуть зими?
- Гей, сніжиться файно.
(Червоний, оранжевий, жовтий, зелений, голубий, синій, фіолетовий)
3. Повідомлення теми уроку
Фарби сьогодні дуже втомились,
Гарно вони серед ночі трудились.
Зимову фантазію фарби творили,
Мене малювати фарби учили.
Король керував своїми синами,
Багато сьогодні було поміж нами.
Пензлі старались, щоб вам в подарунок
Вийшов чудовий «холодний малюнок».
4. Малювання композиції до вірша
Осінь гралася вітрами,
Осінь слалася листками.
І закутала в тумани
Яблука смачні, рум’яні.
Відправляла всіх птахів
Ген від рідних берегів…
Пригощала ще грибами,
Поливала нас дощами.
За таку її турботу
Дякуємо за роботу…
Кажемо: «Прощай же, осінь!
Ждем на другий рік у гості».
- Розфарбуйте словами слово «осінь».

Трудове навчання забезпечує умови для поєднання інтелектуального, фізичного і соціального розвитку учнів. Школярі дуже люблять ці уроки. Ігри, які можна використати, ще більше зацікавлюють дітей, полегшують формування знань, умінь, знайомлять з правилами.
Робота з тканиною. Правила безпечної поведінки
Дана тема трудового навчання вивчається в усіх класах початкової школи. Діти повинні знати правила безпечної поведінки з голкою, ножицями. Римовані правила діти із задоволенням вивчають, декламують і виконують.
Кусатися вміє голка маленька,
Голку завжди обережно тримай.
Голка із ниткою – сестри рідненькі,
Разом завжди. Не забувай!
Будеш роззявою – голку загубиш.
Голку загубиш – наробиш біди.
Просто на парті її не тримай.
Голка – в гольничці! Про це пам’ятай.
Не губи булавка, голку!
Приведи усе до толку.
Не вколюй голку в піджачок
І в рот ніколи не бери.
Візьми, звичайно, гольничок,
Булавки, голочки вколи.
2. Виготовлення новорічних іграшок (Веселий гном)
Таким незвичайним віршем йде повідомлення теми уроку. Спосіб виконання: аплікація або паперопластика (1-й, 2-й клас).
Ну, а я гном – веселим гном,
Я – гном Бім-Бом, я – гном Бім-Бом.
Звірятам я допомагаю
І їхній сон оберігаю.
Та хоч багато маю справ,
Знають лісові звірята:
В діток скоро буде свято.
А тому часу не гаймо,
І ялинку прикрашаймо.


3. Робота з природним матеріалом
В усіх класах «Робота з природним матеріалом» - найцікавіша тема. Розвивається дитяча уява, фантазія, творчість. Піснею, яку хочу запропонувати, можна повідомити тему уроку, «запросивши у клас прийти осінь». У 2, 3, 4-му класах проводимо як музичну фізкультхвилинку.
Кораблики з паперу
Біжать, біжать в калюжі.
Калюжа менша й менша.
Ах, де ж наша калюжа?
І хочеться корабликам
По хвилях погасять.
Мені, звичайно, хочеться
Ах капітаном стать!
Приспів:
Осінь, осінь!
В гості тебе просим,
Осінь, осінь!
Виручи з біди.
Осінь, осінь!
Дуже тебе просим:
Хай в калюжу дощ наллє води.

Так і хочеться назвати цей предмет природо дивуванням. Вивчати, знати, любити, оберігати, примножувати – основні завдання цих уроків.
«Природа не визнає жартів: вона завжди правдива, завжди серйозна, завжди строга; вона завжди права; помилки походять від людей».
Жива і нежива природа (3-й клас)
Пропонований вірш можна використати в курсі «Я у світі».
Хай живуть квіти, метелики, звірі.
Хай дарують нам птахи пісеньки щирі.
Хай сонечко лагідне з неба сміється.
Хай радіє весь світ, що природою зветься.
Про що цей вірш?
Назвіть предмети природи, знайдіть у вірші предмети живої природи.
2. Охорона природи (2-й, 3-й клас)
Про любов до навколишнього, бережне ставлення до нього – наступний вірш. Його можна використати на підсумковому етапі уроку в усіх класах.
Любіть природу, оберігайте її.
Дружи з усіма: деревом, пташкою
І комашкою
Пам’ятай: без твоєї дружби
Ох і тяжко їм.
Чому природі тяжко без дружби людини?
Розкажи про приклади такої дружби. Запропонуй, як довести дружбу людини з природою.
Чи вмієш ти берегти природу? А воду?

3. Вода. Значення води. Охорона води (3-й клас)
Жартівлива сценка «П’ять хвилин без води».
1-й учень.
Ой біда, біда, біда!
В нас пропала вся вода!
2-й учень.
Де ви бачили біду?
Без води не пропаду.
3-й учень.
Глянь: без мила і водиці
Умиваються дві киці.
Я, як той маленький котик,
Мию шию, мию ротик.
4-й учень.
Мама теж гукать не буде:
«Ти чому не вмилась, Людо?».

5-й учень.
Не життя настане – рай!
Швидше воду закривай!
6-й учень.
Ми, звичайно, жартували,
Без води усі б пропали,
Нечепурами ходили,
Голод звів би до могили.
7-й учень.
Ми б усі замерзли взимку.
Тож бережемо воду, дітки.

Хором.
Хай не ламається і не псується.
Водичка гарненько з краників хай ллється.

У початкових класах фізкультхвилинки обов’язкові на всіх уроках. Вони необхідні для відпочинку учнів, пожвавлення уроку, зняття втоми у дітей. Можна використати звичайні гімнастичні вправи, імітування рухів різних тварин. Поширеним видом є виконання гімнастичних вправ під колективне читання якогось вірша.
Особливо подобається школярам виконувати фізкультхвилинки під ритмічну музику.
Пропоную фізкультхвилинки, яку діти співають і танцюють одночасно.

Пісенна фізкультхвилинка «Ми танцюємо…»
(Виконується на мелодію пісні «Усмішка»).
Діти встали, швидко піднялись,
Книжки й зошити хай трішки відпочинуть.
Сон і лінь, тікайте з класу геть!
Ми танцюємо свою фізкультхвилинку.
Повороти почали і руками розвели.
Наші ніжки теж не знають відпочинку.
Раз, два( 3 рази ), три,
Раз, два( 3 рази ), три,
Ми танцюємо свою фізкультхвилинку.

«Зупиняємо урок»
Іде урок. Учні впоралися із завданням, активно працювали, тепер потрібен відпочинок.
Ці римовані рядки забезпечать плавний перехід від роботи класу до фізкультхвилинки.
Діти швидко міркували
І активно працювали.
Тож пора вже відпочивати,
Вправи гарні поробити.

3. Слово на захист шкільної форми.
Дитина прийшла у школу. Як допомогти пристосуватися до шкільного життя, почуватися спокійно і впевнено? Як зберегти емоційне благополуччя, бажання вчитися? Познайомить із шкільним життям і допоможе полюбити його – «Посвята у першокласники». А як зробити так, щоб дитині дуже хотілося носити шкільну форму? Розіграйте сценку «Слово на захист шкільної форми». Її можна проводити і у наступних класах на шкільних чи класних святах, ранках.

Першокласник.
Ой, мені щось страшнувато,
Дуже вже людей багато.
Першокласниця.
Кажуть, що у школі свято:
Треба форму захищати.
Першокласник. Як це захищати?
Першокласниця.
А ось так.
Я уже не дошкільня,
Зовсім я не малючок!
Я солідна, я школярка,
В мене чудо-піджачок.
Першокласник.
А додому як приходжу –
Перед дзеркалом любуюся.
«І чого б це?» - запитаєте.
Директором банку стати готуюся!
Першокласниця. А при чому тут шкільна форма до директора банку?
Першокласник. Як при чому? Ділова професія, діловий костюм і наша ділова шкільна форма!
Старшокласник.
Цитьте, першокласники!
Тихо, не шуміти!
І що це заважає
З ними говорити?
Старшокласниця. А ти хіба не зрозумів? Твоя шкільна форма не тільки прикрашає, а й виховує.
Старшокласник. Точно.
Я тільки задумав на дерево влізти
Або на травичку присісти,
Штани заперечують: «І тобі не стидно?
Отямся, Сергію. Це не солідно».
Сором смітити, сором гасати.
Сором погане слово сказати.
Байдики бити теж не годиться .
Ось вам і форма. Дивіться і вчиться.
(Бере портфель однокласниці і несе його).
Старшокласниця.
У формі ми гарні
І дуже ошатні,
Підтягнуті, строгі
Й такі елегантні.
Форма не будень,
Форма на свято.
І нам же цю форму
Нам не вітати!
Першокласник.
Ми дуже старались,
Слова добирали.

Першокласниця.
Ми форму хвалили
І форму вітали.
Старшокласник.
Підкреслимо хором
(Далеко це видно):
Хором.
Форма – це вигідно,
Зручно, солідно.
Старшокласниця.
Ви нас почули?
Виступ побачили?
Ну що ж , дуже раді…
Спасибі. До побачення!

3. Весела хвилинка «І таке буває»
Ця сценка стане цікавою хвилинкою гумору на будь-якому родинному святі. А у 1-му класі її можна прочитати на уроці для зняття втоми.

1-й учень.
Каже учителька: «Вчися, Васильку!».
Ніби і вчуся, а от знову двійка.
А як контрольна – на Бога надія:
Буква пропущена, знак десь повіявсь.
2-й учень.
В класі сьогодні: «Знову спізнився?
До півночі вчора фільми дивився?
Не будемо, хлопче, тобі докоряти,
Ти маєш переказ про фільм написати».
Ну от вам везіння, ну от вам і свято…
Для вас – відпочинок, для мене – писати.
3-й учень.
Я на перерві за другом погнався.
Бац! – і директор. Знову попався.
Господи, кінчиться скоро наука?!
Ох, це навчання – каторга, мука.
Там не гасай, а ходи, як солдатик,
Тут не вміти – мусиш прибрати.
Вперед пропускай, чемно вітайся…
Правил придумали – тільки тримайся.
Яких правил школяра не дотримувалися діти?
Які правила вам теж не подобаються?
Придумайте свої шкільні правила.


В усіх випадках при підсумку основною формою оцінювання є похвала. Доброзичливо ставтеся до учнів, позитивно оцінюйте їхні зусилля. При особливо вдалій роботі класу можна вручити невеличкі саморобні медальки, сонечка, квіточки… або якусь оригінальну емблему.
На уроці для вас – незвичайна емблема:
Я вам дарую смішне жабеня.
Хай зникнуть назавжди ваші проблеми,
А усмішка буде з вами щодня. СООБЩИТЬ О БИТОЙ ССЫЛКЕ
Категория: Інтерактивні технології навчання | Добавил: ChornaAlla
Просмотров: 564 | Загрузок: 5 | Комментарии: 2
Всего комментариев: 2
avatar
0
2
Дякуємо!!!
avatar
0
1
СПАСИБО ОГРОМНОЕ! 
avatar
Рассылка!
Мини-профиль
Гость


Группа:
Гости
Время:14:06

Гость, мы рады вас видеть. Пожалуйста зарегистрируйтесь или авторизуйтесь!
Начальная школа

«Методичний портал»

Информатика

«Методичний портал»

Мои сайты
Сайт 2-Б

КОПИЛОЧКА Рудаковой Лидии

Наша погода
Новотроицкое 
Календарь
Календар України
Регистрация сайта
Перейти на страницу каталогов

Учительский портал

ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК

Банк Интернет-портфолио учителей


Образовательные ресурсы для школьников и педагогов, выдача сертификатов, сайты учителей, скачать презентацию на сайте, уроки, планы, конспекты урока
*
Мои публикации

Учительский портал
Наша кнопка
Школьный дворик Рудаковой Лидии

Подписка на email:

Хотите быть в курсе обновлений сайта? Введите свой e-mail адрес:


Сайт Рудаковой Лидии Владимировны
ШКОЛЬНЫЙ ДВОРИК_2016